SMS ontvangst - problemen Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 142 keer

Beste allemaal,

Onze 2 zonen maken beiden gebruik van P&Go prepaid kaarten bij Proximus.

Sedert een 4-tal maanden worden ze geconfronteerd met identieke problemen bij het ontvangen van SMS berichten in die zin dat SMS-berichten slechts ontvangen worden, meerdere dagen na verzending. Het probleem doet zich meestal voor gedurende een periode van een 2-tal weken en nadien is gedurende enkele dagen/soms 1 of 2 weken weer alles OK. Natuurlijk zeer vervelend ...
Op een bepaald moment worden dan alle 'niet ontvangen smsjes, plots allemaal samen afgeleverd.

Deze morgen gebeld naar de klantendienst van Proximus gezien het aanhoudend karakter van deze situatie en eigenlijk een niets omvattend antwoord gekregen waarvan hier een samenvatting:
- bij controle van het nummer van de oudste zoon, gaf de operator aan dat het toestel soms verbining verliest met het netwerk, hetgeen het fenomeen uiteraard kan verklaren. (Wil opmerken dat het bij beiden gaat om recente Samsung - smartphones met - op het moment van aankoop - vernieuwde SIM kaarten). Volgens de operator was dit fenomeen te verklaren door hetzij het feit dat de GSM soms uitgezet wordt (hetgeen geenszins het geval is), een defect aan de SIM-kaart of een defect aan het toestel zelf.
- bij controle van het nummer van de jonste zoon evenwel, bleek er nooit onderbreking te zijn van de connectie met het netwerk.

Op de vraag waarom een toestel dat blijkbaar permanent met het netwerk verbonden blijft, hetzelfde probleem ondervindt, geen antwoord.

Finaal het voorstel van de operator om de sim-kaart van het ene toestel in het andere te steken en te kijken of de situatie verandert maar ik snap de logica hiervan niet omdat ook het toestel dat blijkbaar pemanent verbonden blijft met het netwerk, te kampen heeft met dezelfde vertraging. Op de vraag hoe het komt dat de situatie soms OK is, ook geen antwoord.

Wel finaal het voorstel om eventueel voor beiden een abonnement te overwegen ... :-D

Toevallig iemand met hetzelfde feneomeen geconfronteerd?
Laatst gewijzigd door TiTanium 21 aug 2012, 12:16, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Caps topic verwijderd.
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Een crosscontrole (wisselen van simkaarten en gsm's) kan soms handig zijn om sommige dingen uit te sluiten.

Je zegt dat het geenszins het geval is dat de gsm uitgezet wordt.
Mss ligt juist daar het probleem: wordt de gsm uberhaupt ooit uitgezet/gereboot?
Soms kan het zijn dat apparaten rare toeren beginnen uithalen als ze niet regelmatig eens uitgezet/herstart worden (al voorgehad met gsm's, digicorder, pc, ...).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Thx voor de reactie.

Zullen dan toch eens wissel uitproberen. Wat het overige betreft, wordt het toestel wel 's nachts uitgeschakeld natuurlijk want anders komt de nachtrust in het gedrang. Voor de nieuwe generatie is elk tijdstip blijkbaar goed voor een berichtje al is het maar om aan een vriend(in) te kunnen zeggen dat ze om 4 u. 's nachts met dit warm weer nog geen oog toegedaan hebben.

Vervelender is natuurlijk het niet ontvangen van belangrijke sms berichten ...
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Merk je vooral problemen op als mensen met een andere provider berichten sturen? Of maakt dit niet uit.

Ik moet zeggen dat ik soms ook berichten pas later (na 20 minuten) of soms zelfs niet ontvang bij Proximus.. Maar heb dit probleem nu al even niet zelf meer ondervonden..
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

De provider speelt duidelijk geen rol. Het fenomeen manifesteert zich zelfs bij berichten afkomstig van andere Proximus klanten.

Nog eens gecontroleerd bij beide zonen en de gsm zetten ze 's nachts uit (omdat ze, naar eigen zeggen, anders inderdaad op alle mogelijke uren met berichten bestookt worden). Dus het gebrek aan (re)booten, kan zeker al uitgesloten worden.

Geluk dat het bij u maar gaat om een 20-tal minuten. Dit zou voor hen geen probleem zijn maar soms dagen ...
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Nee, inderdaad dagen is onaanvaardbaar. Probeer anders eens naar de klantendienst te bellen en vraag om doorverbonden te worden met de technische dienst. Laat hen vervolgens nagaan of de sms'en volgens hun aangekomen zijn op het uur dat deze verzonden zijn (ga het uur van verzenden na op de gsm's van uw zonen). Als de sms'en volgens hun wel aankomen, zou ik eerst de SIM-kaart vervangen. Ik weet dat je gezegd hebt dat deze recent vervangen is, maar zelfs een nieuwe SIM-kaart kan kapot zijn (ik spreek uit eigen ervaring).

Als de sms'en volgens hun niet ontvangen zijn op het uur van verzenden, dan is er mogelijk een probleem met het netwerk of de mast. Misschien een andere vraag die je uzelf kan stellen is of het probleem enkel bij uw thuis plaats vindt, of ook ergens anders..
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Beste allemaal,
1. thx voor de adviezen
2. weer akeligle ervaring met Belgacom-Proximus: na cross sim-card & gsm, geen resultaat. iNa 5 pogingen, uiteindelijk medewerker die me voorstelt gewoon nieuwe SIM te halen in BGC winkel
3. reactie BGC winkel: uw SIM is nog geen jaar oud. Die kan het niet begeven hebben. Bediende zou SIM getest hebben (heb dit niet gezien want dit gebeurde in een lokaal achteraan de winkel. Test was OK. Op mijn vraag waarom 2 zonen problemen hebben met SMS, antwoord om over te schakelen op abo's.
Finaal nieuwe SIM gekregen voor 1 toestel met nog altijd problemen. Gisteren om 16 u bericht naar mijn oudste zoon dat hij nog steeds niet ontvangen heeft op dit moment.

Vraag naar technische dienst in BGC winkel met reactie: 'die kunnen niet veel meer doen'. Ze kunnen u niet switchen van mast of iets dergelijks.

Heb déjà vu gevoel als ik aan mijn lijdensweg met problemen TV/INTERNET denk bij BGC 2 jaar geleden.

Telenet, je ebt al 1 extra-Kong klant erbij vandaag ... Hopelijk start TN ook met prepaid cards. Dan zijn we met z'n allen weg bij BGC.

Denk dat ik bij BGC op zwarte lijst sta of zo ...

I
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”