Ik zie vooral de VS als winnaar hier, met diverse toegiftes. De enige "win" voor de EU is dat we minder zware tarieven gaan moeten betalen dan degene die op 1 augustus gepland waren. Maar we gaan nog steeds veel meer moeten betalen.
Veel industrieën bij ons blijven bijzonder geraakt, inclusief farma. Die zullen nu ook hun fabrieken gaan verhuizen naar daar. Wat blijft er straks nog over hier?
Kansen om lagere prijzen en meer concurrentie toe te laten op onze markt, met de afschaffing van talloze verouderde en onnodige handelsbelemmeringen als import-BTW, heeft de EU allemaal laten liggen.
Wat had ik toch graag gehad dat het dit of volgend jaar een verkiezingsjaar was bij ons, en dat de EU niet op haar gemak was tot 2029. Het zou ongetwijfeld tot een veel beter resultaat geleid hebben. We hebben nood aan meer democratie in Europa. Meer verkiezingen. Meer inspraak.
tom35 schreef: 5 uren geleden
600miljard aan energie aankopen en 700 miljard investeringen id vs en dit zou een goede deal zijn voor Europa...mis ik iets
De media lijken zelf helemaal niet goed te beseffen wat de impact is, of spreken gewoon de lijn van de persberichten van de EU. Zij die in een juliweekend de media bemannen zijn ook niet de slimste, gemiddelde leeftijd 20 jaar oid. Wellicht lezen we in De Tijd van dinsdag wel scherpere, meer correcte analyses van hetgeen we nu zien.