Onlangs verhoogde Belgacom verschillende abonnementen zoals de Classic lijn, Disco lijn, ... dit telkens als reden dat de energie prijzen zo sterk gestegen waren en dus doorwogen op hun algemene kosten.
Nu die prijzen terug naar beneden gaan verwacht ik dan ook dat Belgacom zijn prijzen nu neerwaarts aanpast. Het zou maar zo eerlijk zijn dunkt mij. Of gaat Belgacom nu doen alsof zijn neus bloed?
Vraag omtrent de prijzen
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ga jij ook een stukje gestegen loon afgeven als de olieprijs daalt?Zambo schreef:Onlangs verhoogde Belgacom verschillende abonnementen zoals de Classic lijn, Disco lijn, ... dit telkens als reden dat de energie prijzen zo sterk gestegen waren en dus doorwogen op hun algemene kosten.
Nu die prijzen terug naar beneden gaan verwacht ik dan ook dat Belgacom zijn prijzen nu neerwaarts aanpast. Het zou maar zo eerlijk zijn dunkt mij. Of gaat Belgacom nu doen alsof zijn neus bloed?
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Dat hoeft niet. De lonen volgen de gezondheidsindex en daar zit de prijs van de brandstof niet in. Als de verhoging van de brandstofprijs de reden is van prijsstijgingen dan is het maar normaal dat de prijs zakt als de brandstofprijs daalt. (Zie fueltoeslag in de luchtvaart).Dfrog schreef: Ga jij ook een stukje gestegen loon afgeven als de olieprijs daalt?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Das een fenomeen dat zich voordoet bij de meeste bedrijven, van groot tot klein (dus niet alleen bij BGC). Als de grondstofprijzen stijgen, passen ze hun prijzen aan. Als die grondstofprijzen dalen, dan 'vergeten' ze om hun prijzen terug te laten dalen. Op die manier kan een mooie extra winstmarge opgebouwd worden.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Olie, heeft sowieso een hoop afgeleiden die in de consumptie-index zitten. Consumptie-index naar boven, loon naar boven; consumptie-index naar beneden loon naar beneden?on4bam schreef:Dat hoeft niet. De lonen volgen de gezondheidsindex en daar zit de prijs van de brandstof niet in. Als de verhoging van de brandstofprijs de reden is van prijsstijgingen dan is het maar normaal dat de prijs zakt als de brandstofprijs daalt. (Zie fueltoeslag in de luchtvaart).Dfrog schreef: Ga jij ook een stukje gestegen loon afgeven als de olieprijs daalt?
Heeft BGC dus de prijs laten stijgen omdat de kost van het personeel aangepast werd of omdat de elektriciteitsdraden te duur werden? Bij het tweede zou inderdaad de prijs terug moeten zakken, bij het eerste niet.