samsung (of simyo) blokkeerwachtwoord

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Mijn moeder heeft pas het sms berichtje gekregen dat haar nummer is overgezet naar Simyo en dus haar simyo simkaart geplaatst kan worden in haar gsm.
Ik heb dat dan gedaan en de pincode ingegeven.
Het lukt echter niet om te bellen met de gsm. Er komt dan steeds te staan dat het nummer in gesprek is. Maar op het schermpje kan ik zien dat blokkeringsprofiel 1 (alles blokkeren) opstaat. Wanneer ik deze blokkering wil afzetten dan wordt er gevraagd achter het blokkeringswachtwoord. Als ik de pincode ingeef of andere mogelijkheden dan krijg ik steeds dat het wachtwoord verkeerd is.
Ik geloof niet dat ik het blokkerinswachtwoord van de gsm veranderd heb, maar ik kan het ook niet terugvinden in de handleiding van de gsm (Samsung SGH-X500)
Als ik wat google dan vind ik in andere handleidingen van samsung gsm's dat het gaat om een wachtwoord dat je van je operator zou moeten hebben, maar ik vind niks in de brief of op de website van Simyo.
He gaat ook niet om de puk codes.

Weet er iemand raad?

Bedankt
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Hoogst waarschijnlijk is dit een optie op de GSM. Ik herinner mij die optie van toen ik nog nokia had (normaal zal samsung ook wel zo een feature hebben). Normaal staat de blokkeringscode in de handleiding, en anders even een telefoontje doen naar samsung?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Thx voor je reply

Ik heb juist gemerkt dat het niet aan de gsm ligt, ik heb het kaartje eens in een oude 3310 gestoken en daar heb ik hetzelfde probleem, constant als ik probeer te bellen een bezet toon.

Kaart zal mss dan toch nog niet geactiveerd zijn, al vind ik er niks van terug op de simyo website bij 'my simyo' :?

[EDIT] Er staat in de brief dat je in 'my simyo' je simkaart nummer moet ingeven en dan gewoon op 'bevestigen' klikken. Dit kan ik toch nergens vinden :roll: bij het telefoonnummer en het saldo staat wel 'actief' vermeld
gr4vity
Erelid
Erelid

Dus als ik het principe van hun goed begrijp dien je bij het 'registreren' je sim nummer in te geven zodat men weet wie je bent. Heb je dat moeten doen? Want het zou bijvoorbeeld kunnen dat simyo om een of andere reden dat gemist heeft.

Best even bellen naar simyo lijkt me :)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:Dus als ik het principe van hun goed begrijp dien je bij het 'registreren' je sim nummer in te geven zodat men weet wie je bent. Heb je dat moeten doen? Want het zou bijvoorbeeld kunnen dat simyo om een of andere reden dat gemist heeft.

Best even bellen naar simyo lijkt me :)
Ik kan me niet herinneren dat ik dat gedaan heb toen ik de kaart kreeg.
Heb al een mailtje gestuurd naar Simyo, je kan de helpdesk enkel bereiken via email.
Nu even afwachten :-)

Thx
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Mss eens kijken bij 'kaart beheren' op simyo.be zelf? Daar kan je instellen om alle oproepen/betaalnummers/buitenlandse nummer/roaming ... te blokkeren
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

kUmbro schreef:Mss eens kijken bij 'kaart beheren' op simyo.be zelf? Daar kan je instellen om alle oproepen/betaalnummers/buitenlandse nummer/roaming ... te blokkeren
Daar heb ik gekeken en het blokkeren staat op 'nee', dus veronderstel dat het daar niet aan ligt.

Spijtig genoeg vandaag geen verandering en geen antwoord ontvangen van Simyo, zal dus voor dinsdag worden, dus zit ze een tijdje zonder gsm :?
gr4vity
Erelid
Erelid

Braindamage schreef:dus zit ze een tijdje zonder gsm :?
Ketting rond haar nek en binnenhouden ;)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Wat vreemd is, is dat ze van simyo pas een smsje heeft gekregen dat de tijdelijke domiciliëring in orde is en dat ze dus kan herladen via sms.
Wat toch betekend dat het op een of andere manier zou moeten werken. Al lukt het ook niet om haar te bellen op haar gsm, dan krijgen we ook de bezettoon.

Misschien is er iets foutgelopen met het overzetten van het nummer en krijgt ze die smsjes van simyo wel omdat het anders verstuurd wordt ofzo
L-army schreef:Ketting rond haar nek en binnenhouden ;)
Zal ze niet graag hebben :P
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”