Geen internet meer

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hi,

Deze namiddag rond 16:45 verbrak mijn ADSL2+ verbinding. Vlug 1 en ander gechecked en bleek de telefoon ook niet meer te werken. Bcom gebeld en na wat wachten werd mijn lijn "gereset" en werkte de telefoon weer. Internet bleef echter onderbroken. Tegen beter weten in teruggebeld (storingen) en uitgelegd dat niettegenstaande de telefoon terug in orde was het ADSL gedeelte het nog niet deed.
Omdat ik bij DxADSL zat kon men mij daar niet helpen. Ondertussen was het 10 voor 6 en had DXADSL het antwoordapparaat al aan staan ("we zijn bereikbaar tot 6 uur :nono: )

Ik heb een vermoeden dat dit alles wel eens met de migratie naar VDSL kan te maken hebben maar sinds ik van DXADSL een mail kreeg dat ze het gingen opvolgen (18/2) heb ik niets meer vernomen over de plaatsing van de Sagem door Janssens.

Iemand een beter idee (voor ik morgenvroeg contact neem met DxADSL)?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cod2k
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

al connexie terug of (ook) bot gevangen ?

bij mij werd op 29/3 rond 10h30 de verbinding afgesloten...
en maar rondbellen tussen Scarlet, Janssens en DX-ADSL...
het komt er nu op neer dat ze mij "niet meer terug kunnen zetten".
en dat ik nog een halve week moet wachten tot die installateur bij mij langs kan komen...

how pissed can you be ?

update: vandaag zal toch nog een technieker kunnen langs komen , tnx ds-adsl voor het "duwtje" :)

update: 20h:
tja...ik kan niet meer klagen ...

Downstream line rate : 20048 kbps
Upstream line rate : 2032 kbps
Laatst gewijzigd door cod2k 31 maa 2010, 20:09, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Back on line (sinds gisteravond maar ik had eerst andere dingen te doen dan op het forum zitten :wink: )

's morgens gebeld met DxADSL. Testjes gedaan en men ging kijken wat er verder kon gebeuren. Even later telefoon van DxADSL: Of ik thuis ben na de middag voor een BC tech. Ja dus. 's middag telefoon, BC tech. Kwart na 2 Tech gromt dat alles een soep is en dat BC voor alles opdraait als de lijn niet werkt, Kent DxADSL niet nooit van een Fritzbox gehoord en tussen het gegrom sync op zijn modem. Case closed voor BC.
10 min. later telefoon van DxADSL voor opvolging en of alles weer werkte (TNX guys).
Ondertussen met iemand afgesproken om modem te testen.... Geen sync...
Goedkope D-link ADSL2+ modem gekocht (geen zin om veel geld uit te geven mocht het hier VDSL worden). Direct sync. Modem in bridge, Fritz er aan Hoera internet.... :banana:
Nadeel, Modem hangt aan LAN 1 en dus maar 3 poorten voor de PCs. Oude router (SMC) opgegraven en weer internet op alle PCs maar net als vroeger laat de SMC het onder belasting al een afweten, reboot helpt.
Nog nadeel. 2 "netwerken" en dus moeilijkheden om bestanden de delen, printer enz...

Straks ga ik een 8 poort switch halen. Dan zit alles weer in dezelfde range en zou de transfer tussen PCs wat sneller moeten werken (Gigabit).

BTW, VOIP werkt ook terug.

-- Ik heb blijkbaar een excellente lijn want mijn vorige connectie was continue online sinds 8 februari.... Hopelijk kunnen we dit verbeteren. De waarden in de D-link zijn iets beter dan de Fritz dus dat zou moeten lukken. (19999/1024).

Ik hoop dat je ondertussen ook terug "up" bent.
Bye, Maurice
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Nog een nadeel : ik vrees dat je een factuurtje van BGC mag verwachten, aangezien het probleem niet bij hen lag.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Uzzi schreef:Nog een nadeel : ik vrees dat je een factuurtje van BGC mag verwachten, aangezien het probleem niet bij hen lag.
I know :bang:

Het is wel een feit dat we zonder telefoon zaten toen de storing optrad (spanningspiek op de lijn waarschijnlijk). De fout zou dus wel bij BC kunnen liggen hoewel dat niet te bewijzen valt natuurlijk.
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”