wat kan ik nog meer doen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 388 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zit met een vervelend probleem die ik niet weet hoe op te lossen.
Enja ik ben ergens in fout misschien
even het relaas
ik heb

- internet intens
- tv
- vaste lijn happy time
- 2 mobiele nrs happy time one mobile
- 1 mobiele data
totaal abogeld ongeveer 150 euro. (als res klant denk ik dat dit behoorlijk is)

Tot dit jaar betaalde ik de faktuur van oktober te betalen tegen 14 november altijd te laat omdat ik dan naar de winkel ging betaalde 100 euro met mijn supreme award en de rest met BC
Op 23/11/10 een brief gehad van belgacom dat ik mijn onbetaalde faktuur moest betalen binnen de 10 kalanderdagen of ik zou op minimumservice worden gezet.
Brief heeft als datum belgacom, 22/11/10
Zaterdag 27/11/10 ga ik naar belgacomcenter daar kreeg ik te horen dat ze geen betalingen aanvaarden en al helemaal niet met supreme award.
Ik was kwaad en boos zo van dan ga ik den boel op zeggen (in het heetst van de strijd)
groot was mijn verbazing toen ik zondag 28/11/2010 om 23.24u ik en mijn partner een smsje kregen uw mobiele diensten worden tijdelijk onderbroken.
ook vast werkte nie meer mijn bloed kookte
heb dan maandagmorgen onmiddellijk een vriendelijk telefoontje gedaan :-D weet niet of het daardoor komt maar tv en internet zijn niet afgesloten.
dus al ik die brief lees verzonden op 22/11.
10 kalenderdagen tijd mogen ze me niet afsluiten voor 02/12
Ik kan nu betalen zeggen ze alles zal terug welken maar moet wel 200 euro indienst kosten betalen of ze laten vallen mits bijtekenen van 1 jaar.
Maar ik had toch nog tijd van te betalen ? ja da is het risicoe en wij kunnen niet verder helpen
ik moet nu wachten van betalen tot mijn volgende faktuur vervallen is zodat ik blijf op minimum staan en op 15/05 kan ik dan opzeggen
wat een soep.
Dit vind ik er over.
Ik heb klacht ingediend bij ombudsdienst hebben de klacht aanvaard
heb ook een brief gestuurd naar belgacom
Kan ik nog iets meer doen ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1675 keer
Bedankt: 1469 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
Te Koop forum

Persoonlijk zou ik gewoon intekenen op dat extra jaar: geen extra kosten, onmiddellijk probleem opgelost. Dan wachten tot de volgende wijziging van algemene voorwaarden om je ganse boel op te zeggen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Het ergste vond ik toen ik gisteren iets moest faxen naar belgacom een 0800 nr
dat ik ion dat belgacomcenter 25 cent moeste betalen om te willen faxen.
Het ga me niet over de 25 cent gewoon over het princiepe naar een interne dienst faxen op vraag van belgacom.
knuppel
Member
Member
Bedankt: 17 keer

Als je moet betalen tegen 14/11, en je betaalt pas op 2/12 wil dat zeggen dat je zowiezo 18 dagen te laat bent. Je zegt dat je blijkbaar systematisch te laat betaalt, waardoor je krediet een beetje is opgebruikt vrees ik. Ik denk dat ze het recht hebben je af te sluiten als je niet correct betaalt, of ze dan gezegd hebben tot 2/12 of niet. Wat vreemd dat je kwaad bent op je provider als je zelf moedwillig in de fout gaat, en hij zijn rechten uitoefent.
Je kan vertrekken, maar bij mijn weten zijn ze in Mechelen veel minder tolerant wat betalingen betreft dan bij Belgacom, je zou wel eens slechter af kunnen zijn.
Als alternatief kan je uiteraard gewoon tijdig betalen... ;-)
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Probleem is dat hij denkt in de trent van: "ik heb het duurste abonnement (Intense) én heb BGC TV én ben klant bij Proximus, ik ben dus zéér goede klant, ik mag dan toch wat meer dan een ander". Dat zoiets pakt bij een kleine zelfstandige, akkoord. Maar bij een groot bedrijf ? :nono:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

mag ik u er wel op attend maken dat ik niet systematisch te laat betaal !!!!!
1x per jaar de faktuur van oktober die rond de 15e moet betaald worden die ik zoals ieder jaar betaal met mijn supreme awards.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

quistnix dat is misschien waar
maar je moet geen brief gaan sturen naar de klant dagge 10 kalenderdagen tijd hebt om te betalen of dat ze u dan op minimumdienst zetten
en dit al na 5 dagen doen.
Dan moet je geen 10 zetten maar 5.
Dat is mijn oordeel ervan.dit gaat om een herrineringsbrief.
Bunga
Forumtroll
Forumtroll

Ben maar blij dat je nog 5 dagen de tijd krijgt,als je te laat hebt betaald.
De fout ligt bij jou.Op tijd betalen.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

quistnix schreef:Probleem is dat hij denkt in de trent van: "ik heb het duurste abonnement (Intense) én heb BGC TV én ben klant bij Proximus, ik ben dus zéér goede klant, ik mag dan toch wat meer dan een ander". Dat zoiets pakt bij een kleine zelfstandige, akkoord. Maar bij een groot bedrijf ? :nono:
"Customer value segment: 103"
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Mij lijkt het dat ze alle 2 in de fout gaan, persoon 1 door niet op tijd te betalen. En of dat nu 1 keer per jaar is of 10 keer of eenders hoeveel, te laat is te laat en dat kunnen ze sanctioneren.

De andere fout is dat belgacom idd juist moet communiceren. wat in dit geval niet 100% correct is gelopen.

Verschil is, de oorspronkelijke en grootste fout ligt bij de klant, dus mijn mening is dat je blij mag zijn dat ze u zo'n oplossing bieden. Als je 10 dagen krijgt om te betalen en je wacht Weer tot het uiterste, dan denken ze bij bgc jah, die klant zal niet veranderen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
Bedankt: 3733 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider

Goztow schreef:Persoonlijk zou ik gewoon intekenen op dat extra jaar: geen extra kosten, onmiddellijk probleem opgelost. Dan wachten tot de volgende wijziging van algemene voorwaarden om je ganse boel op te zeggen.
Ik zou het iets anders doen:
1) alle openstaande facturen onmiddellijk betalen (uiteraard).
2) ervoor zorgen dat ze je opnieuw aansluiten (zonder voorwaarden).
3) rustig afwachten tot de volgende factuur: die her-aansluitkosten worden pas bij volgende factuur berekend (binnen 2 maand).
4) na ontvangst van de rekening naar de klantendienst bellen en rustig uw geval uitleggen, en hen beleefd vragen om die kosten (200 EUR?) te annuleren - gezien je binnen de 10 dagen da de eerste aanmanig hebt betaald.
De kans is zeer groot dat je iemand aan de lijn hebt die begrip heeft voor de situatie en de 200 EUR kreditieert. Belgacom is zeer flexibel in het crediteren van eenmalige kosten.
5) Opnieuw intekenen voor een jaar is misschien nog een optie, indien je zonder die voorwaarden geen gelijk haalt.

Maar ... in principe heb je de kansen op een minnelijke schikking verkeken door een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst. Dat is heel onverstandig, en dat doe je pas nadat alle andere verhaalmiddelen uitgeput zijn, niet uit frustratie van het ogenblik !!!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik wacht niet tot het uiterste hé
is de 22ste verstuurd 23ste gekregen de 27e gaan betalen maar ze moesten het niet hebben.
Hebben nu afgesproken dat ik nu altijd te laat zou betalen zodat ik op minimumdienst blijf staan tot maart en dan alles opzeg.
ondertussen heb ik telenet.
Mevrouw zei wel dat ik nog niks mocht tekenen blijkbaar hebben ze bij belgacom ook een of andere kwaliteitsopvolging en ging zeker nog opgebeld worden.
Als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk na mijn woest telefoontje van gisteren waarom sluiten ze internet en tv nie af ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

200€ "boete" omdat je 14 dagen te laat bent met je factuur, is dat geen machtsmisbruik ?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

iceke schreef:200€ "boete" omdat je 14 dagen te laat bent met je factuur, is dat geen machtsmisbruik ?
Intresten zeker :D
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

13 dagen :-D want de 27e moesten ze het niet hebben :cop:
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

proximusboyke schreef:Als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk na mijn woest telefoontje van gisteren waarom sluiten ze internet en tv nie af ?
Denk je nu echt dat jou "woest" telefoontje daar enige invloed op heeft ?
Belgacom houdt met zekerheid geen database bij met de "woestheidsgraad" van hun klanten, zodat verschillende acties getriggerd kunnen worden op basis van de woestheids score ;)
Misschien hebben ze voor internet en tv meer geduld (vaste maandbedragen) dan voor telefonie (onvoorspelbare kosten bij wanbetaling) ?

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Bunga
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:
Hebben nu afgesproken dat ik nu altijd te laat zou betalen zodat ik op minimumdienst blijf staan tot maart en dan alles opzeg.
ondertussen heb ik telenet.
Als je het ook zo gaat doen bij telenet,krijg je van hetzelfde laken 'n broek.
Iemand die opzettelijk te laat betaald 'n fixe boete laten betalen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

@ RR wat heeft dit in hemelsnaam met TN te maken ? doe geen moeite om ter replyen, ga ergens anders de troll uithangen aub.
@ PB de oplossing van Philippe gaat je het minste moeite kosten om het op te lossen, willen ze het bedrag niet crediteren dan heb je nog altijd de bewijzen in handen dat je optijd te laat betaald hebt ;-)
Bunga
Forumtroll
Forumtroll

iceke schreef:@ RR wat heeft dit in hemelsnaam met TN te maken ?
Omdat hij nu telenet nog gratis heeft zoals ik elders las.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

proximusboyke schreef:totaal abogeld ongeveer 150 euro. (als res klant denk ik dat dit behoorlijk is)
Ik heb nog een laatste opmerking, misschien een klein beetje off-topic, maar de titel van het onderwerp "wat kan ik nog meer doen" nodigt uit om ook hierop te antwoorden ...

Wat je nog meer zou kunnen doen is jezelf eens de vraag stellen of je dat allemaal wel nodig hebt. Persoonlijk vind ik 150€ per maand abogeld niet "behoorlijk" maar "erover" voor een residentieel gebruiker.
OK, ik mag iemand anders rekening niet maken, en ieder zijn hobbie :wink: ..., maar 150€ maandelijks betalen (dit is dan nog zonder gesprekskosten of extra volumes) aan internet, telefoon + tv is héél veel geld, indien je dat voor professionele reden niet nodig hebt. Tenzij je natuurlijk een grootverdiener bent (maar dan maken die 200 EUR her-aansluitkosten ook niets uit) ...

Philippe.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

het gaat me niet om dat abogeld.
Enja ik heb geen moeite om dit te betalen en ging het gisteren wel anders opgelost hebben.
Wilde gewoon die supreme awards kwijt waar ik anders niks mee bent.
maar ze hebben mij de kans niet gegeven om gisteren voor een oplossing te kijken (gewoon betalen met BC
Het was al afgesloten.
Als je dan hoort als je betaald dat er op de volgende faktuur 200 euro op komt nee dank je !!
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

En... Die bonnen zijn maar 15 dagen geldig? Waarom niet gewoon de factuur van december daarmee betalen?

Om te tonen dat ze niet onredelijk zijn: Ik heb vanmorgen naar Belgacom gebeld en heb gewoon zo 2 maanden gratis internet gekregen (ik ging eigenlijk voor 6 maanden aan 50% zoals op de site, maar dat lukte niet :-)) op voorwaarde dat ik weer inteken voor een jaar. Dat is mij bij Telenet in 10 jaar tijd nooit gelukt 8)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

bij telenet is dat een makie.
Voor gelijk wie ik bel heb ik nog nooit een njet gekregen.
Belgacom ook
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Dan heb jij meer geluk als ik. De enige keer dat ik een korting "losgepeuterd" heb bij Telenet is toen ik bij een verhuis mijn abonnement heb stopgezet en elders een nieuw abonnement heb genomen maar dat was gewoon de standaardkorting voor een nieuw abonnement.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

vandaag heeft iemand terug aangesloten na het behandelen van opzegbrief zonder te betalen.
Er kon me niemand met zekerheid zeggen wat er met die 200€ ging gebeuren.
Kd vond het al vreemd dat ik terug ben aangesloten en dat tv en internet nooit is afgesloten.
Er zou me vandaag of morgen iemand opbellen om mij te zeggen wat er nu ga gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”