Hey allemaal,
Ik heb een dringende vraag omdat ik vandaag om 15u terug naar mijn neefje moet.
Hij heeft een nieuwe pc gekocht en ik ben die gaan installeren..
Ik weet niet meer juist wat er scheelde, maar op de disk die erin zat kon ik niet via boot vista installeren.
Dus heb ik zijn oude disk (ook e-sata) erin gezet en daarvan opgestart en vanuit windows de vista geinstalleerd op de nieuwe disk.
Allemaal perfect, maar als ik de oude disk eruit haal en boot, is de c-schijf (de oude disk) natuurlijk weg en kan hij niet booten van de nieuwe disk (waar vista opstaat).
Hoe kan ik dit oplossen????????
Dringend probleem met install vista
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Terug booten vanaf die oude disk en de nieuwe disk (partitie) als eerste zetten.
Via Uitvoeren > Msconfig?
Vreemde gang van zaken als je de oude disk gebruikt in de nieuwe pc om daarna Vista te installeren op de nieuwe disk...
Via Uitvoeren > Msconfig?
Vreemde gang van zaken als je de oude disk gebruikt in de nieuwe pc om daarna Vista te installeren op de nieuwe disk...
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
ik heb gisteren vista terug geInstalleerd (power dip tijdens update en hij deed heel raar daarna; enfin dit doet niets ter zake) gewoon in de bios opgegeven om via cd te starten en vista install ging vanzelf zonder probleem van start via de wizard de C: opnieuw geformat en de installatie uitgevoerd. 30 min later bolde vista al terug op de pc.
en zoals door Ken gezegd, je manier van werken is nogal vreemd.
hoop dat dit je helpt
en zoals door Ken gezegd, je manier van werken is nogal vreemd.
hoop dat dit je helpt
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 1 keer
je "boot" sector / MBR staat blijkbaar op de oude disk. Als je wil kunnen booten vanaf de nieuwe disk, moet je de oude disk eruithalen en een "repair" doen met de vista boodcd. Opgelet, je nieuwe disk zal ook na deze repair niet C:\ zijn hé. Om dat in orde te krijgen dien je een herinstallatie uit te voeren met enkel de nieuwe disk erin.Dafke schreef:Hey allemaal,
Ik heb een dringende vraag omdat ik vandaag om 15u terug naar mijn neefje moet.
Hij heeft een nieuwe pc gekocht en ik ben die gaan installeren..
Ik weet niet meer juist wat er scheelde, maar op de disk die erin zat kon ik niet via boot vista installeren.
Dus heb ik zijn oude disk (ook e-sata) erin gezet en daarvan opgestart en vanuit windows de vista geinstalleerd op de nieuwe disk.
Allemaal perfect, maar als ik de oude disk eruit haal en boot, is de c-schijf (de oude disk) natuurlijk weg en kan hij niet booten van de nieuwe disk (waar vista opstaat).
Hoe kan ik dit oplossen????????
Grtz,
Sasuke
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
blijkbaar scheelt er iets aan de vista cd
wou niet booten
ook niet in mijn pc, daarom heb ik het via een omwegje moeten doen..
Mja, nu naar andere cd op zoek.. Als ik gewoon een zelfde versie van vista "download" en mijn cd key gebruik, is er toch geen probleem é?
wou niet booten

ook niet in mijn pc, daarom heb ik het via een omwegje moeten doen..
Mja, nu naar andere cd op zoek.. Als ik gewoon een zelfde versie van vista "download" en mijn cd key gebruik, is er toch geen probleem é?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Heb in een ander topic (of misschien op een ander forum) eens gezegd dat paar merken hun eigen oem versies hebben maar dat geldt blijkbaar enkel voor xp.
Heb ondertussen met één oem-cd geïnstalleerd: hp, toshiba, acer en asus
PS geen illegale installaties é
waren herinstallaties. Mag je eigenlijk strikt gezien ook niet maar enkel de licentie op de computer aanwezig, wordt gebruikt
Heb ondertussen met één oem-cd geïnstalleerd: hp, toshiba, acer en asus
PS geen illegale installaties é