Fluittoon geruis op telefoonlijn.

Soete01
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Fluittoon geruis op telefoonlijn.

Berichtdoor Soete01 » 16 Aug 2013, 15:32

Hallo iedereen,

Ik ondervind een zeer irritante fluittoon, op mijn vast telefoon toestel.
Deze heb ik rechstreeks via rj11 aangesloten op de telefoon aanlsluiting van mijn modem only ( cv6181e)
Voordien had ik zo'n modem/router combo van Telenet, en toen ondervond, ik geen problemen.
heb gebeld naar Telenet zei zien niks van problemen aan mijn modem, en ook niet op telefoon gebied.....

Ze vertelden mij op een ander toestel aan te sluiten op mijn modem, maar ik heb geen ander vast telefoontoestel.

Zou de reden mss kunnen zijn omdat dit een digital voice modem is, dat hij enkel goed werkt qua telefonie , met een draadloos toestel, en niet analoge bedraad.

mvg

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1995 keer
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer

Re: Fluittoon geruis op telefoonlijn.

Berichtdoor ubremoved_539 » 16 Aug 2013, 16:47

Soete01 schreef:heb gebeld naar Telenet zei zien niks van problemen aan mijn modem, en ook niet op telefoon gebied.....

Maar zij kunnen totaal niet weten dat er iets fout is met de analoge telefoon aansluiting.

Soete01 schreef:Ze vertelden mij op een ander toestel aan te sluiten op mijn modem, maar ik heb geen ander vast telefoontoestel.

Vrienden, buren, ... je zal er ergens toch wel eentje kunnen lenen voor 5 minuten ?

Soete01 schreef:Zou de reden mss kunnen zijn omdat dit een digital voice modem is, dat hij enkel goed werkt qua telefonie , met een draadloos toestel, en niet analoge bedraad.

Nee... de uitgang op je modem is "analoog"... wat erachter zit maakt niets uit.

solid-killer
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 49 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: Fluittoon geruis op telefoonlijn.

Berichtdoor solid-killer » 16 Aug 2013, 18:05

klinkt me vaagweg bekend :P waarschijnlijk is de adapter van de modem kapot. Ik heb ook eens een fluittoon/ zware ruis gehad op mijn telefoonlijn weliswaar bij scarlet en toen lag het aan de adapter, maar eer je zoiets aan de helpdesk uitgelegd krijgt pfffffff :(
===============> Scarlet <============== ========> Scarlet pocket wifi 3G <========
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”