Fritzbox aanspreken via USB

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Goeieavond,

Ik heb hier een Fritzbox (ADSL VoIP PBX, 2000 1673) met 1 ethernet poort en als ik hem zelf een PPPoE sessie wil laten maken, zou die poort als WAN poort worden ingesteld.
Er is een usb driver die ervoor zorgt dat er een netwerkverbinding bijkomt en via die weg zou de Fritzbox dan aangesproken kunnen worden.
Als ik in de FB anders configureer:

Code: Selecteer alles

Specify whether FRITZ!Box is to establish an Internet connection itself or share an existing Internet connection.
 * Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
 * Share existing Internet connection in the network (IP Client)
door 'Establisch own internet...' te kiezen - Is nu 'Share existing....' dan blijven de led's flikkeren en tegelijk verdwijnt/verschijnt constant ook die netwerkverbinding en het apparaat in apparaatbeheer.
Doe ik iets fout? De laatste firmware - Firmware version 06.04.49 - staat er nu op en ik kan er enkel terug aan door de recover image te gebruiken.
Heppie NY!
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb enkele weken geleden net hetzelfde gehad met een oude Fritzbox Fon. Die heeft ook maar 1 netwerkpoort.
Ik had ze op PPOE gezet voor mijn nieuwe Bbox2. Ik kreeg de melding dat ik de Fritz alleen nog via Usb zou kunnen bereiken.
Dat was ok voor mij. Maar die usb bleek niet meer te werken in die opstelling. De PPOE ook niet.
Hij switcht voortdurend tussen aan- en afwezig op de pc.

Ik heb AVM om advies gevraagd. Vriendelijk antwoord: "geen support meer voor dat oude toestel. Je kan hem wel recuperen met een recovery-image"
Dat heb ik dan gedaan. Besluit:oude Fritz is niet bruikbaar met PPOE.
Laatst gewijzigd door MarkDM 05 jul 2011, 21:10, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Dat is natuurlijk wel een oud beestje ("recente" firmware dateert van april 2008).
Misschien eens proberen met de "laatste" Duitse Firmware (06.04.33).

Nadeel is natuurlijk dat de Box dan Duits praat :-D
... en dat je de Duitse Firmware niet zomaar op deze engelstalige Box kan flashen.

Laat maar weten als je hierbij hulp nodig hebt.
Of koop een iets recenter model op e-bay ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Goeiemiddag Philippe,
Deze FB is idd een oud model en ik ben aan het kijken op ebay naar een recenter type maar men biedt daar nog stevig op, dus da's even afwachten.

In tussentijd wil ik toch eens proberen om deze hier zijn eigen PPPoE sessie te laten maken, maw had ik graag uw hulp met het flashen van internationaal naar duits.
Ik heb intussen vermoedelijk die duitse firmware gevonden waarover jij het hebt op ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... e/deutsch/

Weet jij wat het verschil is met ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... tsch_a-ch/

Alvast bedankt!
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”