Dell consumers >< Business

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Vorige week voor een klant, een KMO (fabriek) met 3 computers, 1 server en een 25-tal arbeiders ook nog iets voorgehad...

De zaakvoerder wilde daar een PC bestellen, voor in de kantine tijdens de middagpauze (nu ja, er staat daar ook een voetbaltafel (sjotterbakske :) ), 2 van die elektronische darts, dus waarom niet...

Hij heeft zelf of door de arbeiders een game PC uitgekozen bij Dell (alles wat er staat is van Dell - de 3PCs en de server). 'k Vond het persoonlijk nogal overkill (zowel prijs als specs) voor wat het moet gaan doen, maar soit...

PC moest wel gauw besteld worden, voor 14 mei, want dan liep er een korting af (7%, gratis levering, etc ...).

Ik bestel de PC vorige week, goed op tijd, ahv URL die ik had gekregen, en vul alle gegevens netjes in. Blijkt dat ik de PC via de consumer site had besteld en geen BTW ne kan ingeven.

Dat was me ook een jaar eerder overkomen (toen ze alweer een Dell kochten, zodat zijn vrouw van thuis uit via VPN de administratie kon doen).

TOEN was dat simpel opgelost door mailtje na te sturen na orderbevestiging: BTWnr werd zonder probleem toegevoegd op de factuur en klaar.

NU blijkt dat een gigantisch probleem te zijn: het is onmogelijk om dat BTWnr toe te voegen, wel kunnen ze het order verwijderen en kan ik het via de 'business site' bestellen. Ze kunnen dan wel niet die korting geven die ik via de 'consumer site' wel krijg.
Zoals al eerder uigelegd is het niet mogelijk. Wij kunnen geen bedrijfs order als particulier verwerken met BTW nummer.
De recht van een particulier zijn dan ook anders dan een zakelijke klant.
Graag hoor ik van u of u de order wilt annuleren of zo wilt laten staan
Ik heb via de Dell site 'laat Dell op opbellen' geprobeerd, tot 2x toe, maar blijkbaar is daar ook niemand in geïnteresseerd.

Verrassend toch, dat ze exact hetzelfde standaard-toestel en exact dezelfde voorwaarden, zo'n prijsverschil hanteren tussen 'consumer' en 'KMO'.
Verrassend ook, dat totaal niet flexibel zijn en het uitblijven van antwoord op mijn webform, valt me dik tegen...

Deze PC is nog besteld (toch via business - 21% BTW bespaart meer dan de gemiste korting), maar da's ook het laatste van Dell wat er bij die klant nog is binnengekomen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vreemd want ELK bedrijf heeft bij Dell een account manager.
Ik heb van in het begin de raad gekregen elke bestelling door te sturen naar mijn account manager en dat heb ik ook gedaan en ik heb er tot nu toe nog nooit spijt van gehad (soms extra kortingen of opties die niet op de web site beschikbaar waren).
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:Vreemd want ELK bedrijf heeft bij Dell een account manager.
Hm, dat wist ik niet, en bij dat bedrijf weten ze het 99% zeker ook niet. Alle vorige Dell apparatuur (op deze laatste en de thuis-PC na) is geleverd door hun vorige IT-partner, die hebben ze ook nooit zelf besteld.
Ik moet er dan misschien maar eens achter komen of ze een account manager hebben, en wie dat zou mogen zijn.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Gewoon zelf Dell opbellen (020/674.42.00 voor bedrijven tot 200 werknemers). De eerste keer zal je een accountmanager toegewezen krijgen. De kans is reëel dat je de PC alsnog aan de voorwaarden van particulieren kunt krijgen. Want zoals Astralon reeds heeft gezegd krijg je zowat altijd extra kortingen en/of opties. Zo heb ik ook nog nooit verzendingskosten moeten betalen (zelfs niet voor een bestelling van 45 euro!).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”