Hoi,
Ik heb op dit moment een VOIP aansluiting bij EDPnet, die ik via de BBOX2 analoog laat omzetten en doorstuur naar een eenvoudige analoge telefooncentrale met vijf analoge aansluitingen. Deze vijf aansluitingen kunnen onderling bellen, maar ook met een 0-keuze bellen via de buitenlijn (de VOIP verbinding van EDPnet).
Mijn telefooncentrale heeft nu de geest gegeven, en ik ben op zoek naar een goedkoop alternatief. Ik dacht daarbij aan een Fritzbox, maar blijkbaar heeft deze een DECT aansluiting, en geen vijf analoge uitgangen... zijn er andere oplossingen?
Bedankt voor het mee-denken.
Wim
Mini telefooncentrale met VOIP?
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je vervangt de momentele telefoons door 5 DECT compatibele draagbare telefoons. Daarmee kan je virtueel een centrale opzetten, vergelijkbaar met je oude centrale (eventueel zelfs met roaming).
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 6 keer
De goedkoopste oplossing is opnieuw een analoge telefooncentrale aanschaffen. Eventueel tweedehands.
Als je voor een complete VoIP-oplossing kiest, dan moet je je vijf telefoontoestellen vervangen door VoIP-telefoons, wat op zich al een aardige duit zal kosten.
Als je voor een complete VoIP-oplossing kiest, dan moet je je vijf telefoontoestellen vervangen door VoIP-telefoons, wat op zich al een aardige duit zal kosten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Een modem niet bij mijn weten maar ATA's wel. Bv. de Cisco SPA8000 heeft 8 analoge poorten is nog betaalbaar.
Ik weet niet waarom je bedraad wil werken maar een Siemens IP DECT basisstations met goedkope DECT toestellen is wel een goed alternatief denk ik.
Ik weet niet waarom je bedraad wil werken maar een Siemens IP DECT basisstations met goedkope DECT toestellen is wel een goed alternatief denk ik.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Aansluitend op deze vraag:
Iemand een suggestie voor een 4-poorts out analoge telefooncentrale met 2 inkomende lijnen die nummerweergave ondersteunt?
Eventueel met de mogelijkheid om er ook een VOIP nummer op toe te laten komen?
Iemand een suggestie voor een 4-poorts out analoge telefooncentrale met 2 inkomende lijnen die nummerweergave ondersteunt?
Eventueel met de mogelijkheid om er ook een VOIP nummer op toe te laten komen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Sommige Fritz!boxen hebben 3 analoge uitgangen, en ook een ISDN S0 poort.wimpie3 schreef:Er is dus geen enkele voip modem die vijf analoge uitgangen heeft?
Er bestaan omzetters om analoge telefoontoestellen op een ISDN poort aan te sluiten (ben de naam even kwijt, was dat niet 2ab? - op de Duitse eBay moet je dat zeker nog vinden). Op die manier kan je 5 analoge toestellen onafhankelijk aan je Fritz!box hangen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Beste,
Ik heb hier nog een belgacom I6 centrale liggen, deze kan je op de S0 aansluiten van een fritzbox en hierop kan je dan interne msn's programmeren en deze geeft eveneens de clip door.
Mvg
Ik heb hier nog een belgacom I6 centrale liggen, deze kan je op de S0 aansluiten van een fritzbox en hierop kan je dan interne msn's programmeren en deze geeft eveneens de clip door.
Mvg
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 24 keer
De draytek 3510 Ippbx voldoet aan uw eisen, bij deze centrale kunt ge 2 uitbreidings modules steken dat ge 8 x analoge uitgangen (extensies) hebt.
de draytek 3510 is prijs /kwaliteit een geweldig toestel.
b.
de draytek 3510 is prijs /kwaliteit een geweldig toestel.
b.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Budget in mijn geval: zo laag mogelijk 
Iemand dus suggesties voor een centrale die 2 inkomende lijnen heeft en minstens 4 toestellen intern kunnen aangesloten worden met nummer/-naamweergave?
VOiP ondersteuning zou leuk zijn, maar is geen must.

Iemand dus suggesties voor een centrale die 2 inkomende lijnen heeft en minstens 4 toestellen intern kunnen aangesloten worden met nummer/-naamweergave?
VOiP ondersteuning zou leuk zijn, maar is geen must.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
http://www.tiptel.be/item/1041097/tiptel.com+811/norm
http://www.tiptel.be/item/1041123/tiptel.com+411/norm
de 411 ben ik tevreden over (optionele voip gebruik ik niet)
http://www.tiptel.be/item/1041123/tiptel.com+411/norm
de 411 ben ik tevreden over (optionele voip gebruik ik niet)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 54 keer
Ik heb uiteindelijk een tweedehands COMpact 3000 VoIP gekocht voor 140 euro op Ebay. ZEER uitgebreid toestel (handleiding: 600 pagina's). Je kunt de centrale zelfs besturen via je smartphone. Vier interne analoge aansluitingen, een outgoing VOIP, mailboxen, fax ondersteuning... perfect!