Het idee is om een recuperatie BBox-1 te kopen voor Edpnet ADSL starter en telefonie. Is annex A norm en heeft ook Wifi.
Heeft iemand ervaring met die Bbox-1 ? Is de voip goed ?
Ik vraag dit omdat je bij Bbox-2 wel eens hoort klagen over het telefoniedeel/voip. Hoe zat dat bij zijn voorganger ?
Bbox-1 kwaliteit ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Als ik mij nog goed kan herinneren is er op de BBox1 dezelfde beperking: je kan maar één VoIP provider instellen (default belgacom).MarkDM schreef:Het idee is om een recuperatie BBox-1 te kopen voor Edpnet ADSL starter en telefonie. Is annex A norm en heeft ook Wifi.
Heeft iemand ervaring met die Bbox-1 ? Is de voip goed ?
Ik vraag dit omdat je bij Bbox-2 wel eens hoort klagen over het telefoniedeel/voip. Hoe zat dat bij zijn voorganger ?
Misschien beter een tweedehandse goede adsl/modem/voip/router kopen (vb FritzBox 7050, 40 EUR) http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=26009
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb genoeg aan 1 provider. Bij Edpnet zijn de buurlanden ook gratis. Het moet dienen voor een gepensioneerd koppel die geen gedoe willen met belkrediet en herladen.philippe.deleye schreef:Als ik mij nog goed kan herinneren is er op de BBox1 dezelfde beperking: je kan maar één VoIP provider instellen (default belgacom).
Misschien beter een tweedehandse goede adsl/modem/voip/router kopen (vb FritzBox 7050, 40 EUR)
Philippe.
Zo'n oude Bbox1 kan je voor enkele euro's kopen , veel goedkoper dan een tweedehands Fritzbox. Bovendien zijn die okkazie Fritzboxen omgeflashte annex B modellen. De Bbox1 is origineel annex A. Dat is belangrijk want we zitten hier 4 km v/d centrale.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli