Onze 2 zonen maken beiden gebruik van P&Go prepaid kaarten bij Proximus.
Sedert een 4-tal maanden worden ze geconfronteerd met identieke problemen bij het ontvangen van SMS berichten in die zin dat SMS-berichten slechts ontvangen worden, meerdere dagen na verzending. Het probleem doet zich meestal voor gedurende een periode van een 2-tal weken en nadien is gedurende enkele dagen/soms 1 of 2 weken weer alles OK. Natuurlijk zeer vervelend ...
Op een bepaald moment worden dan alle 'niet ontvangen smsjes, plots allemaal samen afgeleverd.
Deze morgen gebeld naar de klantendienst van Proximus gezien het aanhoudend karakter van deze situatie en eigenlijk een niets omvattend antwoord gekregen waarvan hier een samenvatting:
- bij controle van het nummer van de oudste zoon, gaf de operator aan dat het toestel soms verbining verliest met het netwerk, hetgeen het fenomeen uiteraard kan verklaren. (Wil opmerken dat het bij beiden gaat om recente Samsung - smartphones met - op het moment van aankoop - vernieuwde SIM kaarten). Volgens de operator was dit fenomeen te verklaren door hetzij het feit dat de GSM soms uitgezet wordt (hetgeen geenszins het geval is), een defect aan de SIM-kaart of een defect aan het toestel zelf.
- bij controle van het nummer van de jonste zoon evenwel, bleek er nooit onderbreking te zijn van de connectie met het netwerk.
Op de vraag waarom een toestel dat blijkbaar permanent met het netwerk verbonden blijft, hetzelfde probleem ondervindt, geen antwoord.
Finaal het voorstel van de operator om de sim-kaart van het ene toestel in het andere te steken en te kijken of de situatie verandert maar ik snap de logica hiervan niet omdat ook het toestel dat blijkbaar pemanent verbonden blijft met het netwerk, te kampen heeft met dezelfde vertraging. Op de vraag hoe het komt dat de situatie soms OK is, ook geen antwoord.
Wel finaal het voorstel om eventueel voor beiden een abonnement te overwegen ...

Toevallig iemand met hetzelfde feneomeen geconfronteerd?