Blijf slechte AB_BA Insulation waarden bekomen...

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

Onlangs een aanvraag ingediend om een hogere lijnprofiel te kunnen bekomen bij EDpnet.

Helaas de situatie op dat ogenblik was niet zo rooskleurige, volgens de lijntest waren mijn AB_BA Insulation waarden slecht.

Test 1
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 2048 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 14 dB
UpstreamNoiseMargin 21 dB
DownstreamAttenuation 47 dB
UpstreamAttenuation 25 dB

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3950 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 8 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 319 nF
BE_Capacitance 320 nF
AB_Capacitance 179 nF
BA_Capacitance 172 nF
CableCapacitance 177 nF
MutualCapacitance 364 nF

OK het probleem, volgens de medewerker vanEDPnet, ligt aan de binnenbekabeling.

Dus effe alles opnieuw bekabeld door

- een Fullrate Splitter te plaatsen aan het Belgacom vertrekpunt
- ADSL Ethernet modem geplaatst op 1 m afstand van de splitter
- alle kabels vervangen door UTP CAT5e

Opnieuw een lijntest aangevraagd... en het resultaat was echt bedroevend. Géén enkele verbetering!!!

Test2
SynchroState not synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 2048 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 16 dB
UpstreamNoiseMargin 20 dB
DownstreamAttenuation 47 dB
UpstreamAttenuation 25 dB

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3960 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 8 MOHMS
BA_Insulation 5 MOHMS

AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 320 nF
BE_Capacitance 321 nF
AB_Capacitance 243 nF
BA_Capacitance 235 nF
CableCapacitance 178 nF
MutualCapacitance 427 nF

Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

lijn laten testen met ALLEEN de splitter en de modem eraan; zonder iets anders ....

kan goed zijn dat een achterliggend toestel dit veroorzaakt ... (heb het zelf ook voorgehad, opgelost in samenwerking met edpnet )
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Ik heb al jaren 2x 5 MOHM op die waarden ... al jaren zonder problemen. Maar telkens als ik eens een probleem heb (wat zichzelf na verloop van tijd oplost of door de router te herstarten) en ik vraag EDPnet mijn lijn te checken, komen ze af met het feit dat de kwaliteit van mijn binnenbekabeling te wensen overlaat.
Ik heb ook al de splitters verwisseld, router verplaatst, bekabeling nagekeken. Geen verbetering ...
Momenteel heb ik weer problemen, alles werkt schijnbaar maar zeer beperkt, ik kan bijna geen websites laden bv. (mijn router zegt: Fast Path CRC Error, wat dat is, weet ik niet) ...
Ik heb een ticket aangemaakt bij EDPnet, maar ik vrees dat ik weer hetzelfde antwoord ga krijgen ...
Kunnen die slechte waarden niet aan het stuk van Belgacom liggen ?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2272
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hoe kom je effectief aan al die waarden? Kan je die gewoon in de router aflezen?
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Belgacom synchro check tool. Kunnen enkel via ISP.
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb net hetzelfde probleem, het ligt zogezegd ook aan mijn binnenbekabeling, terwijl de waarden dezelfde blijven vertrekkende aan het beginpunt met een nieuwe splitter. Meer kan ik niet doen, of ik moet het straat ofzo openbreken
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

jonas_dg schreef:Ik heb net hetzelfde probleem, het ligt zogezegd ook aan mijn binnenbekabeling, terwijl de waarden dezelfde blijven vertrekkende aan het beginpunt met een nieuwe splitter. Meer kan ik niet doen, of ik moet het straat ofzo openbreken
zelfde opmerking voor jouw als voor de topicstarter, je kan de modem dan nog onder het straat gaan aansluiten; als er op de achterliggende lijn na de splitter een slecht toestel zit; dan heb je nog problemen ... dus ook voor jouw; laten lijntest doen zonder andere toestelle op de lijn ...

als het dan nog is; dan komt er waarschijnlijk (depends van de situatie) een technieker van bgc zien wat er adh is ...
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

Bedankt voor de reply...

Inderdaad, het probleem ligt bij een slecht werkend telefoontoestel...

Een nieuwe lijntest laten uitvoeren zonder dit toestel en de AB_BA Insulation waarden waren allemaal prima!

Neem vandaag nog kontakt op met de service dienst van Top Com. Even horen wat die als verklaring voor die vervelend gedrag mij kunnen vertellen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”