Draadloze netwerken als promo materiaal

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Als deze filosofie naar België komt overwaaien, dan zullen Belgacom & Telenet, hun business plan wel mogen herzien :-)

God is een hotspot (Trends artikel)
De toekomst is draadloos en gratis (Knack artikel)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De vraag is of Belgie hier rijp voor is... het amerikaanse model waar je in iedere koffieshop en hamburgertent gratis op internet kan gaat er hier moeilijk in waar men overal centen moet voor zien.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

True, het komt uiteindelijk vaak neer op de bekrompenheid van de ondernemers. Een surfonly hotspot op de vaak praktisch ongebruikte internetverbinding in een zaak is nu toch niet zo een grote kost lijkt me. Als het een meerwaarde aan je restaurant/café geeft, zie ik niet in, waarom je het niet zou plaatsen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

r2504 schreef:De vraag is of Belgie hier rijp voor is... het amerikaanse model waar je in iedere koffieshop en hamburgertent gratis op internet kan gaat er hier moeilijk in waar men overal centen moet voor zien.
idd, en da tot int belachelijke

In België zijn er toch 31 volgens free-hotspot.com
Het zou anders wel een goeie manier zijn om de doelstellingen van de regering te halen, nl. internet voor iedereen
The_Borg schreef:True, het komt uiteindelijk vaak neer op de bekrompenheid van de ondernemers. Een surfonly hotspot op de vaak praktisch ongebruikte internetverbinding in een zaak is nu toch niet zo een grote kost lijkt me. Als het een meerwaarde aan je restaurant/café geeft, zie ik niet in, waarom je het niet zou plaatsen.
Zolang er geen grotere groep, hiermee begint zal niemand starten met zoiets, er heerst hier nog een vrij grote kudde mentaliteit denkek

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als je al ziet wat "amateurs" aan de praat krijgen in antwerpen, moet er met weinig geld al redelijk wat kunnen.

www.wirelessantwerpen.be

Ik heb het eens getest, het werkte behoorlijk goed. Lokaal data uitwisselen ging snel, internet zat toen een cap op van 20kB/s. Wel volledig gratis natuurlijk.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Block schreef:Als je al ziet wat "amateurs" aan de praat krijgen in antwerpen, moet er met weinig geld al redelijk wat kunnen.

www.wirelessantwerpen.be

Ik heb het eens getest, het werkte behoorlijk goed. Lokaal data uitwisselen ging snel, internet zat toen een cap op van 20kB/s. Wel volledig gratis natuurlijk.
www.detached.be
www.wireless-leuven.be ;)
...

Noem maar op :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Block schreef:Als je al ziet wat "amateurs" aan de praat krijgen in antwerpen, moet er met weinig geld al redelijk wat kunnen.
Niet lachen met 'amateurs' hé :wink: ... al gaan ze hier wettelijk hun boekje te buiten.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Niet lachen met 'amateurs' hé :wink: ... al gaan ze hier wettelijk hun boekje te buiten.
Hoezo? Ik dacht dat de 2.4GHz band "vrij" was? Of bedoel je dat ze een ISP licentie zouden moeten hebben?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
Niet lachen met 'amateurs' hé :wink: ... al gaan ze hier wettelijk hun boekje te buiten.
Zover ik weet is het compleet legaal.

Het is en blijft een LAN netwerk.
Hiermee blijven de personen in contact met elkaar bijvb via VoIP.

Hier is nog niets illigaal aan he.
Soms is er wel internet peering mogelijk, dat men hier in de fout gaat kan wel...

Voorst zou het kunnen dat men tegen een paar regels in gaat omdat men een zendinstallatie modificeerd zodat zijn bereik groter word. wat niet mag denk maar een een standaard licentie voor het gebruik van radio intercom systemen waar de antenne max 15 meter hoog mag zijn en de max 2 watt aan de uigang van de versterker, geen yagi's tussens sites bijvb enzo...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

prodata schreef:Zover ik weet is het compleet legaal.
Illegaal zal je bedoelen...
  • - men doet third party traffiek
    - men gebruikt geen goedgekeurde modulatie techniek (BIPT kent officieel amper 1200 bps packet) laat staan dat men er een vergunning voor heeft
    - men gebruikt hogere vermogens en andere dan de standaard antenne's
    - men heeft een koppeling met het internet zonder vergunning
    - ...
Moest men dit volledig houden binnen de amateurbanden (een stukje van de 2.4 GHz wireless band is inderdaad amateurband), en afgesloten van het publiek, en voorzien van de nodige vergunningen voor onbemande stations dan zou dit eventueel op het randje wettelijk kunnen zijn.

Momenteel verstopt men zich gewoon achter het feit dat de frequentie een amateur frequentie (maar langs de andere kant speelt men publiek netwerk) is, en denkt men zich alles te kunnen permiteren.

Het grote probleem is trouwens dat WIFI niet voorzien is als WAN netwerk, en men dus "beslag" legt op frequenties over een groot gebied. Stel je voor dat drie amateurs dit zouden doen op kanaal 1, 6 en 13 met grote vermogens...

Maar het is inderdaad een mooi initiatief...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”