Dezelfde WAN ip behouden?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Svenneke15
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en niet zo goed op het gebied van internet/pc's.
Ik had weliswaar een klein vraagje, is er een mogelijkheid om dezelfde WAN ip te behouden?
Ik speel namelijk een spel waar er een beveiliging op staat dat je met een bepaald IP kan inloggen.
Maar iedere keer moet ik mijn nieuw IP opnieuw registreren omdat die iedere paar dagen veranderd.
Ik heb een router die ik tussen mijn bbox2 en mijn pc kan steken.
Maar dan weet ik nog niet welke settings ik moet gebruiken en hoe deze in te stellen.
De router die ik het is een TP-Link model TL-R860.
Is er hier een mogelijkheid toe?
Want ik had al naar belgacom gebeld en gevraagd als dit mogelijk was maar is blijkbaar een betalende functie.
Ook heb ik al geprobeerd een static ip in te stellen maar dat helpt blijkbaar niet?

Groetjes van Sven
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Svenneke15 schreef:Want ik had al naar belgacom gebeld en gevraagd als dit mogelijk was maar is blijkbaar een betalende functie.
Ook heb ik al geprobeerd een static ip in te stellen maar dat helpt blijkbaar niet?
Daarmee heb je je eigen vraag volledig beantwoord. Belgacom deelt standaard een dynamisch ip-adres uit dat elke paar dagen veranderd. Of je kiest voor een statisch ip-adres, maar dat is duur bij Belgacom.
Goedkoopste alternatief in xDSL is Dommel met Cityline (ADSL2+) of Cityconnect lite (ADSL2+) of Speedconnect Plus (VDSL). Ik zei wel degelijk goedkoopste alternatief, niet de beste keuze. :cop:
Bij Telenet heb ik zelf Whoppa, dat is ook met een dynamische ip-adres. Maar ik heb al heel lang (>maand) hetzellfde ip-adres (sinds de grootte dhcp-panne bij Telenet van februari).
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Svenneke15
Starter
Starter

Ohzoja , dus er is geen "gemakkelijkere" weg omheen? Door bijvoorbeeld een router ertussen te steken?
Vond het al raar dat dit probleem alleen was begonnen sinds ik een bbox2 had aangeschaft.
Vroeger had ik dit probleem niet (had nog een oude modem van belgacom tot op een maand geleden)
Toch bedankt voor de hulp hoor :D
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

jaker schreef: Maar ik heb al heel lang (>maand) hetzellfde ip-adres (sinds de grootte dhcp-panne bij Telenet van februari).
Hier al een 2-tal jaar. Als je router setup een beetje deftig is en niet teveel stroomuitval hebt, kan je dit eigenlijk als een vast IP beginnen beschouwen.

Mijn dns records zijn zelfs doorverwezen naar dat dynamisch IP.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Over welk spel gaat dit dan ?
De meeste spelen werken met een accountfunctie zoals origin. Zelf heb ik geen weet van een vast ip adres voor spelletjes. Lijkt me ook niet commercieel voor dit soort zaken als je weet dat er veel dynamisch ip-adressen uitgedeeld worden aan particulieren.
Svenneke15
Starter
Starter

Het gaat over het spel Runescape. En de ip registratie is een soort hoge beveiliging van hacken. Daarom zocht ik een makkelijke manier om hetzelfde ip te behouden. Maar denk niet dat het zal gaan als ik wat aan mijn router pruts met de instellingen zeker? Toch zeker niet zolang ik bij belgacom zit en een bbox2 gebruik
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Nogmaals, het heeft niets met routers of bbox2 te maken. Bij Belgacom krijg je om de 96uur een disconnect, en de kans is groot dat je dan een nieuw IP krijgt.
Doe geen moeite, daar kan je niets aan veranderen, tenzij je een ander abonnement met vast IP neemt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Svenneke15
Starter
Starter

Alright , niets aan te doen dan!
Bedankt iedereen voor de berichten/uitleg.
Reden waarom ik het vroeg war omdat ik er tot op een maand geen last van had. Maar toen wel bij belgacom zat.
Een maand geleden had ik een thomson modem.
Nogmaals bedankt voor de uitleg!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Een goedkope (misschien ook wel gratis te vinden) VPN met een statisch IP kan werken, anders is er niet veel keuze. Misschien eens contact opnemen met de developers, GuildWars 2 heeft die beveiliging ook maar daar kan je ook je provider range goedkeuren zodat je niet opnieuw moet activeren zodra je een nieuw IP krijgt van dezelfde provider.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Svenneke15 schreef: Ik speel namelijk een spel waar er een beveiliging op staat dat je met een bepaald IP kan inloggen.
Maar iedere keer moet ik mijn nieuw IP opnieuw registreren omdat die iedere paar dagen veranderd.
Laat me raden :P Guild Wars II :angel: ik heb dat ook voor ;) maar dat normaal je kan er niks aan doen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Svenneke15 schreef:Het gaat over het spel Runescape.
MClaeys schreef: GuildWars 2 heeft die beveiliging ook maar daar kan je ook je provider range goedkeuren zodat je niet opnieuw moet activeren zodra je een nieuw IP krijgt van dezelfde provider.
;)
Ik krijg bij Guilwars 2 toch alleszins niet elke keer een mail :)
Guildwars2.PNG
IP-range GW2
(14.05 KiB) 11 keer gedownload
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zou inderdaad kiezen voor een VPN verbinding, dan heb je telkens hetzelfde IP adres.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”