tightVNC

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Hoe kun je de overgangen verbeteren(bij bvb scrollen)?
Diod
Plus Member
Plus Member

Andere (betere) compressie, minder kwaliteit(minder kleuren, etc.), hogere uploadsnelheid

Zelf gebruik ik realvnc dus voor tightvnc weet ik nie zo goed waar je de gebruikte compressie (enz.) kan veranderen.
Laatst gewijzigd door Diod 08 jun 2008, 15:35, in totaal 1 gewijzigd.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Diod schreef:Andere (betere) compressie, minder kwaliteit(minder kleuren, etc.), hogere uploadsnelheid

Zelf gebruik ik realvnc dus voor tightvnc weet ik nie zo goed waar je de gebruikte compressie (enz.) kan veranderen.
http://www.tightvnc.com/screenshots.html
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou zeggen als kwaliteit geen rol speelt, zet compressie zo hoog mogelijk, op best, dan heb je de minste last van trage verbinding.
En zet JPEG op poor, wordt het beeld te slecht kan je het nog altijd veranderen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Diod
Plus Member
Plus Member

Ja daar dus :)

Dus bv. Custom compression level aanvinken en helemaal naar links(of is het nu rechts :s *) slepen. Misschien ook es aan die JPEG compression tweaken enzo :)

En dan zien of dat iets helpt.

* Ik weet niet wat ze bedoelen met "fast": mss is dat gwn snellere compressie of mss is dat sneller zenden
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Poor Jpeg is normaal zware "compressie", dan laat hij veel dingen vallen om een plaatje klein te maken.
Compressie kan je het eigenlijk niet noemen, weglaten van bits/pixels is een beter woord.
Dus bij poor krijg je een slechter plaatje maar minder bytes om door te geven.
Wat de juiste setting is? Geen idee, uitproberen is de boodschap.

Afbeelding
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik ook tightvnc en dat is ook wel een van mijn pijnpunten. Verre van gemakkelijk als je een hele lijst dir's moet overlopen. En het gaat over een p2p 1Gbit verbinding, dus daar kan de bottleneck al niet liggen.

Spijtig dat radmin betalen is, want dat ging zeer vlot.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Volgens een kennis van mij schijnt deze enorm goed te zijn: http://www.teamviewer.com

Zelf niet getest, maar hij is gratis voor thuisgebruik.

Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BasMSI schreef:Volgens een kennis van mij schijnt deze enorm goed te zijn: http://www.teamviewer.com

Zelf niet getest, maar hij is gratis voor thuisgebruik.
Die heb ik een paar dagen geleden ook geprobeerd.. Maar het wou intern niet werken. De software is spijtig genoeg gebouwd om zich bij een online server aan te melden.
Laatst gewijzigd door Arrigi 09 jun 2008, 12:21, in totaal 1 gewijzigd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Als het van windows naar windows gaat, gaat er niets boven RDP.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

En met XP Home dan?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Te Koop forum

True, connecteren naar een XP home zal moeilijk gaan, spijtig, want Remote Desktop is de meest betrouwbare en snelle oplossing ...

Ik heb VNC, PC Anywhere, Dameware, RemotelyAnywere, GotyMyPc etc etc ook allemaal geprobeerd, RDP is nog steeds het simpelste en snelste :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

logmein.com reageert snel.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Sorry het gaat wel in XP Home, nog niet getest, maar hier heb je de beschrijving:

http://www.geekport.com/2007/08/15/enab ... n-xp-home/

Afbeelding
unexpected
Member
Member

ik gebruik meestal toch realvnc... en tevreden van!
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BasMSI schreef:Sorry het gaat wel in XP Home, nog niet getest, maar hier heb je de beschrijving:

http://www.geekport.com/2007/08/15/enab ... n-xp-home/
Spijtig genoeg zorgt dat onder SP3 (zoals in die comments vermeld) voor enkele problemen zoals Windows Update dat niet werkt.. Dan erger ik me nog liever een beetje aan VNC.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

SP3 breekt wel meer dingen, gelukkig over het algemeen niet te ernstig.

Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Ik gebruik hier op het werk "Crossloop" werkt onderliggend op VNC
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

ultravnc is ook een soort vnc clone.

Crossloop maakt voor jouw een vnc sessie aan. maar moet je wel nummer enzo doorgeven.
dbr
Premium Member
Premium Member

selder schreef:True, connecteren naar een XP home zal moeilijk gaan, spijtig, want Remote Desktop is de meest betrouwbare en snelle oplossing ...

Ik heb VNC, PC Anywhere, Dameware, RemotelyAnywere, GotyMyPc etc etc ook allemaal geprobeerd, RDP is nog steeds het simpelste en snelste :)
RDP is dan ook niet gemaakt voor huis-tuin en keuken gebruik, het kan er ook voor gebruikt worden.
Tightvnc is erg eenvoudig en heel snel te installeren. Wat hier nog niet genoemd is is de "mirror driver" voor tigthvnc, ik heb dit in 8 vershillende setups gestest en in alle gevallen was dit veel sneller en had ik vrijwel geen last meer van beelden die nog opgebouwd moeten worden.
link: http://www.demoforge.com/dfmirage.htm

Realvnc was vroeger net zo goed, tegenwoordig hebben ze 85 verschillende versies dan hoef ik niet meer, tightvnc/realvnc zijn juist zo prettig omdat ze compact zijn.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

dbr schreef:
selder schreef:True, connecteren naar een XP home zal moeilijk gaan, spijtig, want Remote Desktop is de meest betrouwbare en snelle oplossing ...

RDP is dan ook niet gemaakt voor huis-tuin en keuken gebruik, het kan er ook voor gebruikt worden.
Tightvnc is erg eenvoudig en heel snel te installeren. Wat hier nog niet genoemd is is de "mirror driver" voor tigthvnc, ik heb dit in 8 vershillende setups gestest en in alle gevallen was dit veel sneller en had ik vrijwel geen last meer van beelden die nog opgebouwd moeten worden.
link: http://www.demoforge.com/dfmirage.htm

Realvnc was vroeger net zo goed, tegenwoordig hebben ze 85 verschillende versies dan hoef ik niet meer, tightvnc/realvnc zijn juist zo prettig omdat ze compact zijn.
Moet dat programma geïnstalleerd worden op zowel server als client?
dbr
Premium Member
Premium Member

laurens7 schreef:
dbr schreef:
selder schreef:Tr..
Moet dat programma geïnstalleerd worden op zowel server als client?
Volgens mij alleen op de server. de viewer heeft zelfs geen installatie nodig.
hieronder een woordje over deze funktie van de tightvnc website:
Why Mirror Driver?

Using a display mirror driver can greatly improve the performance of the Win32 TightVNC Server, and also significantly lower CPU utilization of the server machine.

Traditionally, WinVNC used two techniques to detect screen changes: hooks DLL, and polling. First method could not always detect screen changes reliable and had nasty side effects, while the second method consumed too much CPU resources, and descreased overall refresh rate.

Implementing support for display mirror driver solves the problem of reliable and efficient detection of changed areas on the screen. Display mirror driver can be supported under Windows 2000 and Windows XP operating systems.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”