Mijn moeder heeft pas het sms berichtje gekregen dat haar nummer is overgezet naar Simyo en dus haar simyo simkaart geplaatst kan worden in haar gsm.
Ik heb dat dan gedaan en de pincode ingegeven.
Het lukt echter niet om te bellen met de gsm. Er komt dan steeds te staan dat het nummer in gesprek is. Maar op het schermpje kan ik zien dat blokkeringsprofiel 1 (alles blokkeren) opstaat. Wanneer ik deze blokkering wil afzetten dan wordt er gevraagd achter het blokkeringswachtwoord. Als ik de pincode ingeef of andere mogelijkheden dan krijg ik steeds dat het wachtwoord verkeerd is.
Ik geloof niet dat ik het blokkerinswachtwoord van de gsm veranderd heb, maar ik kan het ook niet terugvinden in de handleiding van de gsm (Samsung SGH-X500)
Als ik wat google dan vind ik in andere handleidingen van samsung gsm's dat het gaat om een wachtwoord dat je van je operator zou moeten hebben, maar ik vind niks in de brief of op de website van Simyo.
He gaat ook niet om de puk codes.
Weet er iemand raad?
Bedankt
samsung (of simyo) blokkeerwachtwoord
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
- Braindamage
- Elite Poster
Thx voor je reply
Ik heb juist gemerkt dat het niet aan de gsm ligt, ik heb het kaartje eens in een oude 3310 gestoken en daar heb ik hetzelfde probleem, constant als ik probeer te bellen een bezet toon.
Kaart zal mss dan toch nog niet geactiveerd zijn, al vind ik er niks van terug op de simyo website bij 'my simyo'
[EDIT] Er staat in de brief dat je in 'my simyo' je simkaart nummer moet ingeven en dan gewoon op 'bevestigen' klikken. Dit kan ik toch nergens vinden
bij het telefoonnummer en het saldo staat wel 'actief' vermeld
Ik heb juist gemerkt dat het niet aan de gsm ligt, ik heb het kaartje eens in een oude 3310 gestoken en daar heb ik hetzelfde probleem, constant als ik probeer te bellen een bezet toon.
Kaart zal mss dan toch nog niet geactiveerd zijn, al vind ik er niks van terug op de simyo website bij 'my simyo'

[EDIT] Er staat in de brief dat je in 'my simyo' je simkaart nummer moet ingeven en dan gewoon op 'bevestigen' klikken. Dit kan ik toch nergens vinden

- Braindamage
- Elite Poster
Ik kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb toen ik de kaart kreeg.L-army schreef:Dus als ik het principe van hun goed begrijp dien je bij het 'registreren' je sim nummer in te geven zodat men weet wie je bent. Heb je dat moeten doen? Want het zou bijvoorbeeld kunnen dat simyo om een of andere reden dat gemist heeft.
Best even bellen naar simyo lijkt me
Heb al een mailtje gestuurd naar Simyo, je kan de helpdesk enkel bereiken via email.
Nu even afwachten

Thx
- Braindamage
- Elite Poster
Daar heb ik gekeken en het blokkeren staat op 'nee', dus veronderstel dat het daar niet aan ligt.kUmbro schreef:Mss eens kijken bij 'kaart beheren' op simyo.be zelf? Daar kan je instellen om alle oproepen/betaalnummers/buitenlandse nummer/roaming ... te blokkeren
Spijtig genoeg vandaag geen verandering en geen antwoord ontvangen van Simyo, zal dus voor dinsdag worden, dus zit ze een tijdje zonder gsm

- Braindamage
- Elite Poster
Wat vreemd is, is dat ze van simyo pas een smsje heeft gekregen dat de tijdelijke domiciliëring in orde is en dat ze dus kan herladen via sms.
Wat toch betekend dat het op een of andere manier zou moeten werken. Al lukt het ook niet om haar te bellen op haar gsm, dan krijgen we ook de bezettoon.
Misschien is er iets foutgelopen met het overzetten van het nummer en krijgt ze die smsjes van simyo wel omdat het anders verstuurd wordt ofzo

Wat toch betekend dat het op een of andere manier zou moeten werken. Al lukt het ook niet om haar te bellen op haar gsm, dan krijgen we ook de bezettoon.
Misschien is er iets foutgelopen met het overzetten van het nummer en krijgt ze die smsjes van simyo wel omdat het anders verstuurd wordt ofzo
Zal ze niet graag hebbenL-army schreef:Ketting rond haar nek en binnenhouden