De zaakvoerder wilde daar een PC bestellen, voor in de kantine tijdens de middagpauze (nu ja, er staat daar ook een voetbaltafel (sjotterbakske

Hij heeft zelf of door de arbeiders een game PC uitgekozen bij Dell (alles wat er staat is van Dell - de 3PCs en de server). 'k Vond het persoonlijk nogal overkill (zowel prijs als specs) voor wat het moet gaan doen, maar soit...
PC moest wel gauw besteld worden, voor 14 mei, want dan liep er een korting af (7%, gratis levering, etc ...).
Ik bestel de PC vorige week, goed op tijd, ahv URL die ik had gekregen, en vul alle gegevens netjes in. Blijkt dat ik de PC via de consumer site had besteld en geen BTW ne kan ingeven.
Dat was me ook een jaar eerder overkomen (toen ze alweer een Dell kochten, zodat zijn vrouw van thuis uit via VPN de administratie kon doen).
TOEN was dat simpel opgelost door mailtje na te sturen na orderbevestiging: BTWnr werd zonder probleem toegevoegd op de factuur en klaar.
NU blijkt dat een gigantisch probleem te zijn: het is onmogelijk om dat BTWnr toe te voegen, wel kunnen ze het order verwijderen en kan ik het via de 'business site' bestellen. Ze kunnen dan wel niet die korting geven die ik via de 'consumer site' wel krijg.
Ik heb via de Dell site 'laat Dell op opbellen' geprobeerd, tot 2x toe, maar blijkbaar is daar ook niemand in geïnteresseerd.Zoals al eerder uigelegd is het niet mogelijk. Wij kunnen geen bedrijfs order als particulier verwerken met BTW nummer.
De recht van een particulier zijn dan ook anders dan een zakelijke klant.
Graag hoor ik van u of u de order wilt annuleren of zo wilt laten staan
Verrassend toch, dat ze exact hetzelfde standaard-toestel en exact dezelfde voorwaarden, zo'n prijsverschil hanteren tussen 'consumer' en 'KMO'.
Verrassend ook, dat totaal niet flexibel zijn en het uitblijven van antwoord op mijn webform, valt me dik tegen...
Deze PC is nog besteld (toch via business - 21% BTW bespaart meer dan de gemiste korting), maar da's ook het laatste van Dell wat er bij die klant nog is binnengekomen.