Ik heb deze post naar een aparte thread verplaatst.
Lijkt me beter...
Aan alle dommelaars en niet-dommelaars hier. Ik zit zelf al een half jaartje bij Dommel en ben een heel tevreden klant.
In die zin leek het me eens leuk om eens alle pro's en contra's op een rijtje te zetten. Want ik lees soms wat klachten hier en daar. Vooral betreffende de helpdesk die traag werkt. Maar dit komt wss door hun succes. Tijdelijk tekort aan medewerkers. En overlbelasting van (aan)vragen.
Enfin, here i go...

Pro's Dommel:
- Prijs (en kwaliteit/stabiliteit die je daarvoor krijgt)
- Groot download volume (100 GB bij netconnect)
=> Atm-overhead wordt hierbij niet meegerekend.
=> Happy Hours (tussen 1u en 13u wordt slechts 50% aangerekend)
=> Upload wordt niet meegerekend in dit download-verbruik.
- Nieuwsservers (met binaries)
- Geen poorten die uitgeschakeld zijn
- Goede upload (met onbeperkt gebruik)
- Automatisch omschakeling naar smallband
(dus geen onverwachte factuur voor extra verbruik)
- Goede website/software (telemeter die correct werkt, faq database, etc)
Contra's Dommel:
- Geautomatiseerde verwerking van aanvragen, betaalde facturen, etc.
* Voordeel: Personeelskosten drukken. Prijs abonnement laag houden.
* Nadeel: Geen menselijke controle/tussenkomst. Dus je houdt best
als klant je betalingen wat in de gaten. Krijg je b.v. op tijd een mail van Dommel, als je nog niet hebt betaald. Voordat ze je afsluiten. Ik geloof van wel. Maar kan dit zelf niet staven. Heb altijd al mijn facturen netjes op tijd betaald. En dat probeer ik ook zo te houden.

- Helpdesk.
* Voordeel: Dommel heeft een goede FAQ database. En hier zitten ook
heel wat forummers die elkaar ondersteunen en de nodigde
technische specs met elkaar delen.
* Nadeel: Als dit je niet helpt. Ben je ofwel aangewezen op hun gratis
mail-systeem (die traag werkt. momenteel onderbemand en overbelast is ?) Ofwel kan je hen telefonisch opbellen. Dit kost je dan een kleine duit.
Maar je bent wel meteen geholpen.
* Dit jaar is er CityConnect (in Leuven) gelanceerd. Wat niet zonder de nodige problemen gepaard ging. Echter kinderziektes heb je overal. En elk goed systeem heeft wat tijd nodig om zich te tunen, stabiel te worden.
Ik vond het alvast leuk om lezen, hoe de forummers in de thread (over CityConnect) daarmee omgingen. Men zocht daar samen naar oplossingen. Welke instellingen heeft mijn modem nodig ? Welke firmware update kan ik eventueel gebruiken, etc. Dat samenwerkingsverband (gevoel) vond ik leuk om lezen. Of zou dat iets van de Leuvenaars zijn

En hoe zit het ondertussen met Cityconnect ? Zijn de problemen al wat van de baan ? disconnects, downloadspeed, etc...
Als contra punt kan ik dit niet echt opnoemen. Want het is nog een kind (waar veel verwachtingen naar zijn

De HelpDesk, dat lijkt het mij voorlopig zo wat. Een tijdelijk probleem. Zelf heb ik er geen last van...
Dommel krijgt van mij een 9,5/10.
Geen 10/10. Er moet nog wat ruimte zijn om te groeien hé