Vraag ivm aanschaf adsl modem + router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Peter S

Hoikes,
Ik zou een adsl modem + router willen aanschaffen maar omdat ik daar niet zoveel van ken zou ik hier eens willen vragen waar best op te letten
Zijn bepaalde merken/type beter dan andere?
Hebben die toestellen meestal 4 poorten, bestaan ze met meer of moet er dan een hubke tussen?
En de laatste vraag, is er een manier om per aansluiting een limiet in te stellen of moet ik dan denken aan een linux router?

Tanx

Peter
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Je moet zo wat kijken wat je wil he. De meeste mensen zijn tevreden met een Speedtouch 510. In die speedtouch heb je 2 modellen : eentje met 1 LAN-poort (dan moet je zelf nog voorzien in een switch/hub) of eentje met een ingebouwde 4poorts switch. Ook de producten van SMC zijn niet slecht. Er is een modem/router van SMC met ingebouwde 4poorts switch. Je moet voor jezelf uitmaken wat je wil. Beide producten zijn even goed.

Wat betreft die limiet... Dat kun je bij de huis tuin en keukenrouter niet instellen. Zo geavanceerd zijn die niet hoor.

Cheers
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Hier heb je de site van SMC
http://www.smc-europe.com/english/
goede producten voor een mooie prijs.
Er staan hier genoeg topics over die router en andere
probeer eens de search met keyword SMC en je zal zien
dat je wel een tijdje zoet bent, alles staat er in zelfs de instellingen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Peter S

Ik denk niet dat ik er een tekeningske hoef bij te maken waarom modem + router en ik heb eens ergens gelezen dat het afhankelijk is van de ?mogelijkheden/instellingen? dat zo een ding goed of slecht/niet maskeert; is dat juist?
Kan je zo'n speedtouch 510 gewoon bij belgacom halen voor een simpele adsl lijn?

Ik heb zo eens bij de mij bekende pc winkels gekeken en geïnformeerd en die hebben daar niet veel - of weinig - van in hun gamma en verwijzen naar belgacom.
vscomp
Plus Member
Plus Member

Ikzelf heb me zo'n US ROBOTICS modem gekocht ;)

Werkt zeer goed!

Ook hun wireless producten zijn beter dan ik had verwacht :)
Lion
Pro Member
Pro Member

Peter
Die 510 kan je zowel bij Belgacom als zelfs inde carrefour kopen maar voorkeur gaat toch voor aankoop in belgacomboetiek
Service na verkoop is beter
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik sluit me hier aan bij vscomp. Ik heb zelf enkele dagen geleden mijn modem/router (1*LAN) +switch vervangen door een US Robotics 9106 modem/router+4*LAN/wireless 54g apparaat. Dus eigenlijk alles in één. Dit toestel kan je vinden tussen de 130-170€ naargelang de winkel.

De firewall functie is simplistisch, maar werkt wel goed. Een test met shieldsup! geeft aan dat alle poorten die ik niet expliciet heb opengezet in "stealth"mode staan, dus zeer goed gemaskeerd.

Een quote van die website: "Your computer is VERY secure, this is very uncommon for a Windows based computer..." Ook heb je de mogelijkheid om je Internet access te beveiligen met een RADIUS protocol (Internet Authentication Service). En kan je met dit toestel zelfs MAC filters ingeven voor je RJ45 netwerk. Andere merken zetten de MAC filters enkel op het wireless gedeelte.

PS: Volgens mijn info is USR tot op heden het enige toestel dat gemakkellijk te verkrijgen is waar je modem+router/switch+wireless AP 54G in 1 apparaat hebt. Dlink en SMC hebben er ook, maar dat zijn iets oudere toestellen gebaseerd op de 811.b standaard.

Grtz,

Sasuke-

PS: Was wel vergeten te zeggen dat je indien je er zelf niet al te veel van kent, je beter geen USR neemt. Geen/beknopte handleiding en support is niet zo goed (altijd bezet).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sasuke schreef:PS: Was wel vergeten te zeggen dat je indien je er zelf niet al te veel van kent, je beter geen USR neemt. Geen/beknopte handleiding en support is niet zo goed (altijd bezet).
Mmm... heb zelf ook een gelijkaardige USR, en was opzetten, surfen naar de webinterface, switchen naar DHCP (heb namelijk TN) en klaar was kees. Ik zie dus niet in wat het probleem kan zijn voor iemand die een klein beetje basiskennis heeft.

Support is inderdaad enorm slecht bij USR...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

r2504,

Je hebt gelijk ... maar ik heb het over wanneer je iets geavanceerdere functies wil gebruiken zoals de virtual server settings e.d. Deze zijn wel zoals bij praktisch alle andere toestellen, maar i.t.t. tot andere merken minder goed uitgelegd in de manual.

Mijn vader bijvoorbeeld zou er niet aan uitkunnen :) Maar inderdaad, indien je wat basiskennis hebt is er in feite niks aan.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Peter S schreef:Ik denk niet dat ik er een tekeningske hoef bij te maken waarom modem + router en ik heb eens ergens gelezen dat het afhankelijk is van de ?mogelijkheden/instellingen? dat zo een ding goed of slecht/niet maskeert; is dat juist?
Kan je zo'n speedtouch 510 gewoon bij belgacom halen voor een simpele adsl lijn?

Ik heb zo eens bij de mij bekende pc winkels gekeken en geïnformeerd en die hebben daar niet veel - of weinig - van in hun gamma en verwijzen naar belgacom.
Die maskeert exact als de rest. Die spt510 doet wat het moet doen. En ja je kan hem zonder problemen krijgen voor een gewone lijn.. why not...

Die limieten die jij wilt instellen vrees ik dat enkel doenbaar is met een linux router ertussen.. als dat al mogelijk is.. ben niet echt linux expert ter zake :-) Why zou je dit eigenlijk willen doen? Kot situatie? Op thuis basis moet dat toch anders op te lossen zijn ;-)
I love it when a plan comes together!
Sandman
Pro Member
Pro Member

ik gebruik hier to volle tevredenheid een adsl/modem routerke van mentor, zit alactel binnenwerkske in. Kost trouwens iets van een 90-95 euro.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Hoeveel kost zo een ADSL modem (Speedtouch 510 => 1 LAN poort) ?
Lion
Pro Member
Pro Member

Zie website belgacom bij modems adsl
Seal

Ik heb de mijne gekocht in een klein winkelke in Kruibeke voor 62.5 €.
spt 510 single port.

Kunt firewall daar goed instellen maar niet via de GUI.
Via CLI zonder probs maar je moet wel weten wat je doet.
Seal

Even reply op Sasuke;

Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating. Not a single packet — solicited or otherwise — was received from your system as a result of our security probing tests. Your system ignored and refused to reply to repeated Pings (ICMP Echo Requests). From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice.

Niet slecht hé
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Wel even opmerken dat die intrusion test van GRC al ettelijke jaren oud is en dat tegenwoordig elk beetje firewall die test glansrijk doorstaat ;)
Gelukkig kan je tegenwoordig wel iets meer testen, maar in de praktijk komt dat op hetzelfde neer ;)

Met m'n firewall 'reply icmp-pings' op aan:

Code: Selecteer alles

GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-02-28 at 13:33:50

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
 1050 Ports Closed
    6 Ports Stealth
---------------------
 1056 Ports Tested

NO PORTS were found to be OPEN.

Ports found to be STEALTH were: 25, 135, 137, 138, 139, 445

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
                   - NO unsolicited packets were received,
                   - A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.
En uitgeschakeld:

Code: Selecteer alles

GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-02-28 at 13:32:01

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
    0 Ports Closed
 1056 Ports Stealth
---------------------
 1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
                   - NO unsolicited packets were received,
                   - NO Ping reply (ICMP Echo) was received.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”