Momenteel heb ik enkel digital TV van Telenet
Als ik er ook nog Internet en Telefonie bij wil, moet ik dan kiezen voor een shake internet + telefonie, of kan ik ook kiezen voor internet + tv +telefonie?
Nu hangt er 1 telenet modem aan de muur, dienend voor de digital tv. Als ik er ook internet en telefonie bijneem, komen er dan 2 modems bij of 1 of geen?
Ik zou graag in de nabije toekomst met meer dan 1 pc tegelijk op het net willen. Ben je dan verplicht de duurdere diamondshake te nemen, of bestaan er andere mogelijkheden zodat dit ook lukt met goldshake?
shake en modem vraagjes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Upgraden naar een shake met internet + tv + telefonie (let op 50 EUR activatie)
Geen extra modems nodig maar misschien wel een modemupgrade afhankelijk van het type.
Aangezien de modem momenteel voor digitale televisie gebruikt wordt denk ik niet dan een upgrade nodig is.
Een Gold Shake ondersteunt 2 computers en wil je er meer dan kan dat via een switch.
Geen extra modems nodig maar misschien wel een modemupgrade afhankelijk van het type.
Aangezien de modem momenteel voor digitale televisie gebruikt wordt denk ik niet dan een upgrade nodig is.
Een Gold Shake ondersteunt 2 computers en wil je er meer dan kan dat via een switch.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 104 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als je tv + telefonie + internet wil is er de Goldshake (vanaf 50€ /maand)
Linkje :
http://telenet.be/1112/0/1/nl/thuis/sha ... sbox-packs
Linkje :
http://telenet.be/1112/0/1/nl/thuis/sha ... sbox-packs
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
'beter' misschien wel, als je weet wat je ermee moet.
In ieder geval zal TLN wel geen routers ondersteunen. De STB is hier zelfs niet mee compatibel.
En neem je zo'n shake, krijg je de switch er ook ineens bij. Dus geen onnodige extra kosten
In ieder geval zal TLN wel geen routers ondersteunen. De STB is hier zelfs niet mee compatibel.
En neem je zo'n shake, krijg je de switch er ook ineens bij. Dus geen onnodige extra kosten

-
- Plus Member
- Contacteer:
't is geen kwestie van incompatibiliteit hé. Mocht jij je router zo instellen dat de poort waarop de decoder is ingesteld rechtstreeks een IP krijgt van de modem, dan is jouw router perfect 'compatibel' met die router.CuBe schreef: In ieder geval zal TLN wel geen routers ondersteunen. De STB is hier zelfs niet mee compatibel.

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
En leg me dan eens uit hoe je meer dan 2 PC's wil aansluiten met een switch?CuBe schreef:'beter' misschien wel, als je weet wat je ermee moet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Natuurlijk, meer mogelijkheden (NAT, FIREWALL, DMZ, etc...).THDBASED schreef:Router zal beter werken denk ik.Astralon schreef:Een Gold Shake ondersteunt 2 computers en wil je er meer dan kan dat via een switch.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Ja, dat wil ik ook wel eens weten.THDBASED schreef:En leg me dan eens uit hoe je meer dan 2 PC's wil aansluiten met een switch?CuBe schreef:'beter' misschien wel, als je weet wat je ermee moet.
TN stuurt maar 2 IP's mee en een switch moet IP's krijgen anders heb je een router nodig.
En bij een Shake een switch, is dat niet een Wifi-router???
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hangt er een beetje vanaf... je huidige decoder, huur je die, of heb je die gekocht ? Indien je namelijk een shake neemt waar ook digitale TV inzit dat huur je meteen een decoder, dus als je reeds huurde vervangt die de bestaande... heb je er één gekocht dan krijg je er een extra bij.bartman schreef:Momenteel heb ik enkel digital TV van Telenet
Als ik er ook nog Internet en Telefonie bij wil, moet ik dan kiezen voor een shake internet + telefonie, of kan ik ook kiezen voor internet + tv +telefonie?
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Ah, maakt niet uit, ik heb toch geen 4 pc'sTHDBASED schreef:Nope, een wireless access point dus geen wireless router.svermassen schreef:En bij een Shake een switch, is dat niet een Wifi-router???

-
- Elite Poster
- Bedankt: 11 keer
Als je het bijbesteld op dezelfde account van dat adres dan kan het via de bestaande modem.bartman schreef:Nu hangt er 1 telenet modem aan de muur, dienend voor de digital tv. Als ik er ook internet en telefonie bijneem, komen er dan 2 modems bij of 1 of geen?

Tis meer een kwestie van het aanvragende MAC-id van de STB om toegelaten te worden op de VPN (10.x.x.x) van iDTV. Niet zo zeer met portforwarding op te lossen.tettenlover schreef:'t is geen kwestie van incompatibiliteit hé. Mocht jij je router zo instellen dat de poort waarop de decoder is ingesteld rechtstreeks een IP krijgt van de modem, dan is jouw router perfect 'compatibel' met die router.
Modem deelt ip's uit aan de aanvragende MAC id's vd pc. Niet aan de switch.THDBASED schreef: En leg me dan eens uit hoe je meer dan 2 PC's wil aansluiten met een switch?
-
- Pro Member
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Mijn vraag is: hoe kan jij met een Expressnet abonnement meer dan twee PC's aansluiten d.m.v. een switch.CuBe schreef:Modem deelt ip's uit aan de aanvragende MAC id's vd pc. Niet aan de switch.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
NIET met een switch... met een router kan het wel.THDBASED schreef:Mijn vraag is: hoe kan jij met een Expressnet abonnement meer dan twee PC's aansluiten d.m.v. een switch.
-
- Pro Member
Dank u nu zijn we err2504 schreef:NIET met een switch... met een router kan het wel.THDBASED schreef:Mijn vraag is: hoe kan jij met een Expressnet abonnement meer dan twee PC's aansluiten d.m.v. een switch.

-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik heb het woordje portforwarding dan ook niet in mijn mond genomen hé.CuBe schreef:Tis meer een kwestie van het aanvragende MAC-id van de STB om toegelaten te worden op de VPN (10.x.x.x) van iDTV. Niet zo zeer met portforwarding op te lossen.tettenlover schreef:'t is geen kwestie van incompatibiliteit hé. Mocht jij je router zo instellen dat de poort waarop de decoder is ingesteld rechtstreeks een IP krijgt van de modem, dan is jouw router perfect 'compatibel' met die router.