Sata Externe Behuizing (2.5")

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hey,

Ik en op zoek naar een externe behuizing voor een 2.5" harde schijfje.
Deze behuizing moet wel voldoen aan de eis dat ik het schijfje kan laten voeden door 2
USB kabels.

Ik heb namelijk een USB schijfje in mijn auto ingebouwd om al mijn muziek op te plaatsen. Het schijfje trekt
echter niet genoeg stroom uit die ene USB aansluiting om op te starten. Ik heb dus nood aan een 2de USB
aansluiting zodat hij genoeg stroom kan trekken om op te starten.

Groeten
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Kijk eens naar de ICY BOX.
Er zit een verloopkabeltje bij dat je kan gebruiken om de poweraansluiting van de ICY BOX te verbinden met een tweede USB poort.
Laatst gewijzigd door Astralon 09 jul 2009, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik las daarnet iets dat hoe langer de USB kabel is hoe minder stroom er nog uitkomt.
Een vriend van mij heeft zo'n korte "dikke" USB kabel (20cm) die ik vanavond eens ga gaan testen. Dan heb ik geen
2de voeding nodig.

Ik hou jullie op de hoogte
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Argon schreef:Ik las daarnet iets dat hoe langer de USB kabel is hoe minder stroom er nog uitkomt.
Dat is in zekere zin correct, echter het toestel waaraan je HDD hangt moet in eerste instantie al in staat zijn om de stroom te leveren (en vaak zitten daar beperkingen - net daarom voorzien de meeste externe HDD's de mogelijkheid tot het apart voeden).
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
Argon schreef:Ik las daarnet iets dat hoe langer de USB kabel is hoe minder stroom er nog uitkomt.
Dat is in zekere zin correct, echter het toestel waaraan je HDD hangt moet in eerste instantie al in staat zijn om de stroom te leveren (en vaak zitten daar beperkingen - net daarom voorzien de meeste externe HDD's de mogelijkheid tot het apart voeden).
Wel, dit zal ik dus eerst eens proberen :) Zou handig zijn mocht het lukken met zo'n kort dik kabeltje.
Anders moet nog zo'n adapter halen die in de sigarettenaansteker van mijn auto gaat naar Mini usb dan.

We zeien straks wel!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”