ivob schreef: 9 uren geledenEuropa (eigenlijk EU + NATO) heeft tot nu toe al bijna 500 miljard euro in deze oorlog gestoken.
500 miljard om vrank en vrij te kunnen blijven ademen, gaan en staan waar we willen zonder het risico om een ontploffende drone op ons hoofd te krijgen.
Het kost wat maar wat is de waarde van onze levens?
ivob schreef: 9 uren geledenZolang de EU/Nato zelf niet bereid is om in dat conflict effectief te land, ter zee en in de lucht eigen manschappen te ontplooien kunnen ze het daar onderling nog wel een tijdje volhouden.
Moesten ze nu al eens beginnen om het luchtruim in te nemen dat zou al een grote stap zijn.
ivob schreef: 9 uren geledenHet is overigens nog altijd wachten op het ogenblik dat de aan Oekraïne geleverde F-16's het tij nu eens eindelijk gaan keren.
Jij zal dit veel beter weten dan ik
@ivob , maar ik stel me dus de vraag hoeveel van de beloofde toestellen zijn er daadwerkelijk geleverd?
En welke updates hadden die toestellen gekregen?
Als ik hoor dat een deel van de beloofde toestellen enkel goed genoeg was voor onderdelen dan denk ik niet dat Oekraïne Block 70 toestellen zal hebben gekregen.
Matt555 schreef: 9 uren geledenDaarom zal hij uiteindelijk een enkel "kernkleintje "gebruiken om te laten zien dat hij het meent om niet te kunnen /mogen verliezen denk ik...
Daarom ook overlaatst zijn oefening overlaatst...
Wat heeft Poetin te winnen bij het gebruik van een kernwapen hoe klein ook in Oekraïne?
Voor Poetin is Oekraïne Russisch gebied, hij heeft dus totaal niets te winnen met het contamineren van z'n 'eigen' land.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,