Onverwachte update

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Deze morgen was er plots weer een MS windows update (een aanpassing van de WGA); sinds de laatste update was mijn pc (en internetconnectie) super traag geworden, na deze update is dat volledig weg. Zou het kunnen dat MS dit met opzet heeft gedaan?

leve de windows updates :evil:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

microsoft heeft geen enkele reden om jou pc traag te maken dus dat lijkt me niet.
Verder kan je windows update altijd uitzetten en de updates manueel installeren. Dan weet je tenminste wat je installeert en wanneer.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Klop, wat betreft die update, KB905474: Melding van Windows Genuine Advantage
Maar zoals "hellsnake" al schreef, denk ik ook dat er een ander probleem was met je PC.
Zoals bijvoorbeeld, het niet regelmatig opschonen van overtollige bestanden. (defragmenteren enzo...)

Wat ik toch niet goed snap, 'k dacht dat Genuine reeds vroeger op mijn PC stond...
Maar ja, update kan altijd en ik meen me te herrinneren dat er eens problemen waren met Genuie. :???:
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

het probleem met het plots sneller worden van de pc kan moeilijk iets te maken hebben met overtollige bestande/spyware of anderen. Dit gebeurt op regelmatige basis via de taskmanager en dit is 3 dagen geleden. T'is daarmee dat ik dacht dat het met die update te maken had maar ja, er zal wel een andere, meer aannemelijke, uitleg zijn zeker. :oops:

en idd ik dacht ook dat die WGA al langer er op stond
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

dit is het nieuwsbericht ervan op tweakers: http://tweakers.net/nieuws/46417/
De nieuwe versie van wga moet een beter onderscheid tussen legaal en illegaal kunnen maken en heeft bovendien nog een derde mogelijkheid: ook de uitslag 'onzeker' is mogelijk.
Hij is dus gewoon verbeterd.
henke54
Pro Member
Pro Member

defenderII schreef:leve de windows updates :evil:
HAVING RUN SOME TESTS, hacks at German wire Heise revealed that Microsoft's updated Windows Genuine Advantage Notification phones home when the installation is aborted.
http://uk.theinquirer.net/?article=38096
:twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Blue-Sky schreef:Wat ik toch niet goed snap, 'k dacht dat Genuine reeds vroeger op mijn PC stond...
Je krijgt daar haast iedere twee weken een nieuwe "verbeterde" versie van via Windows Update. Men is gewoon de gaten aan het dicht timmeren in de hoop dat iedereen die door de mand valt zich een officieel Vista exemplaartje koopt :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”