Neen, de meeste mensen die geflitst worden beseffen dat ze gewoon te snel reden en dat ze deze keer gesnapt zijn. Dat heet verantwoordelijkheid voor eigen daden opnemen. Het is een uiting van volwassenheid.
Toen ik net begon te rijden had ik al snel een verkeersboete. Toen ik dat thuis vertelde vroeg mijn vader enkel: En reed je te snel of niet? Al de rest is van geen tel. Sindsdien heb ik zo goed als geen boetes meer gehad en heb ik ze betaald zonder erover de calimero uit te hangen.
Uw opmerking is echter deels juist want sommigen willen vooral dat anderen gecontroleerd worden maar zo werkt het uiteraard niet. Hier wordt er ook soms te snel gereden en iemand wou een verkeersremmer maar daar heeft iedereen last van, ook wie zich aan de snelheid houdt. Het maakt dan ook nog eens lawaai en de gekken trekken erna op... als een gek
Nu zijn alle straten in de woonwijk 30 km/u en dat is goed want er zijn geen fiets of voetpaden. In zo'n dichtbevolkte buurten met veel kinderen is dat normaal. Toch zie je ouders hun kinderen afzetten en dan als een gek wegrijden. De hunne zijn veilig en met de fiets kan niet vanwege dezelfde gekken. Iets doen aan die gekken misschien nog niet zo gek?
En er wordt werkelijk niemand achtervolgd, ook de paus niet, de pausmobiel rijdt overigens best niet te snel om de laatste fans niet omver te rijden. Het levert wel potentieel een extra mis op.