Gratis mobiel internet bij storing VDSL2 ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ik heb sedert deze morgen 06.50 geen Internet meer :(

Eerst dacht ik dat ze de kabel geraakt hadden (want ze zijn bezig met nieuwe voetpaden in de straat)
Maar gezien ik een kiestoon krijg, is mijn kabel dus intact (verbinding met de LEX)

Ik denk dat mijn VDSL2 poort in de ROP het heeft begeven (sedert ik enkele dagen geleden op 70 mbps beland bent :-( )
Anyway, morgen komt er een technieker.

Voorlopig dus Mobile Vikings via Hotspot op mijn Android

Vraagje
Is het niet zo dat je gratis Mobiel Internet krijgt, als je VDSL2 lijn down is (ik zal dus wel >24 uur zonder Internet zitten)
Kan je hiervoor gewoon je Internet Overal SIM gebruiken? Of moet je een aparte SIM halen in de Belgacom winkel ?

Gezien dat volume beperkt is tot 1Gb, en extra MB héél vel geld kost, wil ik geen verassingen.

De Klantendienst heeft mij voorgesteld mijn Internet Overal kaartje gewoon te gebruiken, en als de factuur te hoog uitvalt vervolgens naar de Facturatie bellen om een krediet nota vragen (reden: VDSL2 down).

Weet iemand de goede procedure?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Had je deze gezien?
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... net_NL.pdf

Dateert volgens mij wel van 2010, staat gelinkt in dit bericht:
http://userbase.be/nieuws/telecom/467-a ... n-belgacom
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Techniekers die komen kijken en concluderen dat er bvb een lasploeg nodig is, kunnen jou zo een kaartje + stick bezorgen. Dit is bij jou duidelijk niet het geval. In jouw geval moet je naar een belgacom center gaan (Kortrijk) en daar verwijzen naar je storingnummer/adres. Ze geven jou ook een stick + een kaartje voor only internet maar let wel, dit is slechts 500MB!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Beetje Offtopic:

Is er nog een link om die SIM kaart - Mobiel Internet ONLY te bestellen? Heb die eigenlijk nog steeds niet, en is altijd handig om te hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Bedankt voor de feedback.
Gezien er morgen een technieker komt en het probleem hopelijk vlug opgelost is (ik gok op een defecte VDSL2 poort in de ROP), is het de moeite niet om zo'n stick+kaartje aan te vragen.

Ik ben voorlopig on-line met twee 3G kaartjes:
  • - mijn werk laptop staat op mijn Andoid Hotspot (Mobile Vikings)
    - mijn privé netwerk, incl VoIP, staat op mijn Internet Overal (3G stick in de FritzBox)
Snelheden zijn niet optimaal, maar ik kon me goed behelpen, zelfs VoIP werkt behoorlijk.

Afbeelding Afbeelding

Hopelijk geen te grote verassing als ik de factuur krijg (ik heb maar 250 Mb voor Internet Overal :()
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Gezien er morgen een technieker komt en het probleem hopelijk vlug opgelost is (ik gok op een defecte VDSL2 poort in de ROP), is het de moeite niet om zo'n stick+kaartje aan te vragen.
Wellicht kan jij het probleem beter uitleggen aan de technieker dan hij aan jou :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Uitleggen wel maar je moet nog de vervangstukken hebben ook hé
of hij kan mss de vervangstukken bestellen bij BGC en dan de herstelling zelf uitvoeren :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Petervanakelyen schreef:Wellicht kan jij het probleem beter uitleggen aan de technieker dan hij aan jou :)
Moet ik dat als een compliment beschouwen, of bedoel je dat ik een grote mond heb :( ??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

philippe_d schreef: Moet ik dat als een compliment beschouwen, of bedoel je dat ik een grote mond heb :( ??
Als een compliment uiteraard. Er zijn er weinig die uitleg zo verstaanbaar kunnen structureren als jij hier op het forum :)
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

^ Absoluut, zeer zeker een compliment voor jou Philippe.
philippe_d schreef:Snelheden zijn niet optimaal, maar ik kon me goed behelpen, zelfs VoIP werkt behoorlijk.

Afbeelding Afbeelding
En zeggen dat er nog steeds ADSL klanten zijn die op deze waarden zitten !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

The good news: eindelijk terug internet, na 2 dagen zonder :banana: .
The bad news: sync gezakt van 70 mbps naar 30 mbps :cry:

The very bad news: zal waarschijnlijk mijn rekening zijn voor mobiel internet (heb nog niet gekeken op e-servcies, gezien daar één dag vertraging op zit), want mijn Internet Overal kaartje geeft maar 250 Mb/maand (wat er natuurlijk vlug door is, als je hele LAN 2 dagen op zo'n mobiel kaartje staat) :oops:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

nieuwe poorten gekregen?

+-90 dagen geduld :wink:
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Inderdaad, defecte VDSL2 poort in de ROP.
Deze gaf de verkeerde info: zelfs na het ontkoppelen, bleef SALY (of hoe heet dat systeem) zeggen dat ik sync had :(.
Vandaar dat de Helpdesk man gisteren bij hoog en laag beweerde dat mijn lijn OK was, hij "zag" dat ik sync had, maar geen bounding :-D .

Vanwaar komt die 90 dagen nu plots opgedoken?
Vroeger zei men "enkele weken" geduld, sedert enkele dagen komt iedereen hier nu met 90 dagen ...

Volgens mij is die 90 dagen de tijd die DLM neemt nadat hij jouw lijn de vorige keer getest heeft (en eventueel verhoogd).
Met andere woorden: DLM kontroleert jouw lijn opnieuw om de 90 dagen ....

Ik denk niet dat dit will zeggen dat je ook 90 dagen moet wachten, als je bijvoorbeeld een nieuwe provisoning gekregen hebt, en DLM de eerste keer je lijn moet testen? Zou toch absurd zijn?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Dit stond bij mij toch na 21 dagen terug op 50/6 en het staat mij niet bekend dat het systeem na goedkeuring pas na 90 dagen opnieuw begint maar wel op regelmatige basis opnieuw de lijn sampled. Hoeveel dagen tussen deze sampliong zit weet ik ook niet juist.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Volgens mij is die 90 dagen de tijd die DLM neemt nadat hij jouw lijn de vorige keer getest heeft (en eventueel verhoogd).
Met andere woorden: DLM kontroleert jouw lijn opnieuw om de 90 dagen ....
Inderdaad, dat klopt. Maar DLM heeft volgens mijn bescheiden mening nog niet al zijn geheimen bloot gegeven :wink:
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ah, hopelijk voor jou is het zo snel mogelijk hé. Je laat maar eens weten wanneer je terug op DLM staat. :beerchug:
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Als dat klopt van die 90 dagen dan begrijp ik niet hoe je dan van op een provisioning profiel te komen (na een repair profiel ) 21 dagen later terug op een DLM profiel kunt staan !!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Blijkbaar is die 90 dagen nu de standard tijd tussen de periodische DLM checks ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

DLM = Digital Line Magician. Who knows the tricks ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Oei en ik dacht dat DLM stond voor Dom Lomp Meetsysteem :P

Inderdaad wie kent daar de details van, zou heel interessant zijn om weten.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 339
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

dlm check in het begin als dlm op gezet wordt wel meer maar als dan alles stabiel is maar om de 90 dagen maximum. op en lijn moet wel zekker en vast en tbf test gebeurt zijn anders blokkeert dit zo i zo de opstart van dlm
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ik vraag mij gewoon af waarom dit diagnose/meetsysteem 90 dagen zou wachten ! waarom zo lang wachten !
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Eigenlijk zie ik maar één reden bv waarom zo lang gewacht wordt is dat de rustperiode tussen de evaluatie cyclus in het begin korter is en idien de evaluatie possitief is dat de rustperiode een stap hoger gezet wordt bij ieder positieve evaluatie enz... tot men aan een max rustperiode komt van 90 dagen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18466
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Dat is toch wat we probeerden uit te leggen in vorige posts ....
  • DLM wacht geen 90 dagen, dat staat nergens geschreven. Van zodra DLM ge-activeerd wordt, duurt het enkele weken (monitoring).
  • Maar nadat je lijn positief werd ge-evalueerd, en een verhoging kreeg, dan wordt pas om de 90 dagen nog eens opnieuw getest. Waarschijnlijk omdat men ervan uitgaat dat de situatie na 3 maand kan gewijzigd zijn ...
Zo begrijp ik het toch :).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

"Maar nadat je lijn positief werd ge-evalueerd, en een verhoging kreeg, dan wordt pas om de 90 dagen nog eens opnieuw getest."

volgens mij eerst vroeger dan 90 dagen hoeveel juist weet ik ook niet exact maar bv de eerste nieuwe test na 30 dagen na positef resultaat) dan 60 en dan 90 (wat het max is) Is het resultaat echter negatief dan frequenter

Is er echt niemand die dit kan te weten komen ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”