Telenet abonnement wijzigen turbo --> expressnet = 50 euro?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Trivial
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ze hebben blijkbaar weer iets nieuws gevonden bij telenet om geld uit de zakken te halen.
Wanneer ik probeer om een telenet turbo abonnement te wijzigen naar een expressnet abonnement wordt mij een activatiekost van 50 euro aangerekend.
Het is de eerste keer dat er een wijziging op dat abonnement gebeurd en het is ook reeds ouder dan een jaar.
Vroeger kon dit kosteloos. Ik vind dit er toch een beetje over.

Mvg
Trivial
Trivial
Plus Member
Plus Member

replying to myself.. :-)

Heb nog eens rondgesurft en dit is blijkbaar al langer zo?
http://tinyurl.com/6p9f4q

man man man....
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ik ben nu ongeveer een negen tal maanden klant bij telenet en heb steeds gehoord dat een downgrade 50€ kost en een upgrade van je abo gratis is.
Wel jammer dat het zo is natuurlijk, niemand betaalt graag actievatie kost.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Patje schreef:heb steeds gehoord dat een downgrade 50€ kost en een upgrade van je abo gratis is.
Voordien was dit nochtans niet zo... enkel bij een downgrade naar het allerlaagste abonnement wel, maar dus niet van een Turbo naar een ExpressNet. Nu herinner ik me wel iets van het misbruik hiervan... het was namelijk de truuk om je meter te resetten. Nadien heeft men het dan bij TN aangepast dat je dit maar éénmalig of een beperkt aantal keer kon... en nu is het dan blijkbaar steeds.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vroeger (ten tijde van de telemetertruuk) was een downgrade/upgrade tussen Expressnet en Turbonet gratis, je kon die zoveel uitvoeren als je wou (met de bijhorende telemeterreset). Downgrade tussen EN/TN en CN/BN, was 25 EUR administratiekosten.
Nadat ze dat gefixt hebben, kon je gratis eenmalig in de zes maanden switchen tussen EN en TN.
Nu is het 50 EUR elke keer je switcht naar een lager product.
Trivial
Plus Member
Plus Member

Leuk dat ik ook meegestraft wordt zonder de truuk ooit toegepast te hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Trivial schreef:Leuk dat ik ook meegestraft wordt zonder de truuk ooit toegepast te hebben.
Misschien gewoon je abonnement opzeggen en opnieuw klant worden :-D
Trivial
Plus Member
Plus Member

Ik wacht op 3 maanden gratis promo :-)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

dat is sinds februari daarvoor kon je zoveel switchen als je wil de eerste meldingen van die 50€ kreeg je rond oktober denk ik en in februarie had ik de 50€ aan mijn been...

Afbeelding
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

wanneer je naar de helpdesk belt, en vraagt om dit aan te passen (downgrade) en je vraagt ook of dit gratis is, dan zullen ze dit gratis doen

dit was in ieder geval zo bij mij

ik zou het in ieder geval nie zelf online gaan zitten veranderen
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

q-tec schreef:dat is sinds februari daarvoor kon je zoveel switchen als je wil de eerste meldingen van die 50€ kreeg je rond oktober denk ik en in februarie had ik de 50€ aan mijn been...

Afbeelding
Klopt , heb voor die tijd met abbo switch en volume blokken gespeeld , werd niet aangerekend , en een meter reset erbovenop :lol: . Volume bijzetten en binnen half uur terug op 0 zetten , was ook een manier voor gratis je meter op 0 te krijgen ( gaat ook nietmeer ondertussen ) .

Nuja , ze lopen op hun laatste benen hier , en gelukkig maar, op 10 jaar ben ik fortuinen kwijt en onnozel gekeken op dat metertje :wink: .
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

metertje checken is zo 2005 :roll:
lang leve dxadsl (en andere :D)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”