VDSL2 signaal naar de knoppen na werken eandis

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Vroeger had ik een VDSL2 snr van 12-13 dB op 16,5/2

Onze vrienden van Eandis hebben onlangs in onze straat werken uitgevoerd, nieuwe kabels onder de trottoirs gelegd enz.

snr gedaald naar 11 dB na de eerste werken.

Deze week hebben ze dan de nieuwe straatverlichting in werking gezet, resultaat, nog 6 dB snr en ettelijke keren disconnects per dag. Valt dus niet meer mee te werken.

So far de samenwerkingen tussen de nutsdiensten, voor zover ik kan gezien is niet van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een paar ROP's bij te plaatsten.

Ik zit wel bij EDPNET maar plaats dit in Belgacom omdat ik weet dat hier een paar mensen zitten die eventueel raad kunnnen geven.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2761
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Provider

Ticket openen via edpnet, dat ze een lijnmeting doen, misschien is jouw kabel of de aanvoerkabel beschadigd geraakt met water in de kabel tot gevolg ?
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Ticket is open, ben benieuwd maar niet echt optimistisch.
pdrke
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Heb over een paar jaar ongeveer hetzelfde voor gehad. Electrabel heeft net voor mijn deur de straat open gegooid om herstellings werken uit te voeren. Na de werken de ene verbreking na de andere. Uiteindelijk zijn de lassers van belgacom moeten langs komen, een las gebroken onder de grond, 1 meter verder waar electrabel gewerkt had :cry:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Bedankt voor de confirmatie, ik vrees inderdaad dat hier iets gelijkaardig gebeurd is. Het lijkt zelfs weer- en uurafhankelijk te zijn.

Afwachten wat de interventie van Belgacom gaat geven.



>>>>>>>
synchro (VROEGERE WAARDES)

SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 16544.0 Kbps
UpstreamBitRate: 2064.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 11.7 dB
UpstreamNoiseMargin: 11.5 dB
DownstreamAttenuation: 15.7 dB
UpstreamAttenuation: 13.5 dB
LineProfile: vdsl2_16500_2000_IL15552_v1


synchro analysis (HUIDIGE WAARDES)

LineProfile = vdsl2_16500_2000_IL15552_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = L16KES09901
DownstreamAttenuation = 17.7
UpstreamAttenuation = 34.6
DownstreamBitRate = 16536.0
UpstreamBitRate = 2056.0
DownstreamNoiseMargin = 7.7
UpstreamNoiseMargin = 13.3

diagnose result


The measurements indicate a fault. If you decide to create a repair ticket, a field intervention will be created.
copper analysis
copper analysis


CABLELENGTH = 0 m
AE_Insulation = 7215 OHMS
BE_Insulation = 10 MOHMS
AB_Insulation = 1602 OHMS
BA_Insulation = 10 MOHMS
AC_Insulation = 10 MOHMS
BC_Insulation = 10 MOHMS
AE_Capacitance = 0 nF
BE_Capacitance = 0 nF
AB_CAPACITANCE = 0 nF
BA_Capacitance = 0 nF
CableCapacitance = NONE
MutualCapacitance = NONE
Copper test type = 4TEL
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Oei, volgend jaar gaan ze hier de straat opnieuw aanleggen, ik krijg al schrik nu :s
Nieuwe kabels van Belgacom zullen er niet komen alleszins, ze liggen er nog maar 2 jaar. De kans dat ze dus kapot gaan bij de werken is groot :(
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Aan de meting te zien werd de telefoonkabel serieus beschadigd.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Eerste troubleshooting door Belgacom (Snelle reactie trouwens :-)) laat zien dat de fout zich bevindt op het laatste stuk, toevallig het gedeelte straat waar de werken uitgevoerd zijn.

Vrijdag opnieuw afspraak, dan kan hij vanaf thuis ook een meting doen om zeker te zijn.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Conclusie van de Belgacom ingenieur : probleem met de kabel ergens op de straat, er moet dus gegraven worden (reservepaar werkt ook niet).

Wordt vervolgd.....
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Toch nog even laten weten hoe dit afgelopen is : Uiteindelijk heeft Belgacom graafwerken gedaan op zo'n 20 meter van mijn huis, onze aanpalende buren hadden ook last met hun Belgacom verbinding tijdens heel die tijd.

Qua communicatie is het niet zo vlotjes verlopen, op een dag heeft de Belgacom technieker aan de deur gestaan zonder dat ik wist dat hij ging komen, maar over het werk van de techniekers is er op geen enkele manier te klagen, prima opgelost !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”