Bbox-1 kwaliteit ?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Het idee is om een recuperatie BBox-1 te kopen voor Edpnet ADSL starter en telefonie. Is annex A norm en heeft ook Wifi.
Heeft iemand ervaring met die Bbox-1 ? Is de voip goed ?
Ik vraag dit omdat je bij Bbox-2 wel eens hoort klagen over het telefoniedeel/voip. Hoe zat dat bij zijn voorganger ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

MarkDM schreef:Het idee is om een recuperatie BBox-1 te kopen voor Edpnet ADSL starter en telefonie. Is annex A norm en heeft ook Wifi.
Heeft iemand ervaring met die Bbox-1 ? Is de voip goed ?
Ik vraag dit omdat je bij Bbox-2 wel eens hoort klagen over het telefoniedeel/voip. Hoe zat dat bij zijn voorganger ?
Als ik mij nog goed kan herinneren is er op de BBox1 dezelfde beperking: je kan maar één VoIP provider instellen (default belgacom).
Misschien beter een tweedehandse goede adsl/modem/voip/router kopen (vb FritzBox 7050, 40 EUR) http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=26009
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

philippe.deleye schreef:Als ik mij nog goed kan herinneren is er op de BBox1 dezelfde beperking: je kan maar één VoIP provider instellen (default belgacom).
Misschien beter een tweedehandse goede adsl/modem/voip/router kopen (vb FritzBox 7050, 40 EUR)
Philippe.
Ik heb genoeg aan 1 provider. Bij Edpnet zijn de buurlanden ook gratis. Het moet dienen voor een gepensioneerd koppel die geen gedoe willen met belkrediet en herladen.
Zo'n oude Bbox1 kan je voor enkele euro's kopen , veel goedkoper dan een tweedehands Fritzbox. Bovendien zijn die okkazie Fritzboxen omgeflashte annex B modellen. De Bbox1 is origineel annex A. Dat is belangrijk want we zitten hier 4 km v/d centrale.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”