Berichten komen niet aan bij base

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik heb Pay & Go Generation (herlaadkaart).
Erg tevreden van over het algemeen, de smskes geraken nooit op (is men vriendin erg content van). Der is echter ne maat van mij die nooit berichten van mij ontvangt. Ik antwoord telkens op zijn berichten, maar toch ontvangt hij niks.

Enerzijds, hem bellen lukt wel, maar das natuurlijk wel een pak duurder als ge voor elke kleinigheid moet gaan bellen.
Anderzijds stond ik al bekend als onbeleefd omdat ik zogezegd nooit antwoordde (das rechtgezet toen we doorhadden dat het probleem ergens anders ligt).

Nu hebben we de volgende zaken getest op café:
Ik bel hem (proximus naar base): dit werkt
Ik sms hem (proximus naar base): dit werkt niet
hij smst mij (base naar proximus): dit werkt
hij belt mij (base naar proximus): dit werkt
vriendin smst hem (mobistar naar base): dit werkt
bellen idem
mobistar naar proximus ook geen probleem
proximus naar mobistar idem

Nog mensen die hier last van hebben? Of is het enkel bij mij? Ik heb maar 1 kennis met Base bij mijn weten, dus ik kan niet testen of het bij Base over het algemeen is. Ben ook de enige van mijn kennissen met Proximus, dus kan ook niet vanop een andere Proximus gsm testen of het wel werk. Het probleem is gewoon bizar, want ik krijg WEL de afleveringsrapporten.
matso1989
Starter
Starter

Heeft je maat al eens een andere gsm geprobeerd, het kan namelijk zijn dat je nummer op de geblokkeerde lijst staat van de gsm van je maat.
Dan komen de smsen inderdaad niet aan en krijg je toch afleverrapporten.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Dacht net hetzelfde, ik heb namelijk totaal geen problemen met sturen van Proximus naar BASE
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

99% zeker dat je per ongeluk op de zwarte lijst gezet bent... Komt vaak voor afgaande op soortgelijke berichten op fora :')
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ja, zal wel zo zijn denk ik :-)
Hier nooit geen problemen gehad.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Zijn gsm heeft geen zwarte lijst, of toch niet dat hij zelf weet, morgen dan maar eens in een andere gsm proberen :)

Het kan nochtans ook aan de provider liggen, een tijdje geleden had mijn tante een gelijkaardig probleem, maar dan met bellen. Ze heeft Telenet en niemand met Belgacom kon naar haar bellen, die kregen altijd de bezettoon :eek: zij kon wel naar iedereen bellen :lol: fout bleek toen bij Telenet te liggen. Nuja, eerst andere gsm dan maar eens testen :-)

Btw, heeft elke gsm zo een zwarte lijst :eek: want ben het nog nooit tegengekomen in een van mijn toestellen
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

M'n oma & opa hebben elk een verschillend basic Nokia toestel en op beiden is er een soort van zwarte lijst, maar vraag me niet naar de naam van het menu in de instellingen :p Zo heb ik het nr. van m'n ma en ik mogen uitbonjouren... SMS'en ontving ze toen niet meer van verschillende personen, die laatsten vonden dat natuurlijk maar vreemd.
M'n iFoon heeft dat dan weer niet (wel via een app).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

En jawel, er zat diep in de bericht-instellingen een blokkade. Welke producent zet dan ook de optie "blokkeren op adres" vlak na "verwijderen" :nono:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”