windows update werkt niet op een windows 2000 pc

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
verdickt
Premium Member
Premium Member

Bij een vriend van mij werkt de windows update niet. Krijgt steeds de foutmelding in bijlage.

Heeft iemand anders ervaring met dit probleem ? De tijd en datum staan namelijk correct.

Onderstaande link heb ik hem doorgestuurd maar indien iemand zou kunnen zeggen dat is de oplossing. Zou handiger zijn

http://support.microsoft.com/kb/822798

alvast bedankt
Bijlagen
update error.GIF
(2.61 KiB) 558 keer gedownload
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

Een vriendin van me heeft ongeveer zelfde probleem.
Na een update van windows update werkt haar draadloze stick niet meer.

Alles geprobeert op andere pc en stick werkt perfect.
Is puur door een windows update (onder windows 2000) dat het na een herstart niet meer werkte.

Oharme dat meisje heeft een uur aan de helpdesk gehangen van telenet (waar ze wel de tweede maal zeer goed geholpen wierd, mag ook gezegd worden :-D )

Hoe weet je wat de laatste update was, het grootste cyfer in je 'software' tab onder configuratiescherm?
Ze heeft die uninstalled en windows start niet meer op nu :-(
Zal er es alles weer opzetten en windows updat AFzetten
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

toerist schreef:Hoe weet je wat de laatste update was, het grootste cyfer in je 'software' tab onder configuratiescherm?
Nenee via de windows update site, dan klik links op update geschiedenis weergeven ... dan zie je updates staan per datum :-D
Grtn
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
toerist
Pro Member
Pro Member

patje schreef:
toerist schreef:Hoe weet je wat de laatste update was, het grootste cyfer in je 'software' tab onder configuratiescherm?
Nenee via de windows update site, dan klik links op update geschiedenis weergeven ... dan zie je updates staan per datum :-D
Grtn
Ja maar kan niet op internet op die pc, omdat de stick nie werkt :-D
zal het oplossen door es een herstelling of anders nieuwe (xp) erop te zetten.
maar toch wel niet echt gebruiksvriendelijk.
(ik gebruik nooit die updates, goede virusscanner en firewall houd me wel veilig :wink: )
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

toerist schreef:(ik gebruik nooit die updates, goede virusscanner en firewall houd me wel veilig :wink: )
Heel foute instelling.
Neem bijvoorbeeld dat er een fout zit in de uitvoering van images (zoals een tijd geleden). Je virusscanner/firewall zien er geen problemen in, aangezien die info in een image mag staan.
Maar je hebt het wel zitten. Met de updates zou je het niet voor hebben gehad.

Maw: om veilig te zitten moet je zowel virusscanner als windows updates hebben!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
toerist
Pro Member
Pro Member

SeNsEi Ze0n schreef: Neem bijvoorbeeld dat er een fout zit in de uitvoering van images (zoals een tijd geleden). Je virusscanner/firewall zien er geen problemen in, aangezien die info in een image mag staan.
Maar je hebt het wel zitten. Met de updates zou je het niet voor hebben gehad.
Waarom denk je dat ik hier veel ben? Jullie verwittigen mij (en vele anderen) als zo'n uitzonderingen gebeuren. En zijn er altijd wel extra patches ervoor die ik dan installeer.
Dus Go Userbase, dit forum is voor vele dingen goed :-D

Probeer zoveel mogelijk NON microsoft dingen te gebruiken (gelijk firefox, Amsn etc...) dus veel updates zijn overbodig.
Maar als je ziet dat hun updates gewoon schade aanrichten, is dat wel een veiligere oplossing soms.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

toerist schreef: Waarom denk je dat ik hier veel ben? Jullie verwittigen mij (en vele anderen) als zo'n uitzonderingen gebeuren. En zijn er altijd wel extra patches ervoor die ik dan installeer.
Maar als je ziet dat hun updates gewoon schade aanrichten, is dat wel een veiligere oplossing soms.
Als je patches installeerd , kan je evengoed update doen -> die zijn er gewoon om uw pc beter te beveiligen en als er schade wordt aangericht door sommige updates dan heb je vrijwel zeker een slechte computer, die niet goed is ingesteld.
Windows updaten is het beste wat je kan doen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

(ik gebruik nooit die updates, goede virusscanner en firewall houd me wel veilig )
Verschrikkelijk dom, je hebt die updates meer nodig dan een anti-virus, en zeker meer dan een firewall.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

The_Borg schreef:
(ik gebruik nooit die updates, goede virusscanner en firewall houd me wel veilig )
Verschrikkelijk dom, je hebt die updates meer nodig dan een anti-virus, en zeker meer dan een firewall.
IDD spyware installeert zich doorgaans dankzij fouten in het OS. Patchen is een noodzakelijk kwaad, het moet gewoon gebeuren.
verdickt
Premium Member
Premium Member

toerist schreef:Een vriendin van me heeft ongeveer zelfde probleem.
Na een update van windows update werkt haar draadloze stick niet meer.

Alles geprobeert op andere pc en stick werkt perfect.
Is puur door een windows update (onder windows 2000) dat het na een herstart niet meer werkte.

Oharme dat meisje heeft een uur aan de helpdesk gehangen van telenet (waar ze wel de tweede maal zeer goed geholpen wierd, mag ook gezegd worden :-D )

Hoe weet je wat de laatste update was, het grootste cyfer in je 'software' tab onder configuratiescherm?
Ze heeft die uninstalled en windows start niet meer op nu :-(
Zal er es alles weer opzetten en windows updat AFzetten
Hoe ongeveer hetzelfde probleem. uw probleem heeft niets met het mijne te maken.

Bij u werkt er iets niet na een windows update en bij mij werkt de windows update niet.

Lijkt me toch wel een groot verschil
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”