Dringend probleem met install vista

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hey allemaal,

Ik heb een dringende vraag omdat ik vandaag om 15u terug naar mijn neefje moet.
Hij heeft een nieuwe pc gekocht en ik ben die gaan installeren..
Ik weet niet meer juist wat er scheelde, maar op de disk die erin zat kon ik niet via boot vista installeren.
Dus heb ik zijn oude disk (ook e-sata) erin gezet en daarvan opgestart en vanuit windows de vista geinstalleerd op de nieuwe disk.
Allemaal perfect, maar als ik de oude disk eruit haal en boot, is de c-schijf (de oude disk) natuurlijk weg en kan hij niet booten van de nieuwe disk (waar vista opstaat).
Hoe kan ik dit oplossen????????
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Terug booten vanaf die oude disk en de nieuwe disk (partitie) als eerste zetten.
Via Uitvoeren > Msconfig?

Vreemde gang van zaken als je de oude disk gebruikt in de nieuwe pc om daarna Vista te installeren op de nieuwe disk...
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

ik heb gisteren vista terug geInstalleerd (power dip tijdens update en hij deed heel raar daarna; enfin dit doet niets ter zake) gewoon in de bios opgegeven om via cd te starten en vista install ging vanzelf zonder probleem van start via de wizard de C: opnieuw geformat en de installatie uitgevoerd. 30 min later bolde vista al terug op de pc.
en zoals door Ken gezegd, je manier van werken is nogal vreemd.

hoop dat dit je helpt
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Dafke schreef:Hey allemaal,

Ik heb een dringende vraag omdat ik vandaag om 15u terug naar mijn neefje moet.
Hij heeft een nieuwe pc gekocht en ik ben die gaan installeren..
Ik weet niet meer juist wat er scheelde, maar op de disk die erin zat kon ik niet via boot vista installeren.
Dus heb ik zijn oude disk (ook e-sata) erin gezet en daarvan opgestart en vanuit windows de vista geinstalleerd op de nieuwe disk.
Allemaal perfect, maar als ik de oude disk eruit haal en boot, is de c-schijf (de oude disk) natuurlijk weg en kan hij niet booten van de nieuwe disk (waar vista opstaat).
Hoe kan ik dit oplossen????????
je "boot" sector / MBR staat blijkbaar op de oude disk. Als je wil kunnen booten vanaf de nieuwe disk, moet je de oude disk eruithalen en een "repair" doen met de vista boodcd. Opgelet, je nieuwe disk zal ook na deze repair niet C:\ zijn hé. Om dat in orde te krijgen dien je een herinstallatie uit te voeren met enkel de nieuwe disk erin.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

blijkbaar scheelt er iets aan de vista cd
wou niet booten :(
ook niet in mijn pc, daarom heb ik het via een omwegje moeten doen..

Mja, nu naar andere cd op zoek.. Als ik gewoon een zelfde versie van vista "download" en mijn cd key gebruik, is er toch geen probleem é?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Normaalgezien niet nee, al zouden OEM-versies wel eens verschillend kunnen zijn...
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heb in een ander topic (of misschien op een ander forum) eens gezegd dat paar merken hun eigen oem versies hebben maar dat geldt blijkbaar enkel voor xp.

Heb ondertussen met één oem-cd geïnstalleerd: hp, toshiba, acer en asus

PS geen illegale installaties é :wink: waren herinstallaties. Mag je eigenlijk strikt gezien ook niet maar enkel de licentie op de computer aanwezig, wordt gebruikt
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”