Vraag omtrent de prijzen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Onlangs verhoogde Belgacom verschillende abonnementen zoals de Classic lijn, Disco lijn, ... dit telkens als reden dat de energie prijzen zo sterk gestegen waren en dus doorwogen op hun algemene kosten.
Nu die prijzen terug naar beneden gaan verwacht ik dan ook dat Belgacom zijn prijzen nu neerwaarts aanpast. Het zou maar zo eerlijk zijn dunkt mij. Of gaat Belgacom nu doen alsof zijn neus bloed?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Zambo schreef:Onlangs verhoogde Belgacom verschillende abonnementen zoals de Classic lijn, Disco lijn, ... dit telkens als reden dat de energie prijzen zo sterk gestegen waren en dus doorwogen op hun algemene kosten.
Nu die prijzen terug naar beneden gaan verwacht ik dan ook dat Belgacom zijn prijzen nu neerwaarts aanpast. Het zou maar zo eerlijk zijn dunkt mij. Of gaat Belgacom nu doen alsof zijn neus bloed?
Ga jij ook een stukje gestegen loon afgeven als de olieprijs daalt?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Dfrog schreef: Ga jij ook een stukje gestegen loon afgeven als de olieprijs daalt?
Dat hoeft niet. De lonen volgen de gezondheidsindex en daar zit de prijs van de brandstof niet in. Als de verhoging van de brandstofprijs de reden is van prijsstijgingen dan is het maar normaal dat de prijs zakt als de brandstofprijs daalt. (Zie fueltoeslag in de luchtvaart).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kan me niet herinneren dat men zei dat het door de hoge olieprijzen was. Was het niet gewoon een indexinhaalbeweging?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Das een fenomeen dat zich voordoet bij de meeste bedrijven, van groot tot klein (dus niet alleen bij BGC). Als de grondstofprijzen stijgen, passen ze hun prijzen aan. Als die grondstofprijzen dalen, dan 'vergeten' ze om hun prijzen terug te laten dalen. Op die manier kan een mooie extra winstmarge opgebouwd worden.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Men verwacht toch serieuze prijsdalingen naar aanleiding van de crisis, geloof ik, met zelfs angst voor een deflatie-spiraal.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

on4bam schreef:
Dfrog schreef: Ga jij ook een stukje gestegen loon afgeven als de olieprijs daalt?
Dat hoeft niet. De lonen volgen de gezondheidsindex en daar zit de prijs van de brandstof niet in. Als de verhoging van de brandstofprijs de reden is van prijsstijgingen dan is het maar normaal dat de prijs zakt als de brandstofprijs daalt. (Zie fueltoeslag in de luchtvaart).
Olie, heeft sowieso een hoop afgeleiden die in de consumptie-index zitten. Consumptie-index naar boven, loon naar boven; consumptie-index naar beneden loon naar beneden?

Heeft BGC dus de prijs laten stijgen omdat de kost van het personeel aangepast werd of omdat de elektriciteitsdraden te duur werden? Bij het tweede zou inderdaad de prijs terug moeten zakken, bij het eerste niet.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”