Eerst en vooral, mijn kennis over VOIP is zeer beperkt, dus als je denkt dat ik hier heel domme vragen ga stellen is dat _waarschijnlijk ook het geval_.

Situatie :
Ik heb sinds een tijdje de overschakeling gemaakt naar VDSL2 (Sagem Fast). Werkt mooi tot nu toe, maar VOIP telefoon was minder evident en dat lukte pas na enkele pogingen, zonder twijfel door mijn eigen gebrek aan kennis. Derhalve had ik eerst en als tussenoplossing mijn eigen WM6 smartphone en die van mijn vrouwtje VOIP-actief gemaakt (standaard VOIP ondersteuning van WM6, geen extra software want dat werkte ronduit slecht, terwijl na unlocking de standaard WM6 mogelijkheden foutloos bleken te werken) zodat deze thuis via het Wifi netwerk een VOIPverbinding kon opbouwen om tenminste goedkoop te bellen ipv de rekening op de discoverylijn de pan te laten uitswingen.
Nu, inmiddels werkt VOIP ook over de Sagem via een Weepee account. Werk heel mooi, maar natuurlijk, die Sagem internal VOIP vangt nu het hele VOIPgebeuren op. Als ik dus nu probeer te bellen via de Smartphone+WiFi/VOIP krijg ik het welbekende "ik hoor de andere kant wel, maar zij mij niet" probleem. Ik zou het leuk vinden dat zowel mijn vaste telefoons via de in de Sagem ingebouwde ATA blijft doorwerken en gewoon "mijn Smartphone VOIP met rust laat".
Kan dat op een éénvoudige manier ? Aangezien hier heel veel mensen rondlopen die duidelijk thuis zijn in deze materie kan ik me voorstellen dat dit voor de meesten van jullie een fluitje van een cent is. Alle tips en inzicht zijn dus heel welkom !