2 modemrouters aan elkaar koppelen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Ik heb sinds een tijdje bgc-tv met vdsl2 sagem modem-router.
Helaas zijn de mogelijkheden vrij beperkt in vergelijking met mijn wag200G (draadloze adslmodemrouter) geen dyndns, enz....
Nu zocht ik een mogelijkheid om deze ook te laten werken daarachter, dus de sagem enkel als modem te gebruiken en al de rest op mijn linksys.
Het probleem is waarschijnlijk dat de WAN-link op de linksys een rj-11 is en het een rj-45 moet zijn.
Maar bestaat er een manier om deze LAN-poorten ook te gebruiken als WAN link?

Alvast erg bedankt voor de hulp!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Gray schreef:Nu zocht ik een mogelijkheid om deze ook te laten werken daarachter, dus de sagem enkel als modem te gebruiken en al de rest op mijn linksys.
Het probleem is waarschijnlijk dat de WAN-link op de linksys een rj-11 is en het een rj-45 moet zijn.
Maar bestaat er een manier om deze LAN-poorten ook te gebruiken als WAN link?
De rj-11 "WAN link" op jouw Linksys kan niet verbonden worden met je Sagem, niet omdat er een rj-11 poort op zit, maar omdat daar een ADSL signaal moet op komen.
Voor zover ik weet kan je de Wap200G niet instellen als een router alleen (dus het ADSL modem gedeelte uitschakelen). Bij sommige routers kan dit wel (vb FritzBox), waarbij dan de eerste LAN poort (LAN1) onmgevormd wordt naar een WAN poort.

Philippe.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat je kunt proberen is de linksys op lan poort 1 koppelen met de sagem router, dhcp op linksys uitzetten en dhcp relay aan, beide apparaten in zelfde subnet zetten en vervolgens dhcp op sagem aanzetten. Normaal gezien krijg je dan via dhcp een adres van je sagem, met de default gateway van de sagem, waardoor je je linksys als switch gebruikt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb dat ooit met een Philips-modem (van Belgacom) gedaan.
Het was niet zo gemakkelijk werken, uiteindelijk werkte het enkel als Wireless Access Point.
Het "verdelen" van ip-adressen ging langst geen kanten en soms was er verbinding en dan weer niet.

Al kan dat ook aan mijn instelling gelegen hebben, maar in theorie was het mogelijk.

Veel succes!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”