Scythe quietdrive: HD met onderkant naar boven gericht in...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

de case steken?
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

is gewoon een 3,5" behuizing voor een 2,5" HDD. Door isolatie enzo zorgt het ervoor dat je de HDD (bijna) niet hoort.

Afbeelding

Is dus wel enkel om 2,5" HDD's in gewone PC's te gebruiken, niet voor laptops. Wel eventueel voor mediaspelers die plaats voorzien voor een 3,5" HDD.
Niet voor mijn Dreambox dus :-(

En ja, de HDD wordt er blijkbaar ondersteboven ingestoken :-)

[EDIT] Wel ideaal voor de popcornhour :-D
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Braindamage schreef:is gewoon een 3,5" behuizing voor een 2,5" HDD. Door isolatie enzo zorgt het ervoor dat je de HDD (bijna) niet hoort.

Afbeelding

Is dus wel enkel om 2,5" HDD's in gewone PC's te gebruiken, niet voor laptops. Wel eventueel voor mediaspelers die plaats voorzien voor een 3,5" HDD.
Niet voor mijn Dreambox dus :-(

En ja, de HDD wordt er blijkbaar ondersteboven ingestoken :-)

[EDIT] Wel ideaal voor de popcornhour :-D
VInd het alleen raar dat hij er omgekeerd wordt ingestoken.Verklaring?
Plaats is een 5.25", geen 3.5", heb een 3.5" HD gebruikt (WD GP 500), heb dit al eerder gebruikt met een seagate.

Zo'n samsung HD voor een dreambox hoor je enkel bij het opnemen
=>wat ik heb gedaan is de bovenkant afdekken met rubber(/Al), helpt toch wel, maar als je erop let hoor je ze toch nog (maar maakt een pak minder geluid dan mn 500tr. slipstreams met SATA-HD, wel een hoger geluid).

Maar de adapter van de dreambox kan soms ook irritante geluiden veroorzaken, al is dat relatief, niet iedereen heeft een uitzonderlijk goed gehoor.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik vermoed dat het zo uitkomt qua kabels aansluiten. Het verschil tov 3.5" disken is weliswaar niet zo groot, maar als je de schijf met de onderkant naar boven legt zitten de kabels iets hoger ... gezien de achterkant van het bakje voor zover ik kan opmaken uit de tekening niet helemaal open is kan dat de verklaring zijn.

Je hebt maw een sleufje waarin de kabels geroute worden, en die is (toevallig?) aan de bovenkant.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”