Vroeger had ik een VDSL2 snr van 12-13 dB op 16,5/2
Onze vrienden van Eandis hebben onlangs in onze straat werken uitgevoerd, nieuwe kabels onder de trottoirs gelegd enz.
snr gedaald naar 11 dB na de eerste werken.
Deze week hebben ze dan de nieuwe straatverlichting in werking gezet, resultaat, nog 6 dB snr en ettelijke keren disconnects per dag. Valt dus niet meer mee te werken.
So far de samenwerkingen tussen de nutsdiensten, voor zover ik kan gezien is niet van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een paar ROP's bij te plaatsten.
Ik zit wel bij EDPNET maar plaats dit in Belgacom omdat ik weet dat hier een paar mensen zitten die eventueel raad kunnnen geven.
VDSL2 signaal naar de knoppen na werken eandis
-
- Member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Heb over een paar jaar ongeveer hetzelfde voor gehad. Electrabel heeft net voor mijn deur de straat open gegooid om herstellings werken uit te voeren. Na de werken de ene verbreking na de andere. Uiteindelijk zijn de lassers van belgacom moeten langs komen, een las gebroken onder de grond, 1 meter verder waar electrabel gewerkt had 
[
Post made via mobile device ]

[

Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Bedankt voor de confirmatie, ik vrees inderdaad dat hier iets gelijkaardig gebeurd is. Het lijkt zelfs weer- en uurafhankelijk te zijn.
Afwachten wat de interventie van Belgacom gaat geven.
>>>>>>>
synchro (VROEGERE WAARDES)
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 16544.0 Kbps
UpstreamBitRate: 2064.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 11.7 dB
UpstreamNoiseMargin: 11.5 dB
DownstreamAttenuation: 15.7 dB
UpstreamAttenuation: 13.5 dB
LineProfile: vdsl2_16500_2000_IL15552_v1
synchro analysis (HUIDIGE WAARDES)
LineProfile = vdsl2_16500_2000_IL15552_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = L16KES09901
DownstreamAttenuation = 17.7
UpstreamAttenuation = 34.6
DownstreamBitRate = 16536.0
UpstreamBitRate = 2056.0
DownstreamNoiseMargin = 7.7
UpstreamNoiseMargin = 13.3
diagnose result
The measurements indicate a fault. If you decide to create a repair ticket, a field intervention will be created.
copper analysis
copper analysis
CABLELENGTH = 0 m
AE_Insulation = 7215 OHMS
BE_Insulation = 10 MOHMS
AB_Insulation = 1602 OHMS
BA_Insulation = 10 MOHMS
AC_Insulation = 10 MOHMS
BC_Insulation = 10 MOHMS
AE_Capacitance = 0 nF
BE_Capacitance = 0 nF
AB_CAPACITANCE = 0 nF
BA_Capacitance = 0 nF
CableCapacitance = NONE
MutualCapacitance = NONE
Copper test type = 4TEL
Afwachten wat de interventie van Belgacom gaat geven.
>>>>>>>
synchro (VROEGERE WAARDES)
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 16544.0 Kbps
UpstreamBitRate: 2064.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 11.7 dB
UpstreamNoiseMargin: 11.5 dB
DownstreamAttenuation: 15.7 dB
UpstreamAttenuation: 13.5 dB
LineProfile: vdsl2_16500_2000_IL15552_v1
synchro analysis (HUIDIGE WAARDES)
LineProfile = vdsl2_16500_2000_IL15552_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = L16KES09901
DownstreamAttenuation = 17.7
UpstreamAttenuation = 34.6
DownstreamBitRate = 16536.0
UpstreamBitRate = 2056.0
DownstreamNoiseMargin = 7.7
UpstreamNoiseMargin = 13.3
diagnose result
The measurements indicate a fault. If you decide to create a repair ticket, a field intervention will be created.
copper analysis
copper analysis
CABLELENGTH = 0 m
AE_Insulation = 7215 OHMS
BE_Insulation = 10 MOHMS
AB_Insulation = 1602 OHMS
BA_Insulation = 10 MOHMS
AC_Insulation = 10 MOHMS
BC_Insulation = 10 MOHMS
AE_Capacitance = 0 nF
BE_Capacitance = 0 nF
AB_CAPACITANCE = 0 nF
BA_Capacitance = 0 nF
CableCapacitance = NONE
MutualCapacitance = NONE
Copper test type = 4TEL
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Oei, volgend jaar gaan ze hier de straat opnieuw aanleggen, ik krijg al schrik nu :s
Nieuwe kabels van Belgacom zullen er niet komen alleszins, ze liggen er nog maar 2 jaar. De kans dat ze dus kapot gaan bij de werken is groot
Nieuwe kabels van Belgacom zullen er niet komen alleszins, ze liggen er nog maar 2 jaar. De kans dat ze dus kapot gaan bij de werken is groot

-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Aan de meting te zien werd de telefoonkabel serieus beschadigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Eerste troubleshooting door Belgacom (Snelle reactie trouwens
) laat zien dat de fout zich bevindt op het laatste stuk, toevallig het gedeelte straat waar de werken uitgevoerd zijn.
Vrijdag opnieuw afspraak, dan kan hij vanaf thuis ook een meting doen om zeker te zijn.

Vrijdag opnieuw afspraak, dan kan hij vanaf thuis ook een meting doen om zeker te zijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Toch nog even laten weten hoe dit afgelopen is : Uiteindelijk heeft Belgacom graafwerken gedaan op zo'n 20 meter van mijn huis, onze aanpalende buren hadden ook last met hun Belgacom verbinding tijdens heel die tijd.
Qua communicatie is het niet zo vlotjes verlopen, op een dag heeft de Belgacom technieker aan de deur gestaan zonder dat ik wist dat hij ging komen, maar over het werk van de techniekers is er op geen enkele manier te klagen, prima opgelost !
Qua communicatie is het niet zo vlotjes verlopen, op een dag heeft de Belgacom technieker aan de deur gestaan zonder dat ik wist dat hij ging komen, maar over het werk van de techniekers is er op geen enkele manier te klagen, prima opgelost !