Wegpiraten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 802 keer
Bedankt: 354 keer
Recent bedankt: 6 keer

Yep, ik rij nogal eens rond op een hoogpoter en dan zie je ook regelmatig het een en ander. :-D
En meer blauw op straat, als het na alle roofbouw nog beschikbaar is, zal niet veel uithalen want dat is letterlijk dweilen met de kraan open.
Het gaat mijn petje te boven dat mensen die tienduizenden euro kunnen uitgeven aan een auto geen paar euro extra te besteden hebben om handsfree te bellen.

Het aantal fietsers met een hoofdtelefoon op en tokkelend of lullend op hun stupidphone kan je inderdaad niet meer bijhouden. Zitten letterlijk in hun eigen wereldje. Niet verwonderlijk dat een groot deel van de jeugd voor hun twintigste al gehoorschade heeft en achteruitgaand zicht.
Laatst gewijzigd door ivob 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef: 2 dagen geleden Waarom zou ik moeite doen als men iedereen toch maar meteen op de hoop van criminelen en wegpiraten gooit ?

Enige objectiviteit is in deze discussie al lang zoek.
Hierzie wat gelijkgestemde wegpiraat HLN zielen.
Schandalen zijn het schandalen zeg ik U :angel:

https://www.hln.be/aalst/aalst-verdient ... ~a9cd5f9f/

"Aalst verdient dik aan ‘Superflitspaal Sammeke’... en dat zint inwoners niet: “Met 31 km/u word je sneller gepakt dan dealers aan het station”
Meer dan 160 Aalstenaars reageerden op de oproep van HLN om hun mening te geven over ‘Superflitspaal Sammeke’.
Ze stuurden massaal suggesties in voor plekken waar te hard wordt gereden, maar uitten tegelijk hun frustratie over het “ware doel” van de flitspaal

de anderen rijden veel te hard, die moet je aanpakken, maar nee, nu zetten ze Sammeke in mijn straat zeg, mijn gedacht :lol:

En in slowakije doen ze nog beter!!!

https://www.hln.be/buitenland/slowakije ... ~aee78b86/

Slowakije voert snelheidslimiet van 6 km/u in voor voetgangers: wie te snel loopt, riskeert een boete
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 614 keer
Bedankt: 740 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Het epicentrum van de marginaliteit laat nog eens van zich horen :)

Mocht men in Aalst even streng controleren op alcohol als op snelheid dan was het de rijkste gemeente van België :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 199 keer
Recent bedankt: 4 keer

GSMgebruik is inderdaad een groot probleem. Dagelijks lees je dat chauffeurs om "onverklaarbare reden de controle over het stuur verloren".
Vorige nacht, op een donkere 3vaks snelweg haalde ik aan 110km/u een BMWsuv in die zelf ongeveer 90 reed op de eerste rijstrook. Het was me al opgevallen dat die niet echt stuurvast reed en op een lege en rechte snelweg toch remde met intervallen. Ik was op mijn hoede bij het maneuver en inderdaad: tijdens het inhalen komt die onaangekondigd en zonder aanleiding naar links en kan ik een ongeluk enkel voorkomen door te remmen en naar het 3de vak uit te wijken. De BMW vervolgt zijn weg op het middenvak, is zich van geen kwaad bewust en begint zelf nog trager te rijden. Ik beslis dan om alsnog het inhaalmaneuver te herhalen door snel op te trekken (dank zijn de EV pk's) om het risico zo kort mogelijk te maken.
Enkele decennia geleden zou je er vanuit gaan dat het om een dronken chauffeur ging, maar tijdens het inhalen werd duidelijk dat de dame aan het stuur doodleuk (wellicht zeer belangrijke) dingen aan het doen was op haar telefoon. Alle aandacht dus op het scherm en wat kan je 's nachts nog zien van de donkere buitenwereld met zo een lichtbak voor je snoet?

Ik vervolg mijn weg op de eerste rijstrook. Enkel kilometers verder, ter hoogte van een verkeerswisselaar komt mevrouw aan hoge snelheid voorbij op het vierde vak om dan vol in de remmen te gaan om de afrit nog nipt te halen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
Bedankt: 659 keer
Provider

https://www.nieuwsblad.be/binnenland/ze ... 28811.html
Volgens het Openbaar Ministerie zat Van Gucht minstens 15 keer achter het stuur zonder rijbewijs.
Van Gucht zelf was vrijdag niet aanwezig in de rechtbank in Dendermonde, hij vertoeft momenteel in de Seychellen. De oorspronkelijke rechtszaak over het rijden onder invloed wordt op 18 december behandeld in Gent.
Het zal dus met 9 maanden niet stoppen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 802 keer
Bedankt: 354 keer
Recent bedankt: 6 keer

De arme man begreep - zoals zovelen blijkbaar - de regels niet echt.
Moet hij nu - op voorstel van zijn advocaat - een cursus begrijpend lezen gaan volgen?

Nu ja, hij zal wel een internationaal rijbewijs hebben in de Seychellen?
Wel een uitgelezen toevluchtsoord om "zeepiraat" te gaan spelen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”