Graag even jullie advies, in de mate van het mogelijke...
Op een avond kreeg de schoonmoeder haar laptop niet meer uit, hij was 'bevroren' tijdens het afsluitproces, zonder duidelijke aanleiding. Enige mogelijkheid die er nog was, was een 10-tal seconden de on/off inhouden tot hij uitviel. Haar eigen poging om de laptop uit te krijgen, dmv verwijderen van stekker, was niet gelukt... maar goed, dat ding heeft natuurlijk ook nog een batterij

Schoonmoeder opgelucht dat dat ding eindelijk uit gegaan was...
Nu probeerde ze hem vandaag opnieuw te gebruiken, maar gebeurde er 'niks'.
Het scherm blijft volledig zwart bij de opstart, dus ook geen bios of opstart geluiden / beeps te horen.
Op de laptop brandt het lichtje van de aansluiting op het elektriciteitsnet nog, het lichtje dat de batterij aan het opladen is, brandt ook nog, maar het lichtje van de harde schijf lijkt alvast niks meer te doen.
Ik hoor de ventilator alvast niet aan slaan, maar bij enkele poging hem te doen starten, maakte de dvd-speler alvast wel wat geluid...
Ik verwijderde het RAM geheugen, plaatste nieuw/ander (reserve die ik hier nog liggen had), zonder enig verschil te merken in de opstart.
Ik verwijderde de harde schijf, maar kon deze via een docking nog perfect benaderen op mijn eigen laptop. dus deze werkt alvast nog.
Ik sloot een extern display aan, om te zien of het eventueel niet aan de verbinding met lcd lag ofzo, of misschien ergens een instelling van de grafische kaart...
Voor zover ik er verstand van heb, vermoed ik nu een kapot moederbord...
Zou mijn diagnose kunnen kloppen of hebben jullie nog andere voorstellen/suggesties die ik zou kunnen uitproberen?
Het betreft een toestel van 2008, 5 jaar oud dus... Ik durft het bijna niet te zeggen, maar het is een Packard Bell EasyNote ALP-Ajax a, maar goed, dat was niet mijn advies...

Alvast bedankt!