Vrije Hardware keuze - Fritz!Box 6660 Cable

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1061 keer
Bedankt: 3920 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Het herstelimage starten, is er alleen om de Fritz!Box in FTP mode te krijgen (tijdens het opstarten laadt de fritz!Box gedurende korte tijd een FTP server).
Hierdoor kan je een FTP client starten, waar je de bovengenoemde commando's kan ingeven.

Maar het is al lang geleden dat ik dit zelf nog gedaan heb :wink:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 247 keer
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef: 1 week geleden Op het eerste zicht:
  • er zit een TV-filter op jouw aansluiting :wink: .
  • het signaal is redelijk zwak (hier staan alle frequenties tussen 5-10 dB, bij jou tussen 0 en -5dB (kan natuurlijk door de splitter komen).
Kan je ook de grafiek "netwerkbelasting" zien?

Heb je die proberen aan te melden? Wellicht lukt dat niet gezien een "branded" box, die je eerst moet debranden (SETENV firmware_version avme) en een "retail" versie van maken (SETENV DMC RTL=y), zie:
Ik heb geen netwerkbelasting want geen clock.

Modemwissel is gebeurd maar het werkt niet blijft zitten in ranging

**** FRITZ!Box 6660 Cable CONFIGURATION EXPORT
Password=
FirmwareVersion=252.08.25
CONFIG_INSTALL_TYPE=puma7_4GB_xilinx_4eth_1ab_usb2host_dect_wlan11ax_kabel_30649
OEM=avm
Country=032
Language=en
dvbc_enabled=no
**** CFGFILE:ar7.cfg
/*
* /var/tmp.cfg
* Thu Jan 1 01:06:33 1970
*/

Zit een splitter tussen - die haal ik nu wel weg.

TOF filter is er idd.

Die 2e parameter heb ik nooit van gehoord.

( Wat stond er achter zie: - want dit is niet zichtbaar ).

Toegevoegd na 4 uren 18 minuten 40 seconden:
Ondertussen ben ik thuis.

Deze DMC en avm zijn gezet dus debranded.

Dus ofwel kan hij niet geactiveerd worden ofwel heeft orange een fout gemaakt.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Juiste MAC adres doorgegeven, want bij mij stonden er 2 op het label?
Je hebt het CM MAC nodig.
Ook even nakijken of dit adres klopt met wat er in de firmware zit (op te vragen via de UI)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2039 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@raf1 natuurlijk heb ik dat gevolgd - alleen werkt het niet - ticket is open bij de backoffice van orange.

Originele modem krijgt nu geen profiel - alsof niet provisioneel - fritzbox ranging en looped - spijtig weinig debug logs.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2039 keer
Recent bedankt: 6 keer

Check zeker eens de signaalkwaliteit van de upstream. Er is genoeg informatie op de Fritz!Box beschikbaar, maar je moet ze wel interpreteren.
Eventueel monitoren met https://itsdnns.github.io/docsight/ en kijken of die software iets meldt.

Anders kan het inderdaad foutlopen bij Orange of Wyre. Je moet dan druk op de ketel houden bij de Orange-klantendienst en vanaf het moment dat je wordt voorgelogen of afgewimpeld een dossier openen bij https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/
Als het lang aansleept, ook het BIPT verwittigen: https://www.bipt.be/consumenten/telefoo ... modemkeuze
sddt
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 18 keer

Tomsworld schreef: 6 dagen geleden @raf1 natuurlijk heb ik dat gevolgd - alleen werkt het niet - ticket is open bij de backoffice van orange.

Originele modem krijgt nu geen profiel - alsof niet provisioneel - fritzbox ranging en looped - spijtig weinig debug logs.
Heb toevallig iets gelijkaardigs meegemaakt. Ook een Fritzbox 6660 gekocht en omgezet met bovenstaande procedure. Bij Orange formulier ingevuld met oud en nieuw MAC, dag nadien bericht gekregen, fritzbox aangesloten en alles werkte!

Dan zag ik waar effectief de problemen lagen waarbij ik vanaf de middag trager internet had. Contact genomen met Orange met analyse van het probleem. Kreeg ik terug, sorry we kunnen u niet helpen met eigen modem, je moet onze modem terug aansluiten. Zo gezegd, zo gedaan, technieker langskomen nadien en blijkt dat ik niet de enigste ben in de straat. Zou te maken hebben met aanpassing frequenties naar aanleiding van de lancering van 2.5Gbps profiel bij Wyre. In mijn statistieken zie ik dat dit begonnen is de dag voor de lancering van het TN aanbod.

Ik zeg, ok ik laat dat voor wat het is, helpdesk is echt de hel, en vraag terug de swap aan voor eigen modem, mijn fritzbox 6660 cable, zodat ik terug wat grafiekjes heb :)

Dag later smsje, modem vervangen, geen signaal. Ook training. Alles geprobeerd, niets hielp. Orange modem werkte uiteraard ook niet meer. 4 dagen zonder internet gezeten want moest opnieuw formulier invullen om terug te keren naar Orange modem met weekend ertussen natuurlijk ...

Uiteindelijk laat ik het as is, want met de Orange helpdesk ben je echt niets.

Laat gerust weten mocht er wat meer uit de bus komen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Voila orange helpdesk aan de lijn gehad -> volgens hen staat het juist Mac adres actief -> dubbelchecken via de telefoon.
Orange modem terug gezet.
Voor de terugkerende problemen moet die nu uit bridge want anders kunnen ze ook de problemen niet opvolgen qua errors ...

======

Nog een paar update - livebox was weer actief in een paar minuten echter heb ik nu een 500 / 50 profiel zo te zien ipv 1000 / 50 - staat nu ook weer even in router mode - want in bridge mode kan men geen data verzamelen. Ik heb continue problemen qua latency & loss.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”