ADSL naar VDSL2 die niet werkt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi,

Vandaag overgegaan van ADSL naar VDSL2, maar dat blijkt niet te werken. DSL lampje op BBOX blijft maar flikkeren.
Iemand een idee of er iets aan de binnensetup moet veranderen ?

Rasman
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2415
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

je hebt een bbox2 nodig?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ja inderdaad, sorry, het is een BBOX2 splinternieuw en heeft nog 1 week op ADSL gewerkt.
Vandaag hebben ze de switch gedaan en nu werkt het blijkbaar niet.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15166
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Wat zeggen de logs in je router admin?
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

De logs zijn gewoon leeg, net ook even dat aansluitdoosje aangesloten ipv hetgene wat hier lag.
Maar blijkbaar heeft dit geen effect.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

rasman,

Heb je al eens contact opgenomen met de klantendienst van Belgacom ?
Zij kunnen een lijnmeting doen en je tevens vertellen of je activatie al uitgevoerd is of niet.

Ik zelf heb 5x moeten bellen naar de klantendienst, alvorens ik geactiveerd geraakte.
De activatie was eerst voor donderdagavond gepland, daarna op vrijdagmorgen, dan op vrijdagmiddag,
vervolgens op maandagavond (na het weekend) is het bij mij in orde gekomen.

De aanpassingen in de centrale kunnen soms langer duren dan één dag.
Bij mij was dit (in totaal): 5 dagen (het weekend inclusief).

Edit:

1. Je binnensetup moet wel aangepast worden met die nieuwe NTP2007 contactdoos.
Zie ook dit forum

2. Je kunt bv testen op welke kabel er signaal zit, dmv een simpele batterij tester.

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m 21 dec 2010, 16:58, in totaal 3 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1585
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Hebben ze je misschien op een ander kabelpaar aangesloten ? Was bij mij het geval toen ik van ADSL naar VDSL2 overschakelde.
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Geen idee wat dit kabelpaar betreft, maar dan zoude ze dat toch mogen zeggen.
Ondertussen bekomen dat er morgen iemand langskomt, want blijkbaar krijgen ze geen signaal terug (dat is wat ze mij vertelden op de technische dienst).
Hopelijk is het snel opgelost.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4080
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

En werkt het ?
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

nee nog steeds niet, maar de Belgacomtechnieker heeft net gebeld en is onderweg.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

en wat was de fout? ander paar waarschijnlijk? tenzij u telefoon nog ging
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Er hangt geen telefoon op, maar er was wel telefoon signaal. Technieker is terug naar buiten gaan zien.
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ja, nu werkt het:
Afbeelding


Maar wel vreemd , sync van 30mbit down en 6 up, maar die halen we blijkbaar niet.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

wat is je nr?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7450
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

draadloos of met draad ?
Heb je belgacom tv
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

rasman schreef:Maar wel vreemd , sync van 30mbit down en 6 up, maar die halen we blijkbaar niet.
te behalen snelheid wordt bepaald door uw abo...heb je misschien een Favorite abo?

en wat was nu het probleem?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Inderdaad een favorite abonnement, wat het probleem exact was weet ik niet. Maar het lag niet aan de binneninstallatie.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1682
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Favourite is max 25/3.5 dus dat klopt dan gewoon he. Zolang je line sync hoger is dan je abo haal je maximaal je abo snelheid.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”