Dag,
(XP home)
Ik bezit telenet turbo pack en mijn snelheid was steeds, met utp kabel, zo'n 23 mbps.
Zo'n drie weken geleden had ik maar opeens maar 10 Mbps meer.
Even mijn andere pc - laptop ( vista ) aan de kabel gelegd en de snelheid was zo'n 23 mbps. Dus het ligt niet aan de telenet modem of kabel maar enkel aan mijn PC. ( softwarematig of hardwarematig??)
Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd met de laatse driver maar geen resultaat. ( Netwerkkaart Realtek RTL 8139/810 Family Fast Ethernet NIC ) Volledig laten antivirussen ect. MET F-Secure online + AVG + Malwarebytes maar niets gevonden.
Graag had ik van jullie even uw advies waaraan dit eventueel nog kan liggen ?
Alvast bedankt.
internetsnelheid gehalveerd op pc..?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
kijk bij device manager->netwerk card->eigenschappen
daar kan je ergens snelheid limiteren op 10mbit. Moet op auto staan (of hoogste)
Check ook in task manager (ctrl+alt+del) bij netwerk, staat het daar >10mbit?
daar kan je ergens snelheid limiteren op 10mbit. Moet op auto staan (of hoogste)
Check ook in task manager (ctrl+alt+del) bij netwerk, staat het daar >10mbit?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Hoe is de snelheid op je netwerkkaart ingesteld? 100 Mbps?
Start eens Taakbeheer en ga naar Netwerk en kijk daar eens wat de opgegeven snelheid is?

Woops, waren mij voor
Start eens Taakbeheer en ga naar Netwerk en kijk daar eens wat de opgegeven snelheid is?
Woops, waren mij voor

- Bijlagen
-
- Windows_Task_Manager_02.JPG
- (44.26 KiB) 291 keer gedownload
Ik heb een intel PRO/1000PT in zowel server als desktop en de switch is een netgear prosafe, bekabeling is allemaal CAT6. Dus daar gaat het niet aan liggen 

- Bijlagen
-
- zonderItunes.png
- Zonder Itunes
- (34.99 KiB) 591 keer gedownload
-
- metItunes.png
- Met Itunes
- (30.24 KiB) 594 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
moest het aan windows liggen dan zou dat bij iedereen zijn.Monkey schreef:Test het eens met verschillende OS'en ?
kheb overtijd ook linux en windows vista gehad.
speedtest.telenet.be met linux 21mbps met vista 11 mbps dusja .. lijkt mij gwn windows te zijn
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 768 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Slecht geimplemenceerde QOS dan. QOS wil niet zeggen dat je 80% van de huidige gebruikte bandbreedte vrijhoudt omdat er misschien wel eens een process zou kunnen zijn dat dat eventueel nodig heeft ... QOS wil zeggen, alles vollen tuup, alleen als een applicatie geconfigureerd is om 20% te krijgen als het dat vraagt, dat het dat dan krijgt.Ofloo schreef:misschien staat qos aan..
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz