Onlangs een aanvraag ingediend om een hogere lijnprofiel te kunnen bekomen bij EDpnet.
Helaas de situatie op dat ogenblik was niet zo rooskleurige, volgens de lijntest waren mijn AB_BA Insulation waarden slecht.
Test 1
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 2048 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 14 dB
UpstreamNoiseMargin 21 dB
DownstreamAttenuation 47 dB
UpstreamAttenuation 25 dB
DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3950 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 8 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 319 nF
BE_Capacitance 320 nF
AB_Capacitance 179 nF
BA_Capacitance 172 nF
CableCapacitance 177 nF
MutualCapacitance 364 nF
OK het probleem, volgens de medewerker vanEDPnet, ligt aan de binnenbekabeling.
Dus effe alles opnieuw bekabeld door
- een Fullrate Splitter te plaatsen aan het Belgacom vertrekpunt
- ADSL Ethernet modem geplaatst op 1 m afstand van de splitter
- alle kabels vervangen door UTP CAT5e
Opnieuw een lijntest aangevraagd... en het resultaat was echt bedroevend. Géén enkele verbetering!!!
Test2
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 2048 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 16 dB
UpstreamNoiseMargin 20 dB
DownstreamAttenuation 47 dB
UpstreamAttenuation 25 dB
DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3960 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 8 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 320 nF
BE_Capacitance 321 nF
AB_Capacitance 243 nF
BA_Capacitance 235 nF
CableCapacitance 178 nF
MutualCapacitance 427 nF
Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?
Blijf slechte AB_BA Insulation waarden bekomen...
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
lijn laten testen met ALLEEN de splitter en de modem eraan; zonder iets anders ....
kan goed zijn dat een achterliggend toestel dit veroorzaakt ... (heb het zelf ook voorgehad, opgelost in samenwerking met edpnet )
kan goed zijn dat een achterliggend toestel dit veroorzaakt ... (heb het zelf ook voorgehad, opgelost in samenwerking met edpnet )
- Dave
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
- Twitter: davefrombelgium
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb al jaren 2x 5 MOHM op die waarden ... al jaren zonder problemen. Maar telkens als ik eens een probleem heb (wat zichzelf na verloop van tijd oplost of door de router te herstarten) en ik vraag EDPnet mijn lijn te checken, komen ze af met het feit dat de kwaliteit van mijn binnenbekabeling te wensen overlaat.
Ik heb ook al de splitters verwisseld, router verplaatst, bekabeling nagekeken. Geen verbetering ...
Momenteel heb ik weer problemen, alles werkt schijnbaar maar zeer beperkt, ik kan bijna geen websites laden bv. (mijn router zegt: Fast Path CRC Error, wat dat is, weet ik niet) ...
Ik heb een ticket aangemaakt bij EDPnet, maar ik vrees dat ik weer hetzelfde antwoord ga krijgen ...
Kunnen die slechte waarden niet aan het stuk van Belgacom liggen ?
Ik heb ook al de splitters verwisseld, router verplaatst, bekabeling nagekeken. Geen verbetering ...
Momenteel heb ik weer problemen, alles werkt schijnbaar maar zeer beperkt, ik kan bijna geen websites laden bv. (mijn router zegt: Fast Path CRC Error, wat dat is, weet ik niet) ...
Ik heb een ticket aangemaakt bij EDPnet, maar ik vrees dat ik weer hetzelfde antwoord ga krijgen ...
Kunnen die slechte waarden niet aan het stuk van Belgacom liggen ?
- jonas_dg
- Member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb net hetzelfde probleem, het ligt zogezegd ook aan mijn binnenbekabeling, terwijl de waarden dezelfde blijven vertrekkende aan het beginpunt met een nieuwe splitter. Meer kan ik niet doen, of ik moet het straat ofzo openbreken
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
zelfde opmerking voor jouw als voor de topicstarter, je kan de modem dan nog onder het straat gaan aansluiten; als er op de achterliggende lijn na de splitter een slecht toestel zit; dan heb je nog problemen ... dus ook voor jouw; laten lijntest doen zonder andere toestelle op de lijn ...jonas_dg schreef:Ik heb net hetzelfde probleem, het ligt zogezegd ook aan mijn binnenbekabeling, terwijl de waarden dezelfde blijven vertrekkende aan het beginpunt met een nieuwe splitter. Meer kan ik niet doen, of ik moet het straat ofzo openbreken
als het dan nog is; dan komt er waarschijnlijk (depends van de situatie) een technieker van bgc zien wat er adh is ...
Bedankt voor de reply...
Inderdaad, het probleem ligt bij een slecht werkend telefoontoestel...
Een nieuwe lijntest laten uitvoeren zonder dit toestel en de AB_BA Insulation waarden waren allemaal prima!
Neem vandaag nog kontakt op met de service dienst van Top Com. Even horen wat die als verklaring voor die vervelend gedrag mij kunnen vertellen.
Inderdaad, het probleem ligt bij een slecht werkend telefoontoestel...
Een nieuwe lijntest laten uitvoeren zonder dit toestel en de AB_BA Insulation waarden waren allemaal prima!
Neem vandaag nog kontakt op met de service dienst van Top Com. Even horen wat die als verklaring voor die vervelend gedrag mij kunnen vertellen.