Facturatieprobleem m.b.t. DNS nà te late betaling telefoon

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Davyve
Starter
Starter

Zoals zovele al zullen ondervonden hebben zijn Belgacom niet echt klantvriendelijk ivm per ongeluk onbetaalde facuteren, mijn moeder had een openstaande factuur van 19,59euro welke door een missing niet tijdig betaald was.

Belgacom heeft dan maar besloten zonder enige waarschuwing of melding van direct de telefoon af te sluiten!
De persoon van de klantendienst zei dat als het bedrag direct voldaan werd de lijn ook direct terug actief ging gezet worden (de dag erna was ze pas effectief terug in dienst)
Maar nu moet je weten, ik heb nog een zaak met mijn vader en onze website is gehost bij Belgacom, nu hadden ze er niet beter op gevonden van ineens dan ook maar onze DNS inactief te zetten en god wie weet wat met onze URL te doen.

Er is een vet factuur gevolgt met vanalle aanrekeningen welke naar mij oordeel niet echt kloppen :
zo rekenen ze 40€ voor buitengebruik en 40€ wederindienstelling van onze URL en nog is 40€ voor buitengebruik en indienststelling van onze DNS, een totaal van 160€ dus!

Dit terwijl onze dns jaarlijks betaald wordt en hosting meermaals per jaar, en uiteraard was dit al voldaan voor de periode en had het niks te maken met het openstaande bedrag.

Zonder meer wil ik dit bedrag terugeisen, dit is totaal onterrecht en zijn afzetpraktijken.
Welke stappen kan ik hier best tegen nemem om het meeste success te boeken en natuurlijk dit bedrag teruggevorderd te krijgen?

Edit door Goztow: even titel aangepast zodat de topic later ook kan makkelijk teruggevonden worden en omdat we "provider bashing" niet toelaten (zie de regels).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Je zal merken dat een factuur betwisten middels e-services te gekruiken zeer makkelijk tewerk gaat

Hun systeem werkt ook uitstekend en indien onterrecht (je krijgt de kans op uitleg te geven bij je betwisting) word deze genietigd

Lange tijd geleden (jaar ofzo) eens een twist gehoud bij men ouders (ze kwamen met een interventiekost af terwijl er nooit een technieker is geweets of gevraagd , betwist en uitleg verschaft , zoals gevraagd lavast het correcte stuk van de factuur betaald en paar dagen erna een mailtje terug met verontschuldigingen voor de gemaakte fout en de melding dat alles opgelost was + als teken van verontschuldiging men account dat "opgeladen" werd voor foto's te laten afdrukken + liedjes op iTunes te downloaden .....

Dus ja , het had niet mogen gebeuren de missing van betaling maaar zover moet dit nu ook niet komen zegt :)

Had je nog een factuur na deze onbetaalde ? Zoja , was deze al betaald voor de afsluiting ? Anders kan je daarvan al zeker vermelding maken als zijnde van je goodwil en gewoon vergetelheid ivm de onbetaalde ....
The eternal and true pessimist :D
Davyve
Starter
Starter

a3ke schreef:Je zal merken dat een factuur betwisten middels e-services te gekruiken zeer makkelijk tewerk gaat

Hun systeem werkt ook uitstekend en indien onterrecht (je krijgt de kans op uitleg te geven bij je betwisting) word deze genietigd

Lange tijd geleden (jaar ofzo) eens een twist gehoud bij men ouders (ze kwamen met een interventiekost af terwijl er nooit een technieker is geweets of gevraagd , betwist en uitleg verschaft , zoals gevraagd lavast het correcte stuk van de factuur betaald en paar dagen erna een mailtje terug met verontschuldigingen voor de gemaakte fout en de melding dat alles opgelost was + als teken van verontschuldiging men account dat "opgeladen" werd voor foto's te laten afdrukken + liedjes op iTunes te downloaden .....

Dus ja , het had niet mogen gebeuren de missing van betaling maaar zover moet dit nu ook niet komen zegt :)

Had je nog een factuur na deze onbetaalde ? Zoja , was deze al betaald voor de afsluiting ? Anders kan je daarvan al zeker vermelding maken als zijnde van je goodwil en gewoon vergetelheid ivm de onbetaalde ....
Ik heb geprobeerd via de E-services een klacht aan te maken ivm de factuur maar rarara, het online aanmaken werkte niet waar er een mooie boodschap op het scherm kwam met de melding de klantendienst te bellen op het 0800 nummer.

Ze gingen een klacht aanmaken, maar de persoon aan telefoon vond het ook doodnormaal dat er dingen afgesloten worden (dns en hosting) wanneer er zelfs al voor betaald is, gewoon omdat het samenhangt met hetzelfde telefoonnummer, wat een bullshit zeg!
Er ging een dossier opgemaakt worden en binnen de 10 dagen weten we het al dan niet onterrechte kost gaan terugkrijgen.

Bij deze vandaag nog alles laten overzetten naar One.com.
Davyve
Starter
Starter

En bij deze alles verhuisd naar One.com!

Belgacom rekende hiervoor 108€ jaarlijks aan, one.com doet dezelfde hosting en zelfs beter met vele extra opties voor 27€ ...

Bye bye Belgacom!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Davyve schreef:Belgacom rekende hiervoor 108€ jaarlijks aan, one.com doet dezelfde hosting en zelfs beter met vele extra opties voor 27€ ...
Niet dat ik Belgacom's prijzen wil goedpraten, maar one.com is zo'n extreme overseller hé, de kwaliteit daarvan zal beduidend minder zijn dan bij Belgacom. Maar ok, als het niet meteen "business critical" is... ;)
ooh. shiny.
Davyve
Starter
Starter

cloink schreef:
Davyve schreef:Belgacom rekende hiervoor 108€ jaarlijks aan, one.com doet dezelfde hosting en zelfs beter met vele extra opties voor 27€ ...
Niet dat ik Belgacom's prijzen wil goedpraten, maar one.com is zo'n extreme overseller hé, de kwaliteit daarvan zal beduidend minder zijn dan bij Belgacom. Maar ok, als het niet meteen "business critical" is... ;)
Over wat heb je het dan als je spreekt dat one.com's kwaliteit minder zou zijn ?

Ik had er al een site'je op draaien en is bij mijn weten nooit down geweest of dergelijke ... ging ook steeds vlotjes open.

De farse van afsluiting omwille van een telefoonnummer kan ik nu ook niet meer meemaken.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Davyve schreef:
cloink schreef:
Over wat heb je het dan als je spreekt dat one.com's kwaliteit minder zou zijn ?

Ik had er al een site'je op draaien en is bij mijn weten nooit down geweest of dergelijke ... ging ook steeds vlotjes open.
Met business critical bedoelt Cloink waarschijnlijk de volledige service en backup mogelijkheden.
Bvb - is er een single point of failure? Wat zijn de SLA's? etc...
Die service betaal je...

(bvb : in de B2B Telecomsector betaal je voor een 2Mbit xDsl (inkl. strakke SLA's) gemakkelijk 1200eur/maand... Deze zijn niet te vergelijken met een huis-tuin-keuken-verbinding...)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”