Zoals zovele al zullen ondervonden hebben zijn Belgacom niet echt klantvriendelijk ivm per ongeluk onbetaalde facuteren, mijn moeder had een openstaande factuur van 19,59euro welke door een missing niet tijdig betaald was.
Belgacom heeft dan maar besloten zonder enige waarschuwing of melding van direct de telefoon af te sluiten!
De persoon van de klantendienst zei dat als het bedrag direct voldaan werd de lijn ook direct terug actief ging gezet worden (de dag erna was ze pas effectief terug in dienst)
Maar nu moet je weten, ik heb nog een zaak met mijn vader en onze website is gehost bij Belgacom, nu hadden ze er niet beter op gevonden van ineens dan ook maar onze DNS inactief te zetten en god wie weet wat met onze URL te doen.
Er is een vet factuur gevolgt met vanalle aanrekeningen welke naar mij oordeel niet echt kloppen :
zo rekenen ze 40€ voor buitengebruik en 40€ wederindienstelling van onze URL en nog is 40€ voor buitengebruik en indienststelling van onze DNS, een totaal van 160€ dus!
Dit terwijl onze dns jaarlijks betaald wordt en hosting meermaals per jaar, en uiteraard was dit al voldaan voor de periode en had het niks te maken met het openstaande bedrag.
Zonder meer wil ik dit bedrag terugeisen, dit is totaal onterrecht en zijn afzetpraktijken.
Welke stappen kan ik hier best tegen nemem om het meeste success te boeken en natuurlijk dit bedrag teruggevorderd te krijgen?
Edit door Goztow: even titel aangepast zodat de topic later ook kan makkelijk teruggevonden worden en omdat we "provider bashing" niet toelaten (zie de regels).
Facturatieprobleem m.b.t. DNS nà te late betaling telefoon
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Je zal merken dat een factuur betwisten middels e-services te gekruiken zeer makkelijk tewerk gaat
Hun systeem werkt ook uitstekend en indien onterrecht (je krijgt de kans op uitleg te geven bij je betwisting) word deze genietigd
Lange tijd geleden (jaar ofzo) eens een twist gehoud bij men ouders (ze kwamen met een interventiekost af terwijl er nooit een technieker is geweets of gevraagd , betwist en uitleg verschaft , zoals gevraagd lavast het correcte stuk van de factuur betaald en paar dagen erna een mailtje terug met verontschuldigingen voor de gemaakte fout en de melding dat alles opgelost was + als teken van verontschuldiging men account dat "opgeladen" werd voor foto's te laten afdrukken + liedjes op iTunes te downloaden .....
Dus ja , het had niet mogen gebeuren de missing van betaling maaar zover moet dit nu ook niet komen zegt
Had je nog een factuur na deze onbetaalde ? Zoja , was deze al betaald voor de afsluiting ? Anders kan je daarvan al zeker vermelding maken als zijnde van je goodwil en gewoon vergetelheid ivm de onbetaalde ....
Hun systeem werkt ook uitstekend en indien onterrecht (je krijgt de kans op uitleg te geven bij je betwisting) word deze genietigd
Lange tijd geleden (jaar ofzo) eens een twist gehoud bij men ouders (ze kwamen met een interventiekost af terwijl er nooit een technieker is geweets of gevraagd , betwist en uitleg verschaft , zoals gevraagd lavast het correcte stuk van de factuur betaald en paar dagen erna een mailtje terug met verontschuldigingen voor de gemaakte fout en de melding dat alles opgelost was + als teken van verontschuldiging men account dat "opgeladen" werd voor foto's te laten afdrukken + liedjes op iTunes te downloaden .....
Dus ja , het had niet mogen gebeuren de missing van betaling maaar zover moet dit nu ook niet komen zegt

Had je nog een factuur na deze onbetaalde ? Zoja , was deze al betaald voor de afsluiting ? Anders kan je daarvan al zeker vermelding maken als zijnde van je goodwil en gewoon vergetelheid ivm de onbetaalde ....
The eternal and true pessimist 

Ik heb geprobeerd via de E-services een klacht aan te maken ivm de factuur maar rarara, het online aanmaken werkte niet waar er een mooie boodschap op het scherm kwam met de melding de klantendienst te bellen op het 0800 nummer.a3ke schreef:Je zal merken dat een factuur betwisten middels e-services te gekruiken zeer makkelijk tewerk gaat
Hun systeem werkt ook uitstekend en indien onterrecht (je krijgt de kans op uitleg te geven bij je betwisting) word deze genietigd
Lange tijd geleden (jaar ofzo) eens een twist gehoud bij men ouders (ze kwamen met een interventiekost af terwijl er nooit een technieker is geweets of gevraagd , betwist en uitleg verschaft , zoals gevraagd lavast het correcte stuk van de factuur betaald en paar dagen erna een mailtje terug met verontschuldigingen voor de gemaakte fout en de melding dat alles opgelost was + als teken van verontschuldiging men account dat "opgeladen" werd voor foto's te laten afdrukken + liedjes op iTunes te downloaden .....
Dus ja , het had niet mogen gebeuren de missing van betaling maaar zover moet dit nu ook niet komen zegt
Had je nog een factuur na deze onbetaalde ? Zoja , was deze al betaald voor de afsluiting ? Anders kan je daarvan al zeker vermelding maken als zijnde van je goodwil en gewoon vergetelheid ivm de onbetaalde ....
Ze gingen een klacht aanmaken, maar de persoon aan telefoon vond het ook doodnormaal dat er dingen afgesloten worden (dns en hosting) wanneer er zelfs al voor betaald is, gewoon omdat het samenhangt met hetzelfde telefoonnummer, wat een bullshit zeg!
Er ging een dossier opgemaakt worden en binnen de 10 dagen weten we het al dan niet onterrechte kost gaan terugkrijgen.
Bij deze vandaag nog alles laten overzetten naar One.com.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3698
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Niet dat ik Belgacom's prijzen wil goedpraten, maar one.com is zo'n extreme overseller hé, de kwaliteit daarvan zal beduidend minder zijn dan bij Belgacom. Maar ok, als het niet meteen "business critical" is...Davyve schreef:Belgacom rekende hiervoor 108€ jaarlijks aan, one.com doet dezelfde hosting en zelfs beter met vele extra opties voor 27€ ...

ooh. shiny.
Over wat heb je het dan als je spreekt dat one.com's kwaliteit minder zou zijn ?cloink schreef:Niet dat ik Belgacom's prijzen wil goedpraten, maar one.com is zo'n extreme overseller hé, de kwaliteit daarvan zal beduidend minder zijn dan bij Belgacom. Maar ok, als het niet meteen "business critical" is...Davyve schreef:Belgacom rekende hiervoor 108€ jaarlijks aan, one.com doet dezelfde hosting en zelfs beter met vele extra opties voor 27€ ...
Ik had er al een site'je op draaien en is bij mijn weten nooit down geweest of dergelijke ... ging ook steeds vlotjes open.
De farse van afsluiting omwille van een telefoonnummer kan ik nu ook niet meer meemaken.
Met business critical bedoelt Cloink waarschijnlijk de volledige service en backup mogelijkheden.Davyve schreef:Over wat heb je het dan als je spreekt dat one.com's kwaliteit minder zou zijn ?cloink schreef:Niet dat ik Belgacom's prijzen wil goedpraten, maar one.com is zo'n extreme overseller hé, de kwaliteit daarvan zal beduidend minder zijn dan bij Belgacom. Maar ok, als het niet meteen "business critical" is...Davyve schreef:Belgacom rekende hiervoor 108€ jaarlijks aan, one.com doet dezelfde hosting en zelfs beter met vele extra opties voor 27€ ...
Ik had er al een site'je op draaien en is bij mijn weten nooit down geweest of dergelijke ... ging ook steeds vlotjes open.
Bvb - is er een single point of failure? Wat zijn de SLA's? etc...
Die service betaal je...
(bvb : in de B2B Telecomsector betaal je voor een 2Mbit xDsl (inkl. strakke SLA's) gemakkelijk 1200eur/maand... Deze zijn niet te vergelijken met een huis-tuin-keuken-verbinding...)
There are two types of planes : Fighters and Targets 
