Dommel - Pro's en Contra's

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hey iedereen,

Ik heb deze post naar een aparte thread verplaatst.
Lijkt me beter...

Aan alle dommelaars en niet-dommelaars hier. Ik zit zelf al een half jaartje bij Dommel en ben een heel tevreden klant.

In die zin leek het me eens leuk om eens alle pro's en contra's op een rijtje te zetten. Want ik lees soms wat klachten hier en daar. Vooral betreffende de helpdesk die traag werkt. Maar dit komt wss door hun succes. Tijdelijk tekort aan medewerkers. En overlbelasting van (aan)vragen.

Enfin, here i go... :P

Pro's Dommel:
- Prijs (en kwaliteit/stabiliteit die je daarvoor krijgt)
- Groot download volume (100 GB bij netconnect)
=> Atm-overhead wordt hierbij niet meegerekend.
=> Happy Hours (tussen 1u en 13u wordt slechts 50% aangerekend)
=> Upload wordt niet meegerekend in dit download-verbruik.
- Nieuwsservers (met binaries)
- Geen poorten die uitgeschakeld zijn
- Goede upload (met onbeperkt gebruik)
- Automatisch omschakeling naar smallband
(dus geen onverwachte factuur voor extra verbruik)
- Goede website/software (telemeter die correct werkt, faq database, etc)

Contra's Dommel:
- Geautomatiseerde verwerking van aanvragen, betaalde facturen, etc.
* Voordeel: Personeelskosten drukken. Prijs abonnement laag houden.
* Nadeel: Geen menselijke controle/tussenkomst. Dus je houdt best
als klant je betalingen wat in de gaten. Krijg je b.v. op tijd een mail van Dommel, als je nog niet hebt betaald. Voordat ze je afsluiten. Ik geloof van wel. Maar kan dit zelf niet staven. Heb altijd al mijn facturen netjes op tijd betaald. En dat probeer ik ook zo te houden. :-D
- Helpdesk.
* Voordeel: Dommel heeft een goede FAQ database. En hier zitten ook
heel wat forummers die elkaar ondersteunen en de nodigde
technische specs met elkaar delen.
* Nadeel: Als dit je niet helpt. Ben je ofwel aangewezen op hun gratis
mail-systeem (die traag werkt. momenteel onderbemand en overbelast is ?) Ofwel kan je hen telefonisch opbellen. Dit kost je dan een kleine duit.
Maar je bent wel meteen geholpen.
* Dit jaar is er CityConnect (in Leuven) gelanceerd. Wat niet zonder de nodige problemen gepaard ging. Echter kinderziektes heb je overal. En elk goed systeem heeft wat tijd nodig om zich te tunen, stabiel te worden.

Ik vond het alvast leuk om lezen, hoe de forummers in de thread (over CityConnect) daarmee omgingen. Men zocht daar samen naar oplossingen. Welke instellingen heeft mijn modem nodig ? Welke firmware update kan ik eventueel gebruiken, etc. Dat samenwerkingsverband (gevoel) vond ik leuk om lezen. Of zou dat iets van de Leuvenaars zijn :wink: Mij is alvast altijd verteld dat West-Vlamingen echt sociale beesten zijn. Zelf ben ik nen Gentenaar... Maar dit terzijde.

En hoe zit het ondertussen met Cityconnect ? Zijn de problemen al wat van de baan ? disconnects, downloadspeed, etc...

Als contra punt kan ik dit niet echt opnoemen. Want het is nog een kind (waar veel verwachtingen naar zijn :wink:), dat in volle groei is...

De HelpDesk, dat lijkt het mij voorlopig zo wat. Een tijdelijk probleem. Zelf heb ik er geen last van...

Dommel krijgt van mij een 9,5/10.
Geen 10/10. Er moet nog wat ruimte zijn om te groeien hé :wink:
Laatst gewijzigd door Gent32m 06 feb 2008, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Je zou op z'n minst kunnen zorgen dat je post objectief is en niet elk nadeel meteen relativeren tot een niemendalletje.

Dommel is een goede provider wanneer alles goed loopt, het produkt (= snelheid, stabiliteit en volume) is top. Dommel is de slechtste provider denkbaar wanneer er iets fout loopt, de service (= facturatie, helpdesk, etc.) is flop.

Kortweg: enkel aan te raden voor mensen die weten waarmee ze bezig zijn en ook het nodige geduld kunnen opbrengen.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer

Je zou op z'n minst kunnen zorgen dat je post objectief is en niet elk nadeel meteen relativeren tot een niemendalletje.
Klopt. Ik zie het dan ook hoopvol tegemoet.
Dat de helpdesk van Dommel terug beter worden zal.

Momenteel draait die wat slechter. Maar in augustus verleden jaar werkte die nog heel goed. Heb toen paar tickets gestuurd, en daar allemaal vrij snel een antwoord op gehad. Lijkt me dus een tijdelijk probleem te zijn...

Echter dat is mijn mening. En die kun je in deze thread al lezen. Dus gelieve me niet meer persoonlijk aan te spreken. Zodat ik me uit dit debat wat kan houden. :-)

Het woord is aan de forummers...
Om hun subjectieve/objectieve mening over Dommel te geven...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een paar probleempje gehad maar die waren direct opgelost. Ik denk dat sommige mensen het gewoon te ingewikkeld maken aan de telefoon ofzo.
Marie-Anne
Member
Member

Ofwel kan je hen telefonisch opbellen. Dit kost je dan een kleine duit.

Omdat ik vanmorgen om 06h30 geen internet verbinding had (wel ADSL sync) het 24/24 Dommel supportnummer 0903-42714 gebeld.

Na 8 minuten naar muziek te hebben .......

"Het gevraagde nummer beantwoord niet, gelieve het later nog eens te proberen"

:-(
DimaX
Pro Member
Pro Member

Marie-Anne schreef:

Omdat ik vanmorgen om 06h30 geen internet verbinding had (wel ADSL sync) het 24/24 Dommel supportnummer 0903-42714 gebeld.

Ik heb in september ook 1 keer gebeld naar 24/24 Dommel supportnummer , en na paar minuten heb ik toch iemand aan de lijn gehad , ik weet niet meer waarvoor ik belde. :roll:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vandaag ook al wat probleempjes gehad met de snelheid van het surfen,connectie was er wel,dit is de eerste keer dat het zo traag ging bij cityconnect,voor de rest de helpdesk kan wel wat beter met het beantwoorden van tickets,je betaalt weinig geld voor een mooi pakket , cityconnect is een nieuw product dus het zal wel wat kinderziektes hebben , ik ben redelijk tevreden over mijn verbinding,buiten af en toe wat disconnects,vorige week bij mijn oplevering redelijk veel ( tot 10 per uur ), maar sinds begin deze week heb ik er minder last van.
Maar al bij al geef ik ze toch al een 8 op 10 .
Als alles wat stabieler is krijgen ze zeker een 9 op 10 :lol:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Gent32m schreef: - Automatisch omschakeling naar smallband
het is zelfs nog beter, smalband bestaat niet bij dommel. 't is mediumband :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Marie-Anne schreef:

Hadden ze het gevraagde muzieknummertje niet ?
En daar betaal je dan met een smile 8x 1,2€/min = 9,6€ voor :lol:

Klant v/s Dommel 0 - 1

ps,: Op een eventueel verzoek van een meerderheid, ben ik bereid geen commentaar meer in deze thread te geven. :curt:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Marie-Anne
Member
Member

Hadden ze het gevraagde muzieknummertje niet ?
En daar betaal je dan met een smile 8x 1,2€/min = 9,6€ voor
Indien Dommel denkt dat zij een loopje kunnen nemen met mij, dan heeft Dommel het mis.

Omdat ik gedurende 8 minuten vruchtenloos hun peperdure supportnummer (0903-42714) ......., heb ik ondertussen een ticket aangemaakt met het dringende verzoek om m'n gemaakte telefoonkosten (8x 1,2€/min = 9,6€) te compenseren (lees Crediteren).

Hoe dan ook, Dommel is verwittigd.
Desnoods zal ik de € 9,60 inhouden van de eerstvolgende maandbetaling.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Hoop maar niet op een reactie op tickets ... hier is het huilen met de pet op.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

ceurrrix schreef:ps,: Op een eventueel verzoek van een meerderheid, ben ik bereid geen commentaar meer in deze thread te geven. :curt:
Tenzij u nog iets anders kunt aanbrengen dan de kostprijs voor een belletje naar de helpdeks, graag.
cloink schreef:Je zou op z'n minst kunnen zorgen dat je post objectief is en niet elk nadeel meteen relativeren tot een niemendalletje.

Dommel is een goede provider wanneer alles goed loopt, het produkt (= snelheid, stabiliteit en volume) is top. Dommel is de slechtste provider denkbaar wanneer er iets fout loopt, de service (= facturatie, helpdesk, etc.) is flop.

Kortweg: enkel aan te raden voor mensen die weten waarmee ze bezig zijn en ook het nodige geduld kunnen opbrengen.
Maar jij moet het ook niet zwart-wit zien. Het ticketsysteem is een ramp om antwoorden te krijgen. Maar als je belt naar de betalende helpdesk ben je over het algemeen snel genoeg geholpen.

Als er dan eens iets misloopt moet dat zeker en vast op te lossen zijn door (telefonisch) contact op te nemen met de helpdesk. Het geval van Ceurrix is, toegegeven, een fout van Dommel dat de tweede keer voorkomen had moeten worden.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Marie-Anne schreef:
Ik vrees ervoor dat je dan op een dag weer niet online kan . :lol:
Want niemand zegt dat je MOET bellen naar dat nr.
Laatst gewijzigd door ketter 06 feb 2008, 15:25, in totaal 1 gewijzigd.
Marie-Anne
Member
Member

Hoop maar niet op een reactie op tickets ... hier is het huilen met de pet op.
Ondertussen heb ik wel het (juridische) bewijs in m'n mailbox m.b.t. de inhoud (verzoek tot creditatie) en ticketnummer.

Hoe dan ook, ik wil de gemaakte telefoonkosten (€ 9,60) terug van Dommel.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

DaNi0 schreef:Maar jij moet het ook niet zwart-wit zien. Het ticketsysteem is een ramp om antwoorden te krijgen. Maar als je belt naar de betalende helpdesk ben je over het algemeen snel genoeg geholpen.
Een verschil in visie/principe, vrees ik. Mijn redenering is:

Er doet zich een probleem voor...
-> fout ikke: ikke bel, ikke betaal
-> fout Dommel: ikke ni betaal, dus ikke ni bel (tenzij er terugbetalingen zouden volgen, maar daar vrees ik een beetje voor... :-D )

Hoe het concreet dan opgelost wordt in het geval het een fout van Dommel betreft, dat maakt me in principe niet uit (e-mail ticket, terugbetaling van telefoonkosten, etc.), maar betalen zal ik niet.

De oplossing is eigenlijk vrij eenvoudig: Dommel zou een zonaal nummer kunnen voorzien voor problemen die volgens de klant aan Dommel zouden liggen. Is dat zo, dan is het meteen opgehelderd en niet aan betallijntarieven. Is het niet zo, dan kan er bv. een forfaitaire vergoeding worden gevraagd (om misbruik te voorkomen). Een beetje zoals het systeem van de Belgacom/Telenet-technieker die langskomt om een probleem te verhelpen, zeg maar...
staartmees
Plus Member
Plus Member

als je nu even wacht tot tijdens de kantooruren, dan bel je op een 070-nummer wat heel wat goedkoper is dan zo'n 0903.

+32 70 224305 (werkdagen 09u - 18u)
+32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

haal die 24/7 maar weg :twisted:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Marie-Anne schreef: Hoe dan ook, ik wil de gemaakte telefoonkosten (€ 9,60) terug van Dommel.
Wat was het probleem dat je geen connectie had? Ik geef je zelfs als de fout bij Dommel lag weing kans. Je hebt nu eenmaal geen SLA.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

ketter schreef:
Marie-Anne schreef:
Ik vrees ervoor dat je dan op een dag weer niet online kan . :lol:
Want niemand zegt dat je MOET bellen naar dat nr.
Wat is dat nu voor een redenering. Als je zo'n peperduur supportnummer hebt, zorg je dat er iemand aan de andere kant van de lijn zit. Punt.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Men moet dat ook niet overdrijven, met de uitspraak ik wil mijn geld terug.
Zoals ik al eens schreef, Dommel is 'n beetje de dupe van hun groot succes, door de velen die gewisselt hebben, naar hun.

Ook bij andere helpdesk, bijvoorbeeld via Belgacom is dit niet altijd snel opgelost. (beetje geduld kan wonderen doen)
En eenmaal dat het probleem opgelost is, wel blijf er dan af en geef geen verdere nutteloze reply's.

Hier loopt dit nu al lang, zonder disconnect of andere problemen.

De laatste trobbels is al lang geleden, toen hier in de buurt een grondkabel geraakt was bij graafwerken.

:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 06 feb 2008, 20:45, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gent32m schreef: Vooral betreffende de helpdesk die traag werkt. Maar dit komt wss door hun succes.
dat is niet waar, het is al op zijn minst 2 jaar dat ze niet op tickets antwoorden ->uit eigen ervaring
+ voor ik met dommel begon vroeg ik aan iemand zijn ervaring en dat was met hun domein registratie en hij had zelfde verhaal
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb in september 2006 een laatste keer via mail contact gehad met de helpdesk. Toen kreeg ik nog snel antwoord (< 2d). Daarna nooit meer nodig gehad.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

cloink schreef:De oplossing is eigenlijk vrij eenvoudig: Dommel zou een zonaal nummer kunnen voorzien voor problemen die volgens de klant aan Dommel zouden liggen. Is dat zo, dan is het meteen opgehelderd en niet aan betallijntarieven. Is het niet zo, dan kan er bv. een forfaitaire vergoeding worden gevraagd (om misbruik te voorkomen). Een beetje zoals het systeem van de Belgacom/Telenet-technieker die langskomt om een probleem te verhelpen, zeg maar...
Ja, maar ik denk dat iedereen dan wel naar dat nummer zou bellen wat dan waarschijnlijk weer zou resulteren in een administratieve rompslomp. Alsook gevallen waarbij beide partijen menen in hun recht te staan krijg je ook weer problemen.

Uiteindelijk zou het een prachtige geste zijn vanuit Dommel naar de klant toe om het telefoongesprek van volgende factuur af te trekken indien Dommel een fout gemaakt heeft. Dan zou iedereen tevreden zijn.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat is dat nu voor een redenering. Als je zo'n peperduur supportnummer hebt, zorg je dat er iemand aan de andere kant van de lijn zit. Punt.
Howla... Dat klopt ook niet. Het is niet proper dat er niet wordt opgenomen, je weet niet waar de oorzaak lag echter, en het is en blijft nu eenmaal zo dat er duidelijk vermeld staat wat de kostprijs is voor het gesprek. Je weet op voorhand dat je die nummer moet vormen buiten kantooruren. Je weet wat het kost. Het is en blijft je eigen keuze om dat nummer te vormen. Het alternatief: geduld uitoefenen tot tijdens de kantooruren en bellen op een 070 nummer (wat in België niet geldt als een betaalnummer imho). Dat zijn zaken die je weet op voorhand, wanneer je je abonneert. Als het je stoort dat je moet betalen voor een gesprek dat geen gevolg had (wat aan vanalles kan liggen, het kan evengoed betekenen dat er een probleem aan jouw kant vd lijn is), dan had je niet moeten bellen... Dat is cru, maar ik vrees dat dat juridisch realiteit is en dat daar niets tegenin te brengen is. Op zich vind ik het ook niet zo verwonderlijk, Dommel gebruikt geen enorme winstmarges en koos daarom bewust voor een dergelijk systeem dat hen extra inkomsten opbrengt, wat hun goed recht is. Als klant weet je dat als je intekent, je weet dat je voor een jaar vasthangt, en je weet dus ook dat als je in dat jaar dient te bellen, dat het je geld kost. En geheel terzijde... Als je dan nog eens naar een dergelijk nummer belt vanop je GSM en niet vanop een vaste lijn, dan jaag je zélf de kosten nog de lucht in.

Aan de andere kant is het zeker en vast verre van optimaal dat antwoorden op tickets op zich laten wachten. Op die manier heb je geen goedkoop alternatief voor dure telefoongesprekken meer, en ben je dus verplicht in zekere zin om te bellen als je vlot geholpen wilt worden (lees: geld uit te geven). Dat is dan ook weer niet correct, aangezien je op voorhand er van uitgaat dat je kunt terugvallen op de gratis dienstverlening via tickets bij problemen. Nu is de vraag natuurlijk: in welke mate klopt dit? Even redeneren: er zijn allerlei mogelijkheden waarvoor men een ticket opent. Iemand die een ticket opent omdat hij continu synchroverlies heeft, tegenover iemand die een ticket opent omdat zijn pc continu uitvalt, dat je op dat laatste minder vlot een antwoord krijgt, daar kan ik bvb nog in inkomen (urgente en minder urgente problemen). Ook is het zo dat je vermoedelijk enkel hier de klachten over tickets te lezen krijgt, en niet de positieve ervaringen met die tickets.

Conclusie: de enigen die met zekerheid weten of er zich problemen voordoen met die tickets zitten bij Dommel. Het zou effectief perfect kunnen dat er een achterstand is, maar als ze zich daarvan bewust zijn zullen ze er ongetwijfeld iets aan veranderen... Ik kan me inbeelden dat dit niet op 123 geregeld is. Ook kan ik me inbeelden dat er hedendaags een 'ik wil alles nu direct' mentaliteit rondwaait. Geduld is blijkbaar niet meer van deze tijd, onder het motto 'automatisering is alles' (met alle respect: ik zou om half zeven 's ochtends niet online gaan, maar goed). Ook is het impliciet niet zo dat de dienstverlening inhoudt dat je nooit problemen hebt, en dat als je er wel hebt, deze binnen het uur bvb opgelost moeten worden. Veel mensen argumenteren al te makkelijk dat internet een levensnoodzakelijk iets is, waar ze een recht op menen te hebben. Voor eens en voor altijd: bij een particulier xDSL abbo, zul je nooit een SLA hebben waarmee je storingen per direct opgelost zijn. Hier geldt altijd: naar best vermogen (oftwel is het niet morgen, dan is het overmorgen of de dag daarna).
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Goendi schreef:
Howla... Dat klopt ook niet. Het is niet proper dat er niet wordt opgenomen, je weet niet waar de oorzaak lag echter, en het is en blijft nu eenmaal zo dat er duidelijk vermeld staat wat de kostprijs is voor het gesprek. Je weet op voorhand dat je die nummer moet vormen buiten kantooruren. Je weet wat het kost. Het is en blijft je eigen keuze om dat nummer te vormen. Het alternatief: geduld uitoefenen tot tijdens de kantooruren en bellen op een 070 nummer (wat in België niet geldt als een betaalnummer imho).
IMHO, in my humble opinion, naar mijn bescheiden mening.
IMNSHO, in my not-so-humble opinion, naar mijn niet(niet mijn) zo bescheiden mening
Tarieven voor de consument

Voor bepaalde diensten worden er service nummers gebruikt, waarbij er bedragen verbonden zijn aan de gebruikte nummer reeks. Hieronder vindt u de kosten die van toepassingen zijn voor de gebruikte service nummers in België.

Nummer------ piek----- dal connectie
070 nummer € 0.175 € 0.0875 -
077 nummer € 0.45 € 0.45 -
078 nummer € 0.05 € 0.025 -
0800 nummer gratis gratis gratis
0900 nummer € 0.45 € 0.45 -
0902 nummer € 0.745 € 0.745 -
0903 nummer € 1.12 € 1.12 -
0905/0909 nummer Pay-per-Call: afhankelijk van de nummer reeks

Bron,:

http://www.bestnet.be/0900.php
is het wel een betaalnummer

'ffen foutje wegwerken

Eerder gemelde "8 x 1,2€ = 9,6 €" moest " 8 x 1,12€ =8,96€" zijn.
Marie-Anne
Member
Member

Dommel gebruikt geen enorme winstmarges en koos daarom bewust voor een dergelijk systeem dat hen extra inkomsten opbrengt, wat hun goed recht is
Een melding na 8 minuten (Dommel 0903 supportlijn) van: "Het gevraagde nummer beantwoord niet, gelieve het later nog eens te proberen" getuigd van maffiapraktijken en(of) flessentrekkerij.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Marie-Anne schreef: Een melding na 8 minuten (Dommel 0903 supportlijn) van: "Het gevraagde nummer beantwoord niet, gelieve het later nog eens te proberen" getuigd van maffiapraktijken en(of) flessentrekkerij.
Wat was het probleem dat je geen verbinding had? Dommelprobleem of langs jouw kant? Heb je een SLA?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een melding na 8 minuten (Dommel 0903 supportlijn) van: "Het gevraagde nummer beantwoord niet, gelieve het later nog eens te proberen" getuigd van maffiapraktijken en(of) flessentrekkerij.
Kom kom, niet overdrijven eh... Homejacking getuigt van maffiapraktijken, deur aan deur verkoop met gladde verkoopspraatjes is flessentrekkerij. Dit is een telefoongesprek dat werd onderbroken, om welke reden dan ook. Kan begrijpen dat dat ontzettend vervelend is, maar opblazen is niet nodig hoor. Mensen maken al vaak genoeg van een mug een olifant.
Marie-Anne
Member
Member

Wat was het probleem dat je geen verbinding had? Dommelprobleem of langs jouw kant? Heb je een SLA?
Ik had een perfecte ADSL+ Sync, alleen kon ik niet bij Dommel inloggen.
Even na 8 uur lukte het (weer) wel.

Dommel biedt haar klanten een 24/24 betaal servicedesk aan.
Voor echte service wens ik best wel te betalen, alleen dan moet er wel adequaat be- en geantwoord worden.

De enige partij "het gevraagde nummer beantwoord niet, gelieve het later nog eens te proberen" die er (financieel) beter (zelfverrijking) van geworden is Dommel.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De enige partij "het gevraagde nummer beantwoord niet, gelieve het later nog eens te proberen" die er (financieel) beter (zelfverrijking) van geworden is Dommel.
En dat zoiets eenmaal voorvalt, bij één persoon, dat zijn dan maffiapraktijken? Beetje serieus blijven hé...
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
.
Denk je dat werkelijk?
gr4vity
Erelid
Erelid

Marie-Anne schreef:maffiapraktijken en(of) flessentrekkerij.
Van welke planeet kom jij? ;)
Dat 0903 nummer word gewoon doorverwezen naar een GSM. Als die GSM niet antwoord is het logisch dat je een dergelijke melding krijgt. Er kunnen een dozijn redenen zijn dat er niemand opnam. Stel maar eens: persoon was aan het slapen en was zijn gsm vergeten op een ander plaats. Of de GSM van deze persoon stond gewoon af. Of de persoon was zijn GSM in de auto vergeten? Er kunnen echt wel een dozijn redenen zijn hoor :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ehm, er kunnen nog andere redenen zijn: de zendmast in de geburen was uitgevallen, of er was geen bereik, of de batterij had het begeven en dat werd pas later opgemerkt, of er was een probleem met het nr zelf, of de centrale aan de zijdde van mevrouw verbrak zelf de verbinding...
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Goendi schreef:
En dat zoiets eenmaal voorvalt, bij één persoon, dat zijn dan maffiapraktijken? Beetje serieus blijven hé...
Het is maar een marginale groep ( of moet het "groep marginalen" zijn ?) die zich bezig houdt,
met zulke voorvalletjes op een forum te melden.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Goendi schreef:Ehm, er kunnen nog andere redenen zijn: de zendmast in de geburen was uitgevallen, of er was geen bereik, of de batterij had het begeven en dat werd pas later opgemerkt, of er was een probleem met het nr zelf, of de centrale aan de zijdde van mevrouw verbrak zelf de verbinding...
lijken me betere redenen dan die van L-army, als je van dienst bent moet je wel wat moeite doen om bereikbaar te zijn, dus gsm vergeten opzetten en dergelijke vind ik maar een flauw excuses
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gr4vity
Erelid
Erelid

Reden maakt in princiepe niet uit, er was zeker en vast een reden. Dat is het eenige dat telt.

Ik vrees voor de betrokkene dat hij in ieder geval geen cent zal zien van de kosten die hij gemaakt heeft. Maar dit is in ieder geval te begrijpen :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Punt is, dommel is gewoon slachtoffer van zijn succes, punt volgende lijn. En dat kunnen ze maar door 1 ding opvangen, en dat is investeren in personeel. Een degelijk werkende helpdesk is een zeer grote bonus voor een isp. De reden waarom ik nog niet op overstappen heb aangedrongen is simpel. Dommel geeft mij nu nog het gevoel dat alles super gaat, tot er ergens problemen opduiken. (Dat is met scarlet nu ook tho). Eens dat weggewerkt is kunnen we de startpost herschrijven.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer

Ik heb ook de ervaring dat Dommel haar support en order tickets niet of nauwelijks beantwoord. Heb uiteindelijk sinds 27/11 meerdere tickets moeten openen en meermaals moeten mailen om mijn facturatiegegevens te laten wijzigingen. op zich lijkt me dit niet zo'n abnormale en uitzonderlijke vraag, en moet dit vrij snel kunnen worden in orde gebracht. Tot vandaag was dit nog steeds niet in orde - en dit na meerdere rappels.

Ik had trouwens al eerder een slechte ervaring met hun ticketing systeem: na de activatie had ik geen vast IP verkregen met mijn netconnect plus. Dit zou automatisch moeten gebeuren. Uiteindelijk heb ik hier meermaals om moeten vragen en hebben ze pas een maand of 2 na de activatie me een vast IP bezorgd (terwijl dit toch 1 van de marketingfeatures en basiseigenschappen van dit abo is...)

Uiteindelijk heb ik dan maar gedreigd met een aangetekend schrijven te sturen, de domiciliëring door de bank te laten blokkeren en een onmiddellijke - onconditionele opzeg te eisen wegens het niet verlenen van een basisdienst (antwoorden op mails aan [email protected] en [email protected]) als niet voor 15/2 de gegevens werden aangepast en er correct werd gefactureerd : en zie, na enkele uren was het adres aangepast op de site.. Nu nog afwachten dat het op de site ook het geval zal zijn en de facturen ook daadwerkelijk correct zullen binnenkomen...

Ik ga geenszins gebruik maken van een betalende supportlijn als ze een online ticketing systeem hebben. Dat hoort te werken! De klanten die het vertikken naar een dure betaallijn te bellen voor afhandeling van fouten die door Dommel zelf zijn veroorzaakt hebben overschot van gelijk. Ik kan nog enigzins begrip op brengen dat niet alle mails binnen de 8u kunnen worden opgelost voor accounts zonder SLA, maar ik verwacht binnen de redelijke termijn van 2-3 werkdagen toch ten laatste een antwoord te zien op een normaal support ticket (ook ZONDER SLA).
Als men er na -2 MAANDEN- en meerdere rappels nog niet in slaagt een deftig beleefdheidsantwoord te laten en gewoon wat facturatiegegevens aan te passen is echt wel triest gesteld (NB: bij telenet was het nog erger, daar heb ik de ervaring dat het tot 5 maand kan duren!). Trouwens vermeld hun eigen site uitdrukkelijk dat voor wijziging van facturatiegegeven een mail moet worden gestuurd naar [email protected] - er staat nergens vermeld dat daarvoor MOET gebeld worden, wel in tegendeel: ik denk niet dat men dergelijke wijzigingen telefonisch zal aanvaarden.

Nog een algemene opmerking: heel wat providers slagen er blijkbaar niet in overal in correspondentie en op hun sites het onderscheid te maken tussen een huisnummer 47 en 47a - bijvoorbeeld (al ondervonden bij Dommel, Telenet, en Leaseweb). Wel, als voormalig postbode kan ik u meedelen dat dat 2 verschillende adressen zijn - die niet noodzakelijk naast elkaar hoeven te liggen.

Jammer van dit ernstige minpunt op vlak van administratie/support, want op technisch vlak is Dommel wel ok en over de prijs valt zeker niet te klagen.

Ik vrees echter dat haast alle providers in dat zelfde bedje ziek zijn: ik heb al vergelijkbare situaties meegemaakt bij Telenet, Belgacom Skynet, Scarlet en nu ook bij Dommel - niet alleen bij mezelf, maar ook bij vrienden en kenissen. Ook: hoe meer men support uitbesteed, hoe meer de service er op achteruit gaat. Bij dat soort callcenters (e.g. IP Global) is men vaak blijkbaar ook niet op de hoogte van de laatste problemen op het netwerk.

Toch wel een trieste gang van zaken...

Voor een betere servicekwaliteit wil ik heus wel een paar EUR per maand meer betalen, maar de woekerprijzen van Telenet en Skynet + hun volumelimieten zijn er wel wat te veel aan.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

L-army schreef:Reden maakt in princiepe niet uit, er was zeker en vast een reden. Dat is het eenige dat telt.

Ik vrees voor de betrokkene dat hij in ieder geval geen cent zal zien van de kosten die hij gemaakt heeft. Maar dit is in ieder geval te begrijpen :)
Er is toch een verschil,tussen een goede en een slechte reden om niet te antwoorden op een duur betaalde oproep van een klant.

En geen van de twee redenen kan goed gepraat worden door een neutraal persoon,

en die neutrale persoon zal ook niet begrijpen,waarom de betrokkene,
geen cent zal zien van de kosten die hij gemaakt heeft.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Om jullie een hart onder de riem te steken, bij Telenet antwoorden ze helemáál niet op supporttickets via het internet. Of na 1,5 maand.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”