shake en modem vraagjes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

Momenteel heb ik enkel digital TV van Telenet
Als ik er ook nog Internet en Telefonie bij wil, moet ik dan kiezen voor een shake internet + telefonie, of kan ik ook kiezen voor internet + tv +telefonie?

Nu hangt er 1 telenet modem aan de muur, dienend voor de digital tv. Als ik er ook internet en telefonie bijneem, komen er dan 2 modems bij of 1 of geen?

Ik zou graag in de nabije toekomst met meer dan 1 pc tegelijk op het net willen. Ben je dan verplicht de duurdere diamondshake te nemen, of bestaan er andere mogelijkheden zodat dit ook lukt met goldshake?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Upgraden naar een shake met internet + tv + telefonie (let op 50 EUR activatie)

Geen extra modems nodig maar misschien wel een modemupgrade afhankelijk van het type.
Aangezien de modem momenteel voor digitale televisie gebruikt wordt denk ik niet dan een upgrade nodig is.

Een Gold Shake ondersteunt 2 computers en wil je er meer dan kan dat via een switch.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Als je tv + telefonie + internet wil is er de Goldshake (vanaf 50€ /maand)
Linkje :
http://telenet.be/1112/0/1/nl/thuis/sha ... sbox-packs
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Astralon schreef:Een Gold Shake ondersteunt 2 computers en wil je er meer dan kan dat via een switch.
Router zal beter werken denk ik.
CuBe
Member
Member

'beter' misschien wel, als je weet wat je ermee moet.

In ieder geval zal TLN wel geen routers ondersteunen. De STB is hier zelfs niet mee compatibel.

En neem je zo'n shake, krijg je de switch er ook ineens bij. Dus geen onnodige extra kosten :)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

CuBe schreef: In ieder geval zal TLN wel geen routers ondersteunen. De STB is hier zelfs niet mee compatibel.
't is geen kwestie van incompatibiliteit hé. Mocht jij je router zo instellen dat de poort waarop de decoder is ingesteld rechtstreeks een IP krijgt van de modem, dan is jouw router perfect 'compatibel' met die router.
Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member

CuBe schreef:'beter' misschien wel, als je weet wat je ermee moet.

In ieder geval zal TLN wel geen routers ondersteunen. De STB is hier zelfs niet mee compatibel.

En neem je zo'n shake, krijg je de switch er ook ineens bij. Dus geen onnodige extra kosten :)
En leg me dan eens uit hoe je meer dan 2 PC's wil aansluiten met een switch?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

THDBASED schreef:
Astralon schreef:Een Gold Shake ondersteunt 2 computers en wil je er meer dan kan dat via een switch.
Router zal beter werken denk ik.
Natuurlijk, meer mogelijkheden (NAT, FIREWALL, DMZ, etc...).
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

THDBASED schreef:
CuBe schreef:'beter' misschien wel, als je weet wat je ermee moet.

En leg me dan eens uit hoe je meer dan 2 PC's wil aansluiten met een switch?
Ja, dat wil ik ook wel eens weten.
TN stuurt maar 2 IP's mee en een switch moet IP's krijgen anders heb je een router nodig.
En bij een Shake een switch, is dat niet een Wifi-router???
THDBASED
Pro Member
Pro Member

svermassen schreef:En bij een Shake een switch, is dat niet een Wifi-router???
Nope, een wireless access point dus geen wireless router.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bartman schreef:Momenteel heb ik enkel digital TV van Telenet
Als ik er ook nog Internet en Telefonie bij wil, moet ik dan kiezen voor een shake internet + telefonie, of kan ik ook kiezen voor internet + tv +telefonie?
Hangt er een beetje vanaf... je huidige decoder, huur je die, of heb je die gekocht ? Indien je namelijk een shake neemt waar ook digitale TV inzit dat huur je meteen een decoder, dus als je reeds huurde vervangt die de bestaande... heb je er één gekocht dan krijg je er een extra bij.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

THDBASED schreef:
svermassen schreef:En bij een Shake een switch, is dat niet een Wifi-router???
Nope, een wireless access point dus geen wireless router.
Ah, maakt niet uit, ik heb toch geen 4 pc's :lol:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 11 keer

bartman schreef:Nu hangt er 1 telenet modem aan de muur, dienend voor de digital tv. Als ik er ook internet en telefonie bijneem, komen er dan 2 modems bij of 1 of geen?
Als je het bijbesteld op dezelfde account van dat adres dan kan het via de bestaande modem.
Afbeelding
CuBe
Member
Member

tettenlover schreef:'t is geen kwestie van incompatibiliteit hé. Mocht jij je router zo instellen dat de poort waarop de decoder is ingesteld rechtstreeks een IP krijgt van de modem, dan is jouw router perfect 'compatibel' met die router.
Tis meer een kwestie van het aanvragende MAC-id van de STB om toegelaten te worden op de VPN (10.x.x.x) van iDTV. Niet zo zeer met portforwarding op te lossen.
THDBASED schreef: En leg me dan eens uit hoe je meer dan 2 PC's wil aansluiten met een switch?
Modem deelt ip's uit aan de aanvragende MAC id's vd pc. Niet aan de switch.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

CuBe schreef:Modem deelt ip's uit aan de aanvragende MAC id's vd pc. Niet aan de switch.
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Mijn vraag is: hoe kan jij met een Expressnet abonnement meer dan twee PC's aansluiten d.m.v. een switch.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

THDBASED schreef:Mijn vraag is: hoe kan jij met een Expressnet abonnement meer dan twee PC's aansluiten d.m.v. een switch.
NIET met een switch... met een router kan het wel.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
THDBASED schreef:Mijn vraag is: hoe kan jij met een Expressnet abonnement meer dan twee PC's aansluiten d.m.v. een switch.
NIET met een switch... met een router kan het wel.
Dank u nu zijn we er :eek:
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

CuBe schreef:
tettenlover schreef:'t is geen kwestie van incompatibiliteit hé. Mocht jij je router zo instellen dat de poort waarop de decoder is ingesteld rechtstreeks een IP krijgt van de modem, dan is jouw router perfect 'compatibel' met die router.
Tis meer een kwestie van het aanvragende MAC-id van de STB om toegelaten te worden op de VPN (10.x.x.x) van iDTV. Niet zo zeer met portforwarding op te lossen.
Ik heb het woordje portforwarding dan ook niet in mijn mond genomen hé.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”