probleem met eigen router achter de nieuwe Telenet modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
digicat
Starter
Starter

Situatie:
- Vorige week nieuwe Telenet modem met ingebouwde wifi geplaatst.
- Eigen D-Link 635 router

Probleem 1:
Bij het opstarten wordt telkens het wifi signaal van de Telenet-modem geactiveerd.
Hoe kan ik mijn D-Link signaal als default instellen?
In het netwerkcentrum staat de D-link als eerste vermeld.
Bij Eigenschappen staat aangevinkt: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is.

Probleem 2:
Als ik kies voor verbinding maken met de D-Link router, vraagt hij elke keer de beveiligingssleutels.
Die is nochtans ingegeven bij Eigenschappen - Beveiliging.
Waarom wordt die sleutel niet geaccepteerd en als ik diezelfde sleutel handmatig invoer wordt die wel geaccepteerd?
Laatst gewijzigd door philippe_d 04 aug 2012, 13:55, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zet de wifi uit van de telenet All in one modem via mijn telenet. De helpdesk kan je hier ook in bijstaan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

digicat schreef:Situatie:

Probleem 1: xxx
Probleem 2: xxx
Eigenlijk heb je géén probleem met je Telenet router, maar beide "problemen" hebben te maken met de instellingen op jouw laptop of PC. De titel van de post is dus misleidend ...

Is er een specifieke reden waarom je de eigen D-Link 635 router wil houden ? Gezien de nieuwe modem van Telenet ook een router is heb je de D-Link niet meer nodig. Meer nog, een router achter een router (dubbele NAT) heeft meer nadelen dan voordelen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kabel van telenet modem in een LAN-poort van je dlink steken.
Dlink ipadres in dezelfde range geven als telenet netwerk
dhcp op dlink uitschakelen
zelfde ssid en wachtwoord instellen op zowel telenet als dlink

Zo heb ik het hier gedaan met een dir-655 en werkt perfect.

happy surfing :)
digicat
Starter
Starter

Reden waarom ik de D-link wil gebruiken i.pl.v. de Telenet router:
het signaal van de Telenet router is ronduit slecht: dikswijls snelheden van minder dan 1Mbps
het signaal van de D-link is ook nog niet echt super, maar toch altijd ergens tussen 7 en 16 Mbps

Ik weet het: er gaat niets boven een kabeltje.
Iemand zin om dat kabeltje van het gelijkvloers naar de eerste verdieping te trekken?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Uw D-link Gebruiken als accespoint / switch

http://www.pavele.be/telenethg.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ik zie hier allerlei oplossingen naast de kwestie.
Zoals philippe al aanhaalt is dit geen probleem van zijn eigen of Telenet router, maar duidelijk een laptop probleem. Normaal neemt die het eerste wifi accesspoint uit zijn lijst. En dat hij de wireless key telkens weer komt vragen, is toch ook niet normaal.

Ik zou dus eerst proberen dat laatste te fixen. Zet gewoon via Mijn Telenet de wifi op je Telenet router uit, zodat je je eerst kan focussen op die D-Link en ervoor kan zorgen dat je laptop gewoon zonder iets te vragen vanzelf daarmee connecteert.

Eens je dat opgelost hebt, rest nog de vraag waarom je überhaupt de wifi van die Telenet router nog wil aanzetten. Als het is om te kunnen Homespotten, zorg er dan gewoon voor dat hij een key heeft die jouw laptop niet kent. Als je laptop dan toch voorkeur geeft aan de Telenet wifi ipv je D-Link waarvan hij de key kent, is er toch wel iets grondig verkeerd met de wifi op je laptop (want die Telenet wifi zou even goed van je gebuur kunnen zijn - gezien je geen key ingegeven hebt).
elkristo
Starter Plus
Starter Plus

als je meerdere toestellen aansluit op de nieuwe telenet router, kunnen die dan pingen naar elkaar?
ik heb 2toestellen aangesloten op de modem , beide krijgen een ipaddress via dhcp en kunnen op internet maar kunnen niet pingen naar elkaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ja, tuurlijk kunnen ze elkaar pingen... maar controleer je Windows firewall eens zou ik zeggen.
street11
Starter
Starter

digicat schreef:Situatie:

Probleem 1:
Bij het opstarten wordt telkens het wifi signaal van de Telenet-modem geactiveerd.
Hoe kan ik mijn D-Link signaal als default instellen?
In het netwerkcentrum staat de D-link als eerste vermeld.
Bij Eigenschappen staat aangevinkt: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is.

Probleem 2:
Als ik kies voor verbinding maken met de D-Link router, vraagt hij elke keer de beveiligingssleutels.
Die is nochtans ingegeven bij Eigenschappen - Beveiliging.
Waarom wordt die sleutel niet geaccepteerd en als ik diezelfde sleutel handmatig invoer wordt die wel geaccepteerd?
Kan misschien een dom antwoord zijn (en waarschijnlijk is dit al opgelost) maar helpt het niet om bij eigenschappen van je Telenet-wifi 'Automatisch verbinding maken' uit te zetten? Als je D-Link wel als automatisch staat en je telenet niet, neemt hij normaal altijd je D-Link signaal op. (Zo ging het toch met mijn Range-extender en Router)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”