Automatisch Herstart

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Het is niet meer mogelijk om mijn computer af te sluiten. (sinds vrijdag)

Wanneer ik hem op één of andere manier wil afsluiten, start hij automatisch terug op.

Dualboot: Ubuntu, Windows XP (Windows wordt bijna niet gebruikt)
Vrijdag toevallig beide besturingssystemen gebruikt.

Het gaat om een laptop, dus de enige manier (zonder er aan te prutsen) is de batterij plat te laten gaan. (duurt maar 30 min)

Afsluiten in Ubuntu = herstart
Afsluiten in Windows = herstart
Knop enkele seconden induwen en loslaten (op ieder moment, ook buiten OS) = herstart
Knop enkele seconden induwen en eeuwig ingedrukt laten = afgesloten.

BIOS al eens helemaal gecontroleerd + opnieuw geinstalleerd.

Aan wat kan dit liggen? En wat kan je eraan doen?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

probeer eens met een ps/2 toetsenbord zonder usb muis (en ook zonder usb toetsenbord natuurlijk)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Vermits het een laptop is, is het nogal moeilijk om het toetsenbord te verwijderen. Zonder muis verandert er niets.

Ik weet niet of het technisch mogelijk, maar ik heb toevallig vlak voor het probleem zich stelde Nero + DVDShrink geinstalleerd.

(Weet niet of dit de oorzaak is, want het is in iedere OS)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

ps/2 usb mag device uit stand-by halen staat niet aan(zowel in windows als in het bios)?

Probeer eens zonder keyboard,muis,netwerkkaart,... enkel een grafische kaart erin laten steken, dan kun je meteen heel wat uitsluiten.

Irritante problemen, ik weet het.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

ps/2 usb mag device uit stand-by halen staat niet aan(zowel in windows als in het bios)?
In bios heb ik dat al afgezet. Waar doe je dat in Windows? (probleem bestaat ook nog in Ubuntu)
Probeer eens zonder keyboard,muis,netwerkkaart,... enkel een grafische kaart erin laten steken, dan kun je meteen heel wat uitsluiten.
Ik ben voorlopig niet van plan om mijn laptop op te vijzen. Desktops vind ik niet erg, maar mijn laptop heb ik nog nooit opgemaakt en nu werkt hij nog!

Ik vind het alleen raar dat het probleem pas sinds vrijdag zich voordoet, zou een format helpen. (Al ga ik dat niet direct doen, want het is nog maar een maand geleden en met dualboot vraagt dat wat meer tijd)
Laatst gewijzigd door driesve 03 maa 2009, 17:47, in totaal 1 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

netwerkkaart die nog in standby staat ?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 644 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ofloo schreef:netwerkkaart die nog in standby staat ?
Ik dacht ook al zoiets WOL (Wake on LAN) staat aan?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Wake On Lan staat af in BIOS.
Er zit ook geen kabel in mijn netwerkkaart.

Kan een volledige installatie helpen? (eerst formatteren en dan terug installeren)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

driesve schreef:Wake On Lan staat af in BIOS.
Er zit ook geen kabel in mijn netwerkkaart.

Kan een volledige installatie helpen? (eerst formatteren en dan terug installeren)
soms.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:
driesve schreef:Kan een volledige installatie helpen? (eerst formatteren en dan terug installeren)
soms.
Ook als het probleem zich voordoet wanneer ik de powerknop enkele seconden ingedrukt hou? (ook buiten een OS)
Monkey
Plus Member
Plus Member

sudo shutdown -h now ?
al geprobeerd?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zelfs als wol in bios uitstaat kan dit nog het probleem zijn, .. een vriend van me had identiek hetzelfde probleem, .. maar had vista het had te maken met de netwerk kaart die in standby modus stond of zoiets, .. ook toen vermelde ik WOL maar daarop antwoordde hij identiek dat hij dit reeds uitgezet had, nu blijkbaar na netwerkkaart standby modus uit te schakelen was het opgelost.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

sudo shutdown -h now ?
al geprobeerd?
Had ik al eerste geprobeerd. Sluit helemaal correct af, maar na minder dan een seconden (lampje gaat heel eventjes uit) start hij terug op.
zelfs als wol in bios uitstaat kan dit nog het probleem zijn, .. een vriend van me had identiek hetzelfde probleem, .. maar had vista het had te maken met de netwerk kaart die in standby modus stond of zoiets, .. ook toen vermelde ik WOL maar daarop antwoordde hij identiek dat hij dit reeds uitgezet had, nu blijkbaar na netwerkkaart standby modus uit te schakelen was het opgelost.
En hoe kan je dan uw netwerkkaart uit standby halen?
Al vind ik het vreemd dat het daaraan zal liggen. (Heb die de afgelopen week niet gebruikt en ineens komt er een probleem, tenzij het om wireless gaat)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”